AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Del Skrevet 23. oktober 2021 Hei! Sluttet på Cerazette for 1,5 år siden pga ønske om barn. Har ikke fått igjen syklus etter pilleslutt. Begynte på Trisekvens for å få i gang syklus, hvilket jeg skulle bruke i 3mnd. Dette hadde ingen effekt. Begynte deretter på Dostinex pga forhøyet prolaktin. Prolaktinnivået mitt er nå normalt, men ingen syklus. Har vært hos gynekolog som vil se det an et år før videre utredning. Synes dette er veldig lenge da vi har prøvd i 1,5 år og jeg ikke engang har fått igjen syklus. Noen som har erfaringer? Går pr nå til akupunktur, gjort i 12 uker. Alle tips mottas med takk. Siden jeg ikke har noen syklus har jeg heller ingen eggløsninger. Tar graviditetstester hver 14. dag pga. akupunktur og behandling med dostinex. Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Del Skrevet 23. oktober 2021 Hvordan var syklusen din før du begynte på cerazette da? Anonymkode: 5b5ed...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Del Skrevet 23. oktober 2021 Synes det er altfor dårlig at de vil la deg vente i 2,5 år før du får hjelp! Det er ikke riktig! Ville snakket med fastlegen og bedt om å bli henvist med det samme. Om du ikke får hjelp fra det offentlige ville jeg råde deg til å bestille en gyn. time privat om du har mulighet. Om den private gynekologen avdekker noe, så kan du bruke det i saken din om å få fremskyndet hjelp fra det offentlige. Anonymkode: 8ecd6...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Del Skrevet 23. oktober 2021 følger Anonymkode: ab6c5...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan var syklusen din før du begynte på cerazette da? Anonymkode: 5b5ed...a1d Den var veldig uregelmessig. Hadde blødninger stortsett hele tiden. Kunne blø 50 dager i strekk deretter 1 uke opphold, så 40 dager med 1 uke opphold osv. Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes det er altfor dårlig at de vil la deg vente i 2,5 år før du får hjelp! Det er ikke riktig! Ville snakket med fastlegen og bedt om å bli henvist med det samme. Om du ikke får hjelp fra det offentlige ville jeg råde deg til å bestille en gyn. time privat om du har mulighet. Om den private gynekologen avdekker noe, så kan du bruke det i saken din om å få fremskyndet hjelp fra det offentlige. Anonymkode: 8ecd6...6aa Han mener vi bør se det an noen måneder til da han mener jeg har mange år igjen på å få barn. Har bestemt meg for å gå privat om det ikke har skjedd noe mer ila november Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2021 #7 Del Skrevet 23. oktober 2021 Dette høres uholdbart ut. Du har jo rett til å få hjelp etter 1 års prøving, og den hjelpen du har fått hittil høres ikke riktig ut. Snakk med legen din og få henvisning til privat klinikk! Jeg hadde heller ikke syklus etter p-pilleslutt. Fikk henvisning til Medicus og fikk time der to uker etter henvisningen ble sendt. Fikk derfor rask hjelp av ekspertene der. Ble satt på primolut og metformin og kom inn i syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Del Skrevet 23. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Den var veldig uregelmessig. Hadde blødninger stortsett hele tiden. Kunne blø 50 dager i strekk deretter 1 uke opphold, så 40 dager med 1 uke opphold osv. Anonymkode: e732d...288 Er legen klar over dette? Høres ikke ut som om Cerazette er problemet - men kanskje heller noe annet, underliggende. Aner ikke hvor gammel du er, men du må be om henvisning eller gå privat om du har mulighet. Anonymkode: 735b2...423 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er legen klar over dette? Høres ikke ut som om Cerazette er problemet - men kanskje heller noe annet, underliggende. Aner ikke hvor gammel du er, men du må be om henvisning eller gå privat om du har mulighet. Anonymkode: 735b2...423 Legen er klar over det, ja! Derfor jeg synes det er ekstra spesielt at ikke jeg blir utredet videre. Takk for tips, skal gå privat Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Del Skrevet 23. oktober 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Dette høres uholdbart ut. Du har jo rett til å få hjelp etter 1 års prøving, og den hjelpen du har fått hittil høres ikke riktig ut. Snakk med legen din og få henvisning til privat klinikk! Jeg hadde heller ikke syklus etter p-pilleslutt. Fikk henvisning til Medicus og fikk time der to uker etter henvisningen ble sendt. Fikk derfor rask hjelp av ekspertene der. Ble satt på primolut og metformin og kom inn i syklus. Er absolutt ingen god situasjon nei.. Godt å høre at det ordnet seg for deg! Tok det lang tid før du kom inn i syklus etter du ble satt på disse medikamentene? Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2021 #11 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er absolutt ingen god situasjon nei.. Godt å høre at det ordnet seg for deg! Tok det lang tid før du kom inn i syklus etter du ble satt på disse medikamentene? Anonymkode: e732d...288 Nei, gikk veldig fort. Primolut fremkalte mensen og metformin ga meg EL. Ble gravid på den første eggløsningen min... Så hadde positiv test bare en drøy måned etter første besøk hos Medicus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Del Skrevet 23. oktober 2021 Amatariel skrev (29 minutter siden): Nei, gikk veldig fort. Primolut fremkalte mensen og metformin ga meg EL. Ble gravid på den første eggløsningen min... Så hadde positiv test bare en drøy måned etter første besøk hos Medicus. Så utrolig bra!! Godt å høre at det ordnet seg for deg. Gir absolutt håp og motivasjon til å ta saken litt i egne hender og gå privat. Tusen takk for at du delte! Anonymkode: e732d...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Del Skrevet 24. oktober 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Legen er klar over det, ja! Derfor jeg synes det er ekstra spesielt at ikke jeg blir utredet videre. Takk for tips, skal gå privat Anonymkode: e732d...288 Enig, jeg synes det høres ut som en ugrei håndtering av situasjonen. Det kan jo være så mangt, men de "vanligste" årsakene til uregelmessig og/eller smertefull menstruasjon er f.eks. PCOS eller endometriose. Uten at jeg mener du trenger å ha noe av det. Men, det har jo vært litt fokus på det i det siste i media også - at kvinner med trøblete sykluser blir nedprioritert av leger og ikke får den hjelpen de trenger/har krav på. https://www.helsenorge.no/sykdom/hormoner/polycystisk-ovariesyndrom/ Anonymkode: 735b2...423 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå