Gå til innhold

kvinner - når du blir forelsket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en bekreftelse du går videre med. 

Når slår forelskelsesfølelsene dine inn, i hvilke sammenheng? hva er dine erfaringer? og når du får forelskes følelser hvordan følger du dem opp, og hvilken respons får du?

Anonymkode: 8affe...0b3

Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det kan ikke enkelt beskrives for det vil variere fra gang til gang, forelskelse er da ingen trinn for trinn beskrivelse etterfulgt av en handlingsplan 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når slår forelskelsesfølelsene dine inn, i hvilke sammenheng? hva er dine erfaringer? og når du får forelskes følelser hvordan følger du dem opp, og hvilken respons får du?

Mine følelser er skrudd av for alltid. Etter samlivsbrudd og tragiske menn jeg har datet. Så nå husker jeg ikke hvordan det var å gå på skyer, miste matlyst og ha økt livslyst 😑 

Skrevet

Mine slår som oftest inn ganske raskt. Kanskje etter fjerde treff. Det må føles nogelunde gjensidig. Blir ikke forelsket i menn som ikke viser interesse tilbake. 
Får en lykkefølelse, kan trene masse, sove lite, ikke spise. Samtidig en redsel for at ting kan gå galt, usikkerhet om gjensidig interesse. Har lyst til å treffe personen. Er litt nervøs før hvert treff. 
Følger opp med å være tilgjengelig for personen, ta initiativ, fokusere på meg selv - en god balanse. 
Er i et forhold nå med en mann på femte måneden. Jeg er forelsket. På en bedre måte enn helt i starten. Jeg slapper mer av og er mer sikker på han. Beundrer han. Synes det er mer spennende nå enn i starten, nå holder vi på å bli kjent på en dypere måte. Finne ut hvordan vi fungerer sammen

Anonymkode: 7f06e...833

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mine slår som oftest inn ganske raskt. Kanskje etter fjerde treff. Det må føles nogelunde gjensidig. Blir ikke forelsket i menn som ikke viser interesse tilbake. 
Får en lykkefølelse, kan trene masse, sove lite, ikke spise. Samtidig en redsel for at ting kan gå galt, usikkerhet om gjensidig interesse. Har lyst til å treffe personen. Er litt nervøs før hvert treff. 
Følger opp med å være tilgjengelig for personen, ta initiativ, fokusere på meg selv - en god balanse. 
Er i et forhold nå med en mann på femte måneden. Jeg er forelsket. På en bedre måte enn helt i starten. Jeg slapper mer av og er mer sikker på han. Beundrer han. Synes det er mer spennende nå enn i starten, nå holder vi på å bli kjent på en dypere måte. Finne ut hvordan vi fungerer sammen

Anonymkode: 7f06e...833

Kan vel singere på denne. Samtidig vil det variere fra gang til gang hvordan og hvor raskt følelsene kommer. Har ikke blitt "forelsket" i noen som ikke viser tydelig interesse siden jeg var tenåring.😉 Kan like noen og synes vedkommene er tiltrekkende og interessant ja. Men det må mer til for å bli forelsket. Det som er det mest tydelige er at når man er forelsket så prioriterer man den personen. ikke sånn at man ikke gjør andre ting, men det vil være tydelig at vedkommende er viktig.

Anonymkode: ad626...e8f

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det øverste der skjønner jeg ikke hva du mener med?

Når blir jeg forelsket? Vet ikke? Har vært forelskelse ved første blikk og det har vært dating der man prøver å finne ut av hva man føler gjennom å bli kjent først, og det har vært 1 som jeg absolutt ikke likte (venn av kjæresten til ei venninne). Jeg hadde aldri trodd jeg skulle føle noe som helst for den personen annet enn en slags avsky fordi han var så kvalm med et veldig fokus på penger og ha det beste av alt (ting og tang), ting som over hodet ikke tiltaler meg på noe vis. Eneste pluss må vell være at han ikke brydde seg om hva andre hadde eller ikke hadde, det var på vegne av seg selv og å være veldig opphengt i det. Vi måtte jo likevel omgås en del, noe som var helt greit, det var jo ikke bare oss der liksom. Han ble interessert i meg og ga seg liksom ikke, og på et eller annet sted ila vår relasjon skjedde at jeg og utviklet følelser for han på tross av alt dette, men vi hadde nok en slags kompatibel kjemi, bare at jeg slet med å se det fordi det ble overskygget av noe jeg opplevde som veldig lite attraktivt. Og det ble jo også et slags evig irritasjonsmoment i forholdet selv om mye også var bra. 

Hvordan følger jeg opp? Kommer vell også helt an på hvor vi står, hva som har ledet frem til det punktet, hvor sikker er jeg på at det er gjensidig osv. Og responsen kommer jo og helt an på den andre parten og vil jo sannsynligvis være forskjellig hver gang. 

Er det en mer eller mindre fremmed så får man prøve å bli kjent å se hvordan ting utvikler seg. Har man drevet å datet litt og man iallefall det at begge er på utkikk etter det samme(altså en partner) og man har avklart at man iallefall føler en viss kjemi og gnist så man er interessert i å se hvordan ting utvikler seg, så får man vell ta en ny avklaring om man kommer dit at man føler forelskelse og ikke vet hva den andre tenker. Osv. 

Personlig orker jeg ikke å tenke så mye. Bare følger flyten til man evt har behov for å avklare om man er eksklusive og offisielt "i ett forhold".🙂 Heller bare kjenne etter hvordan det føles, følge flyten, bygge videre på relasjonen osv.  føler jeg at det er gjensidig tiltrekning osv og la ting utvikle seg. Har egentlig ikke slått feil, jeg synes ikke det er så vanskelig å ha en viss pekepinn på om interessen blir gjengjeldt eller ikke. Jeg har jo flere ganger hatt crush på folk som av en eller annen grunn ikke er aktuelle og selv om følelsene mine er like så merker man jo forskjell når folk ikke er interessert eller ikke ser deg på den måten. Motsatt har det jo å vært relasjoner der det har vært gjensidig tiltrekning uten at det er aktuelt å gå noe videre på det, og man merker jo det. 

Endret av Crazydoglady
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir forelsket ved felles interesser og humor. Når jeg merker at han er like interessert i å være med meg, bruke tid med meg og slikt. 

Jeg har vært betatt av menn, men det utvikler seg ikke til forelskelse om vi ikke har så mye felles. Sex er også en viktig del, god sex øker interessen. 

Jeg har med årene blitt mer forsiktig når jeg blir forelsket. Ingen rosa skyer eller mistet matlyst slik man hadde som ung. Jeg holder igjen lenge, det kan gå opptil 6 mnd før jeg forteller åpent at jeg er forelsket. Det er gjerne mannen som forteller slikt før meg nå, har jeg merket. 

Anonymkode: a61e3...e34

Skrevet

Ahh, forelskelse. Helt ærlig, det er så lenge siden jeg var forelsket i noen, at jeg husker ikke helt. 

Anonymkode: 17add...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...