Hengebuksvinet Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Emilie Enger Mehl. Litt mykere og yngre enn dem vi har sett i rollen tidligere. Kan det være en styrke i jobben? La merke til mye håndbevegelser og lut holdning, da jeg så henne på Lindmo. Håper hun innfrir. Trygve S. Vedum. Mest kjent for latteren sin. Forstår strategien i valget, men spent. Tonje Brenna. Ser lovende ut, men tenk om vi kunne fått en kunnskapsminister med solid erfaring og kunnskap om skolen.
Drizzt Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har ikke satt meg inn i hvem alle er, men valget av Sandra Borch overrasket meg veldig positivt. 4
Hengebuksvinet Skrevet 23. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2021 Drizzt skrev (23 minutter siden): Jeg har ikke satt meg inn i hvem alle er, men valget av Sandra Borch overrasket meg veldig positivt. Enig. Det tror jeg kan bli bra.
Vaffelhunden Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Emilie Enger Mehl som Justisminister. Tipper hun er valgt til denne posten for å demme opp for venstresidens ønske om ny smatykkelov. Hvem er vel bedre "egnet" til å forhindre en lov som vil gjøre alle vanlige, seksuelt aktive mennesker til voldtektsforbrytere enn en ung kvinne. Ola Borten Moe som Utdanningsminister: Tipper han vil få i oppgave å holde styr på alle de psudovitenskapelige aktivstene som går rundt og later som om de er forskere på universitetene våre. 1
catman Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Borten Moe som utdanningsminister var et sjokk. En inkompetent kjeltring skal vakte over utdanningsinstitusjonene? Jeg ser ikke hvordan dette skal gå bra.
norw Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Borch er/var ikke akkurat noen statsrådstype mtp da det blåste rundt henne for noen år siden. Var vel snakk om noe pels-surr blant annet. 2
Bag Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Emilie Enger Mehl. Jeg vet ikke annet om henne enn at hun er 28år, jurist og har vunnet Anno. Det er dristig å velge en så ung person til en slik stilling. Jeg vet også at hun er med i neste omgang av Kompani Lauritsen. Spent på hvordan hun gjør det der. (Hvis hun hadde fått nervøst sammenbrudd i første episode hadde hun vel ikke stilt opp som justisminister.) 2
Gjest Vuling Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Synes flere deltakere på Reality-show enn Emilie skulle vært i regjering. For meg er bla. Charter-Svein en god kandidat som helseminister.
Lykke Li Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 Bag skrev (4 minutter siden): Emilie Enger Mehl. Jeg vet ikke annet om henne enn at hun er 28år, jurist og har vunnet Anno. Det er dristig å velge en så ung person til en slik stilling. Jeg vet også at hun er med i neste omgang av Kompani Lauritsen. Spent på hvordan hun gjør det der. (Hvis hun hadde fått nervøst sammenbrudd i første episode hadde hun vel ikke stilt opp som justisminister.) Jeg kunne ikke fordra henne da hun var med i Anno. Veldig "flink pike", noe jeg syns er slitsomt. Men flink pike i ministersammenheng er kanskje ikke så dumt. Regner med at hun kan faget sitt, så mulig at vi slipper å bytte ut så ofte. Vaffelhunden skrev (2 timer siden): Emilie Enger Mehl som Justisminister. Tipper hun er valgt til denne posten for å demme opp for venstresidens ønske om ny smatykkelov. Hvem er vel bedre "egnet" til å forhindre en lov som vil gjøre alle vanlige, seksuelt aktive mennesker til voldtektsforbrytere enn en ung kvinne. På hvilken måte gjør en samtykkelov alle, vanlige seksuelt aktive mennesker til voldtektsforbrytere? Sex uten samtykke = voldtekt, sex med samtykke = sex, det er ikke veldig vanskelig å skjønne. Det eneste loven gjør er å gi det juridisk bakrunn, sånn at man kan bli dømt i retten for voldtekt uten at det er overfall. 1
Vaffelhunden Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 2 hours ago, Lykke Li said: Jeg kunne ikke fordra henne da hun var med i Anno. Veldig "flink pike", noe jeg syns er slitsomt. Men flink pike i ministersammenheng er kanskje ikke så dumt. Regner med at hun kan faget sitt, så mulig at vi slipper å bytte ut så ofte. På hvilken måte gjør en samtykkelov alle, vanlige seksuelt aktive mennesker til voldtektsforbrytere? Sex uten samtykke = voldtekt, sex med samtykke = sex, det er ikke veldig vanskelig å skjønne. Det eneste loven gjør er å gi det juridisk bakrunn, sånn at man kan bli dømt i retten for voldtekt uten at det er overfall. Rødt, SV, MDG, AP, Krf og Venstre ønsker seg en lov som sier at man må ha eksplisitt samtykke før man skal ha sex. De av oss som er seksuelt aktive vet at vanlig sex ikke fungerer slik. I det daglige så begynner det gjerne med at man kysser, stryker og kliner, før man kler av hverandre og begynner med oral, piv og evt. annet. Dette helt uten at noen må drive å spørre: Er det greit at jeg gjør sånn og sånn? Så lenge begge parter gir implisitt samtykke ved å la være å motsette seg den andres eskalering; og så fremt begge parter har forutsetninger for å kunne gjøre dette på det aktuelle tidspunkt, så er dette ikke voldtekt Med ny samtykkelov, så vil et slikt vanlig samleie gjøre begge parter til voldtektsforbrytere fordi ingen tok seg bryet med å spørre den andre. I dag trenger man heller ikke overfalle noen for at det skal være voldtekt. Å ha sex med noen som ikke er mentalt til stede er voldtekt også i dag.
Hannah80 Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Vuling skrev (3 timer siden): Synes flere deltakere på Reality-show enn Emilie skulle vært i regjering. For meg er bla. Charter-Svein en god kandidat som helseminister. Eller Erland Bakke som kulturminister.
Diamant20 Skrevet 24. oktober 2021 #12 Skrevet 24. oktober 2021 Vaffelhunden skrev (10 timer siden): Rødt, SV, MDG, AP, Krf og Venstre ønsker seg en lov som sier at man må ha eksplisitt samtykke før man skal ha sex. De av oss som er seksuelt aktive vet at vanlig sex ikke fungerer slik. I det daglige så begynner det gjerne med at man kysser, stryker og kliner, før man kler av hverandre og begynner med oral, piv og evt. annet. Dette helt uten at noen må drive å spørre: Er det greit at jeg gjør sånn og sånn? Så lenge begge parter gir implisitt samtykke ved å la være å motsette seg den andres eskalering; og så fremt begge parter har forutsetninger for å kunne gjøre dette på det aktuelle tidspunkt, så er dette ikke voldtekt Med ny samtykkelov, så vil et slikt vanlig samleie gjøre begge parter til voldtektsforbrytere fordi ingen tok seg bryet med å spørre den andre. I dag trenger man heller ikke overfalle noen for at det skal være voldtekt. Å ha sex med noen som ikke er mentalt til stede er voldtekt også i dag. I dag er det også sånn at om noen vil ha sex med meg og jeg roper nei, og voldtekten skjer regnes det ikke som voldtekt i følge norsk lov. Derfor trengs det en endring! 3
Vaffelhunden Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 35 minutter siden, Diamant20 said: I dag er det også sånn at om noen vil ha sex med meg og jeg roper nei, og voldtekten skjer regnes det ikke som voldtekt i følge norsk lov. Derfor trengs det en endring! Enig! Men den samtykkloven som de ovennevnte partiene skisserer er jeg veldig i mot. Personlig ville jeg foretrukket å legge til en bokstav i §291: Med fengsel inntil 10 år straffes den som a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller truende atferd, b) har seksuell omgang med noen som verbalt har motsatt seg dette, c) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller d) ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv. 2
Entern Skrevet 25. oktober 2021 #14 Skrevet 25. oktober 2021 Drizzt skrev (På 23.10.2021 den 15.19): Jeg har ikke satt meg inn i hvem alle er, men valget av Sandra Borch overrasket meg veldig positivt. Enig. Tror hun vil fungere meget bra.
Entern Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 Vaffelhunden skrev (På 23.10.2021 den 15.54): Ola Borten Moe som Utdanningsminister: Tipper han vil få i oppgave å holde styr på alle de psudovitenskapelige aktivstene som går rundt og later som om de er forskere på universitetene våre. Jepp. Er ikke Ol'Aborten Moes største fan akkurat, men her tror jeg du har rett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå