AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Føler meg så liten i forhold til andre, som kan tilby barna sine mer…en kinotur, cafe eller trampolinepark uten at det svir sånn økonomisk. Føler meg som en dårlig foreldre og at det er synd på barna mine. Så står vi igjen og ikke kan være med - føles som utenforskap for både oss voksne og for barna Noen andre som kjenner seg igjen? Anonymkode: 10757...d92
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Hva med å heller foreslå gratis aktiviteter, som en tur ut, finne på noe hjemme, spille noe utendørs, som fotball, dødball etc. Anonymkode: dc880...f60
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å heller foreslå gratis aktiviteter, som en tur ut, finne på noe hjemme, spille noe utendørs, som fotball, dødball etc. Anonymkode: dc880...f60 Joda-det kan vi gjøre-men vi har jo også lyst til disse tingene og følelsen av å ikke kunne være med er vanskelig Anonymkode: 10757...d92
amourerah Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker said: Noen andre som kjenner seg igjen? Kjenner meg ikke I gjen. men jeg kan forstå frustrasjonen din, prøv Heller og ta med barna på ting som ikke koster så mye når dere har det stramt økonomisk, ta en tur og smør med god niste. Eller ha kosetid hjemme med baking fks. Se en god film sammen, ta en tur ut til lekeplassen osv🙂❤ Endret 23. oktober 2021 av amourerah 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Det vi gjør er å spare opp til slike hendelser så det blir kanskje 4 ganger i året på hvert barn (spredt utover året). Så lager vi til og inviterer andre barn med på noe som er så og si gratis. Turer i skog for å finne nøtter, lage mat på stormkjøkken, tur til stranden, telt (sover ikke der, bruker bare en dag ved teltet), laging av båt med ting fra naturen og ser hvilken som kommer lengst på vannet, lager pil og buer. Besøker gårder i området (vi kjenner noen så derfor gratis). Poenget er at barn nå til dags er ikke vandt til slike aktiviteter. De synes det er nytt og spennende. Så lenge alle har nok klær, drikke og mat så er humøret på topp! Aktiviteter som konkurranser og hinderløyper er også gøy. Men dette krever en del engasjement fra dere foreldre, alenemor eller alenefar. Men det setter barna veldig pris på senere, de legger merke til det og husker det Anonymkode: 5eb31...e86 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Føler det litt sånn. Vi har råd til det av og til. Men noen av vennene drar på sånt hele tiden. Foreldrene sier aldri nei. Og de drar innom MC flere ganger i uken Anonymkode: a08c3...dd5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Føler det litt sånn. Vi har råd til det av og til. Men noen av vennene drar på sånt hele tiden. Foreldrene sier aldri nei. Og de drar innom MC flere ganger i uken Anonymkode: a08c3...dd5 Hvorfor skal andre foreldre si nei dersom fe har økonomi til det? Anonymkode: 1b87b...84b 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg skjønner deg kjempe godt. Det handler ikke om at man ikke kan finne noe annet. men at man bare av og til har lyst å gjøre litt av det andre gjøre. Og penger flyter lett for mange. Og fy flate så dyrt ting er også. Å gå på kino en familie, er jo nesten som en måneds matbudsjett 🤭 Anonymkode: 60fe7...f07
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal andre foreldre si nei dersom fe har økonomi til det? Anonymkode: 1b87b...84b Det handler ikke om at de skal si nei, men at man skulle ønske man letter3 kunne sagt ja selv.. Anonymkode: 60fe7...f07
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg liker prinsippet at den som inviterer betaler. Vi tar gjerne med oss barna på badeland, trampolineland osv, det er så enkelt og krever lite av oss bortsett fra penger, vi spanderer da. Tenker man velger nivået selv, både økonomisk, tid og innsats. Andre inviterer mine barn på båltur osv. For oss er det tiden som er brukt, at barna er sammen og omtanken som er viktig. Så kan man selv velge hvilken type aktiviteter som man inviterer med andre på selv. Anonymkode: f5d6e...de0 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor skal andre foreldre si nei dersom fe har økonomi til det? Anonymkode: 1b87b...84b Av og til har barn godt av å få nei. Anonymkode: a08c3...dd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå