AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har fått (blå resept) på en medisin som jeg skal ta når jeg har anfall. Kan hente ut 6 tabletter om gangen, og kan hente dem ut 4 ganger til. Går det an å ta ut alle 4 pakkene på en tur til apoteket? Eller er det noen restriksjoner på hvor ofte de kan hentes ut? Sånn strengt talt KUNNE jeg hatt anfall hver dag og brukt en pakke på 1-2 dager. Grunnen til at jeg ønsker å hente ut alt på en gang har flere grunner. (Det er ikke snakk om vanedannende medisiner.) Anonymkode: aeec0...b4b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Det kommer helt an på hva det er. Jeg kan f.eks få ut p-piller for et år om gangen så lenge det ikke er mangel, men aldri mer enn en pakke sterke smertestillende. Spør på apoteket. Anonymkode: 002b3...530
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Kommer an på medisinen. jeg får hente ut Lamictal for 3 mnd av gangen feks. Men p-piller kan jeg hente ut for lengre tid. Anonymkode: 36b02...b54
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Det er snakk om en migrenemedisin.. Anonymkode: aeec0...b4b
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er snakk om en migrenemedisin.. Anonymkode: aeec0...b4b Du må nesten spørre på apoteket Anonymkode: 36b02...b54
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har ofte hentet ut 2 av 4 på resepten på migrenemedisin. Har aldri hentet ut mer samtidig. Men jeg har i perioder vært så mye syk at jeg har fått spørsmål om hvorfor jeg henter ut medisin igjen, bare to uker etter forrige. Forklaringen har jo vært at jeg har brukt dem opp, og jeg har alltid fått hentet ut mer. Anonymkode: 6c9cf...085
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har fått (blå resept) på en medisin som jeg skal ta når jeg har anfall. Kan hente ut 6 tabletter om gangen, og kan hente dem ut 4 ganger til. Går det an å ta ut alle 4 pakkene på en tur til apoteket? Eller er det noen restriksjoner på hvor ofte de kan hentes ut? Sånn strengt talt KUNNE jeg hatt anfall hver dag og brukt en pakke på 1-2 dager. Grunnen til at jeg ønsker å hente ut alt på en gang har flere grunner. (Det er ikke snakk om vanedannende medisiner.) Anonymkode: aeec0...b4b Det er vel maks to i døgnet? Så i verste fall en pakke på tre dager. Anonymkode: 6c9cf...085
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er vel maks to i døgnet? Så i verste fall en pakke på tre dager. Anonymkode: 6c9cf...085 Åja, er det sånn det fungerer? 🙄 Nei, er ikke det. Det tas 2 tabletter om gangen, med 8 timers mellomrom i ca 3 døgn (de verste anfallene), så man trenger da 3 pakker på 3 døgn om det skulle være ille. Folk som deg: 👍🏻 Anonymkode: aeec0...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja, er det sånn det fungerer? 🙄 Nei, er ikke det. Det tas 2 tabletter om gangen, med 8 timers mellomrom i ca 3 døgn (de verste anfallene), så man trenger da 3 pakker på 3 døgn om det skulle være ille. Folk som deg: 👍🏻 Anonymkode: aeec0...b4b Så hyggelig du er da. Skikkelig sjarmtroll. Anonymkode: 6c9cf...085 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Sitat Apoteket/bandasjisten kan ikke utlevere legemidler, næringsmidler eller medisinsk forbruksmateriell på blå resept for mer enn tre måneders forbruk om gangen. Ved lengre utenlandsopphold kan det likevel utleveres for inntil ett års forbruk. https://www.helfo.no/regelverk-og-takster/overordnet-regelverk/regelverk-for-apotek-og-bandasjist#tremaanedersutlevering Anonymkode: 3f0da...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja, er det sånn det fungerer? 🙄 Nei, er ikke det. Det tas 2 tabletter om gangen, med 8 timers mellomrom i ca 3 døgn (de verste anfallene), så man trenger da 3 pakker på 3 døgn om det skulle være ille. Folk som deg: 👍🏻 Anonymkode: aeec0...b4b Jeg trodde jeg hadde gått på alt som var av migrenemedisin, men dette har jeg ikke tatt. Dette er nok noe av det lettere dette, da. Anonymkode: 6c9cf...085
Hatsumomo Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Åja, er det sånn det fungerer? 🙄 Nei, er ikke det. Det tas 2 tabletter om gangen, med 8 timers mellomrom i ca 3 døgn (de verste anfallene), så man trenger da 3 pakker på 3 døgn om det skulle være ille. Folk som deg: 👍🏻 Anonymkode: aeec0...b4b Hvis det er Imigran så døgndosen 2 tab på 24 timer med min. 2 timers mellomrom. 1
Kalevala Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg trodde jeg hadde gått på alt som var av migrenemedisin, men dette har jeg ikke tatt. Dette er nok noe av det lettere dette, da. Anonymkode: 6c9cf...085 Eller en egen avtale med legen for ekstra hardt rammet migrenepasient.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå