Gå til innhold

Trondheim - hvor skal man bo og hvor skal man ikke bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Januar neste år starter jeg i ny jobb i Trondheim, omtrent i sentrum. Jeg har tittet litt på finn.no, men jeg er ikke særlig kjent i byen og i alle fall ikke rundt byen. Det gjør ikke noe med litt reisevei, men ikke mer enn 30 minutter hver veg. Jeg vil ha rekkehus eller enebolig, og ønsker meg god plass ute også. Ønsker å høre råd fra dere som har gode innspill og erfaringer, og jeg er også usikker på hvor det ligger prismessig vs. plassmessig i Trondheim. Ser gjerne etter hus med utleieenhet, og spør derfor også hva man kan forvente i leieinntekter på eksempelvis sokkel-leilighet.

Og, jeg vil jo også gjerne høre om negative erfaringer.

Anonymkode: c6d19...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du finner en aktuell bolig i selve kommunen, så her må du se utenfor kommunegrensene. Har du vurdert Melhus, Malvik eller Stjørdal?

Anonymkode: 7d21b...152

• Liker 1
Skrevet

Sverresborg er finest spør du meg. Kort vei til marka, rolige nabolag.

Anonymkode: 85a43...dcd

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Her er det veldig relevant hvor du skal jobbe og hva budsjettet ditt er.

Jeg bor på Lade og ville ikke bodd en annen plass, men med kravene dine så kommer du ikke langt hvis du har et budsjett på under 10 mill liksom. 

Anonymkode: b21ba...d96

• Liker 1
Skrevet

Vil påsto at alle villastrøk er ok. Blir jo litt avhengig av hvor mye du har å rutte med. Du bør i allefall unngå sentrumsnært, mye nattevåk og kommunale leiligheter med problematiske beboere.

Personlig hadde jeg heller bodd i Melhus enn ytre Ranheim/Vikåsen hvis du tenker deg ut av byen.

Anonymkode: ed20b...eb6

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil påsto at alle villastrøk er ok. Blir jo litt avhengig av hvor mye du har å rutte med. Du bør i allefall unngå sentrumsnært, mye nattevåk og kommunale leiligheter med problematiske beboere.

Personlig hadde jeg heller bodd i Melhus enn ytre Ranheim/Vikåsen hvis du tenker deg ut av byen.

Anonymkode: ed20b...eb6

Har bodd på Melhus og hadde ikke bodd der om jeg fikk betalt for det engang 😅

Anonymkode: b21ba...d96

• Liker 3
Skrevet

Du får mest for pengene på sørsiden, Heimdal/Tiller er en liten halvtime unna sentrum med buss. Det er riktignok den "dårlige" siden av byen, selv om det ikke er så ille som man skal ha det til 😆 ellers er Malvik fint, med mange eneboliger, kanskje litt mer avsides med tanke på kollektivtransport. Kommer jo helt an på hvilket budsjett du har.

Anonymkode: 88eda...504

Skrevet

Ønsker du å bo nær marka? Er det viktig med tidlig vår? Er mye snømåking ok?  Og som flere spør etter - hva er budsjettet ditt? 

Anonymkode: f9024...575

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får mest for pengene på sørsiden, Heimdal/Tiller er en liten halvtime unna sentrum med buss. Det er riktignok den "dårlige" siden av byen, selv om det ikke er så ille som man skal ha det til 😆 ellers er Malvik fint, med mange eneboliger, kanskje litt mer avsides med tanke på kollektivtransport. Kommer jo helt an på hvilket budsjett du har.

Anonymkode: 88eda...504

Tiller og heimdal er den nye up and coming bydelen.  Kan sammenlignes med lilleby/byran for 15-20 år siden. Kommer til å være høy prisvekst der de neste årene.

Det er en del rekkehus med små hager men store fellesarealer i nabolaget som også kommer med sokkelleilighet rundt Fossegrenda/ nardo/ Nidarvoll /sorgenfri tar 15-20min med buss til midtbyen.  Og om planene går gjennom havner du like ved det nye sentrumet de har planlagt på sluppen

• Liker 1
Skrevet
Dupers skrev (20 minutter siden):

Tiller og heimdal er den nye up and coming bydelen.  Kan sammenlignes med lilleby/byran for 15-20 år siden. Kommer til å være høy prisvekst der de neste årene.

Det er en del rekkehus med små hager men store fellesarealer i nabolaget som også kommer med sokkelleilighet rundt Fossegrenda/ nardo/ Nidarvoll /sorgenfri tar 15-20min med buss til midtbyen.  Og om planene går gjennom havner du like ved det nye sentrumet de har planlagt på sluppen

Enig, kjæresten min dro meg med til Tiller (litt) mot min vilje. Jeg er fra østsiden i Trondheim, så i utgangspunkt litt snobb på hvor jeg vil bo. Men jeg trives utrolig godt her! Utsikt over Vassfjellet når jeg spiser frokost, skiløype og skog to min unna. Samtidig tar det bare noen minutter å kjøre inn til «Tiller sentrum» med alt vi trenger. Ned Okstadbakken tar det 15 min inn til Trondheim sentrum. Vet ikke med boligprisene i resten av Trondheim, men her ble nettopp en identisk leilighet som vår solgt for 200.000 mer enn hva vi ga for et år siden. Tidligere bodde jeg i et «finere» strøk i Trondheim, men jeg opplevde mye mer nattebråk, tyveri og hærverk der. Her har vi på et år ikke opplevd noe av dette. Ettersom det tradisjonelt er sett på som et «dårligere strøk» er prisene her rimelige. Her er f.eks et rekkehus med 4 soverom til  6,9 https://www.finn.no/232225725. Og her et hus til 9,3 https://www.finn.no/232609616

Anonymkode: dfaa7...db8

• Liker 3
Skrevet

Jeg trives best i Trondheim Øst. Møllenberg, Persaunet, Berg, Singsaker, Bakklandet, Nardo, Tyholt. Bor på Nardo nå. For meg er det viktigst av alt med gangavstand til byen. Hadde jeg hatt penger til det, ville jeg gjerne bodd på Berg/Singsaker/Bakklandet, med utsikt til Nidarosdomen og Nidelva.

Anonymkode: 3f381...d35

• Liker 3
  • 3 måneder senere...
Skrevet

styr unna lademoen/lade og Møllenberg. Mye politi drap og psykiatri samt studentfesting

Anonymkode: 9144c...562

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi bor på Byåsen og her er det supert å bo hvis du liker snø og turer i marka. Barna stortrives her og det er fint å bo her:) 

Anonymkode: 6a21b...702

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 20.53):

Ønsker du å bo nær marka? Er det viktig med tidlig vår? Er mye snømåking ok?  Og som flere spør etter - hva er budsjettet ditt? 

Anonymkode: f9024...575

Det er ikke tidlig vår i Trondheim. Ikke på Lade en gang😅 Hilsen vestlending i Trondheim 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke tidlig vår i Trondheim. Ikke på Lade en gang😅 Hilsen vestlending i Trondheim 

Og jeg mener at våren er tidlig i Trondheim. Alt er relativt 😚
Hilsen nordlending i Trondheim

Anonymkode: cc8c5...c9e

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

styr unna lademoen/lade og Møllenberg. Mye politi drap og psykiatri samt studentfesting

Anonymkode: 9144c...562

Ganske vesentlig forskjell på Lade og Lademoen mtp psykiatri, politi og drap vel. Om du ikke skal ha barn ts, så flytt gjerne til Lade. Ville ikke oppdratt barn på Lade, men det er pga ukultur i skolen og barnehager som har fått enorm kritikk for å ikke passe på barna skikkelig.

Anonymkode: c5e4d...a14

• Hjerte 1
Skrevet

Spent på hva du endte opp med TS. Selv ville jeg anbefalt Angelltrøa og området rundt. Med metrobuss er du nede i byen på et kvarter, og så har du enstenstadmarka fem minutter unna. På vinteren blir det kjørt opp skiløyper, så du kan gå hjemmefra og opp til marka på ski. Lett å leie ut siden NTNU Dragvoll ligger rett ved.

Anonymkode: 98417...051

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spent på hva du endte opp med TS. Selv ville jeg anbefalt Angelltrøa og området rundt. Med metrobuss er du nede i byen på et kvarter, og så har du enstenstadmarka fem minutter unna. På vinteren blir det kjørt opp skiløyper, så du kan gå hjemmefra og opp til marka på ski. Lett å leie ut siden NTNU Dragvoll ligger rett ved.

Anonymkode: 98417...051

Estenstadmarka :rodmer: 

Anonymkode: 8470b...c22

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Moholt ❤️

Anonymkode: 3eb20...b7d

• Liker 2
Skrevet

Byåsen! Hvis du er glad i naturen og marka 🥰

Anonymkode: 759ed...b55

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...