Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Hva klassifiserer du som dårlig hygiene? Har du noen i din omgangskrets med dårlig hygiene, hvor mye irriterer det deg?

=Det jeg klassifiserer som dårlig hygiene er ting som å vaske seg lite, spise ting fra gulvet, aldri pusse tenner, aldri vaske hender etter å ha vært på do etc.

Faren min vasker håret en gang i uka, og er fornøyd med det... Jeg ville ikke vært i nærheten av håret hans.

2. Kjenner du noen som har rusproblemer? Hvilket inntrykk/oppfatning har du av den personen...har du prøvd å hjelpe, eller holder du deg unna?

=Broren min har ganske store rusproblemer, har tatt overdose flere ganger, høyst sannsynlig en del flere ganger enn vi vet om i familien. Han vil ikke hjelpe segselv, og da er det veldig lite vi kan gjøre. Personlig har jeg rett og slett gitt ham opp... Jeg ser for meg at han enten tar en siste overdose mens han bor hjemme, eller blir kasta ut herfra fordi han allerede har begynt å stjele fra familien og ødelagt noen ting mens han har vært rusa. Han har blitt påvirka av knarke vennene sine til å tenke seriøst at han skal leve på sosialen resten av livet uten jobb.

Det varierer nok NOE fra person til person, men folk med rusproblemer generelt, ER dårlige folk. Broren min har hatt 1 narkovenn gjennom alle åra som har vært relativt ok.

3. Hvis noen du "kjente" fra forumet her, plutselig ringte på døra...hva hadde du gjort, og hva hadde du tenkt inni deg..La oss si at det ikke er en nær venn, men en du kjenner litt sånn perifert.

="Hva i all verden, kommer h*n på døra?" Så hadde jeg vel prata litt med personen, men om jeg ikke hadde noengang hinta om å møtes, så hadde jeg vel forventa at personen gikk igjen...:P

4. Samme situasjon som over, MEN du er på vei ut for å gjøre noe som kan utsettes(feks ut å handle, eller møte en venninne du treffer heller tiden)

=Omtrent samme som over, satt av lit tid til å prate men ikke mer.

5. Liker du kunst? Hva slags kunst liker du?Går du på kunstgallerier? Har du noen favoritt kunstnere?

=Jeg er av typen som har holdt på med tegning hele livet og er glad i ting som ser pent ut estetisk, men kunst har jeg lite til overs for, fordi det i de fleste tilfeller er ganske abstrakt. Jeg er ikke så glad i abstrakte ting, det føles ofte meningsløst.

6. Du er arbeidsledig og leter desperat etter jobb. Så får du en junkmail fra Orion erotikk , som søker etter medarbeider som skal pakke/ta i mot ordrer (orion selger sex hjelpemidler). Søker du på jobben?

=Nei, det hørtes altfor useriøst ut, både på måten de søker etter medarbeidere, og å søke om jobb i en sexbutikk jeg ikke kjenner til. Jeg ville dessuten vært flau over å si til andre seriøse folk at jeg jobbet i en sexbutikk (varierer jo veldig hvordan folk reagerer på sånt)

7. Har du en ex kjæreste som du ikke helt klarer å glemme(enten du er single, dater, er gift osv) har du prøvd å få tak i han?? eller har du googlet han, eller søkt etter telefon nummeret hans?

=Det var en gjensidig forelskelse på ungdomsskolen som det aldri ble noe av fordi begge var så veldig sjenerte. Jeg har ikke sett ham på nesten 4 år nå og er veldig nysgjerrig på hvordan det går med ham, spesielt fordi han ikke hadde en så god hverdag som folk flest. Har da prøvd å søke på ham forskjellige steder, og holdt en stund litt øye med en sportsklubb han var med i. Men nå virker det som han har forsvunnet derifra eller noe.

Jeg ville ikke blitt sammen ham om jeg hadde truffet ham igjen, men jeg er nysgjerrig for gamle dagers skyld.

8. Kjenner du noen som har dysleksi? Hva tenker du når du ser vedkommende skrive noe?

=Ja broren min har alltid hatt problemer med språk generelt. Jeg tror han har relativt svak dysleksi, men det er bare å gi opp å lære ham å skrive riktig. Han er veldig treig med å lære nye ord også, både norske, engelske og andre utenlandske ord. Innimellom overrasker han oss med å ikke vite hva ord betyr selv om han har vært i "kontakt" med ordet gjentatte ganger. Å skrive seriøse, høytidelige brev må han overlate til andre.

9. La oss si 20 år frem i tid.. måneturisme har blitt "vanlig" og vanlige folk kan reise(men det er litt dyrt, men ikke uoverkommelig... la oss 20.000kr( i dagens valuta)) Hadde du kunne tenkt deg å reist?Hvorfor/hvorfor ikke?

=Hmmm tror ikke det, men skal ikke si for sikkert. For det første er jeg ikke så interessert i reising, for det andre tror jeg ikke det ville vært så mye å finne på på månen, og det å ha vært der i segselv er ikke nok til at jeg vil bruke masse tid og penger på det.

10. Har du sett Beverly Hills 90210? Hva betyr den serien for deg? Hvem liker du/liker ikke i serien? Hva syns du om karakterene?

=Har ikke sett den nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

flere spørsmål?? OK jeg skal prøve å komme opp med noe snart, hehe

Gjest Tristessa
Skrevet

1. Hva klassifiserer du som dårlig hygiene? Har du noen i din omgangskrets med

dårlig hygiene, hvor mye irriterer det deg?

Dårlig hygiene er dårlig lukt fra klær og kropp. Svettelukt og lignende. Er veldig var mot dårlig kroppslukt, så dersom jeg hadde hatt en venn som hadde hatt dårlig hygiene hadde jeg nok slitt litt.

2. Kjenner du noen som har rusproblemer? Hvilket inntrykk/oppfatning har du av den personen...har du prøvd å hjelpe, eller holder du deg unna?

Kjenner nok noen som har et litt sterkt forhold til flaska, uvisst om det kan regnes som et rusproblem eller ikke. Men jeg er ikke så flink til å ta direkte tak i slike problemer, står heller parat som venn, ikke terapaut.

3. Hvis noen du "kjente" fra forumet her, plutselig ringte på døra...hva hadde du gjort, og hva hadde du tenkt inni deg..La oss si at det ikke er en nær venn, men en du kjenner litt sånn perifert.

Kommer an på. Tror alle vet hva jeg mener med at man kjenner noen perifere man kan skravle med i timesvis, mens andre vil man helst slippe unna fortest mulig.

4. Samme situasjon som over, MEN du er på vei ut for å gjøre noe som kan utsettes(feks ut å handle, eller møte en venninne du treffer heller tiden)

Se over - kommer an på personen!

5. Liker du kunst? Hva slags kunst liker du?Går du på kunstgallerier? Har du noen favoritt kunstnere?

Jeg elsker kunst. Impresjonisme, ekspresjonisme, you name it. Elsker Monet, Van Gogh og blir alltid i godt humør av Klee og litt lei meg/sårbar av Otto Dix.

6. Du er arbeidsledig og leter desperat etter jobb. Så får du en junkmail fra Orion erotikk , som søker etter medarbeider som skal pakke/ta i mot ordrer (orion selger sex hjelpemidler). Søker du på jobben?

Kommer an på. Dersom det involverer kundekontakt, nei, siden jeg er egentlig litt sjenert i forhold til slike ting. Tror vel egentlig jeg hadde latt være å søke. Jeg er av den sorten som blir en smule pinlig berørt av å gå på kondomeriet.

7. Har du en ex kjæreste som du ikke helt klarer å glemme(enten du er single, dater, er gift osv) har du prøvd å få tak i han?? eller har du googlet han, eller søkt etter telefon nummeret hans?

Jeg har ingen ekser, i og med at jeg er sammen med min første kjæreste fremdeles, men det er jo noen mennesker man treffer som man aldri helt klarer å gi slipp på. Som jeg googler opp. :sjenert:

8. Kjenner du noen som har dysleksi? Hva tenker du når du ser vedkommende skrive noe?

Kjæreste har en mild grad av dysleksi, broren hans har det verre og så har jeg vel noen venner som også har det. Har hatt flere korrekturoppdrag tidligere, så jeg er snar med rettingen. Er frekk nok til å innrømme at jeg ikke har forståelse for dysleksi i den forstand at jeg ikke vet hva det vil si å ikke kunne skrive skikkelig, men det har noe å gjøre med at jeg lever av å kunne formidle kunnskap kort, konsist og presist med språket som mitt aller viktigste verktøy.

9. La oss si 20 år frem i tid.. måneturisme har blitt "vanlig" og vanlige folk kan reise(men det er litt dyrt, men ikke uoverkommelig... la oss 20.000kr( i dagens valuta)) Hadde du kunne tenkt deg å reist?Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, ikke noe for meg. Jeg er en pingle

10. Har du sett Beverly Hills 90210? Hva betyr den serien for deg? Hvem liker du/liker ikke i serien? Hva syns du om karakterene?

Klarer ikke hun som blir spilt av Tori Spelling, fordi hun er så grim!

Skrevet
flere spørsmål?? OK jeg skal prøve å komme opp med noe snart, hehe

Skal du ikke svare på spørsmålene dine selv da?

Skrevet
Her er noen spørsmål du kan svare på hvis du har lyst, eller kjeder deg, svar på alle eller noen

1. Hva klassifiserer du som dårlig hygiene? Har du noen i din omgangskrets med dårlig hygiene, hvor mye irriterer det deg?

At de ikke vasker seg og ser generelt ustelt ut. Dessuten er folk som ikke pusser tennene motbydelig! Nei heldigvis er det ingen i min omgangskrets som er slik :)

Vel jeg kjenner folk som er kommet ut av det, så det er vel ikke et dagligdags problem lenger. Ja jeg prøvde å hjelpe og fikk vedkommende til å snakke med en som jobber med rusbehandling.

Hadde blitt overraska, men de hadde da vært velkommen så lenge de oppførte seg som folk :)

Tja... hadde spurt om de ville blitt med kanskje?

Ja jeg liker kunst, spesielt fotokunst av mennesker. Har ikke vært på et kunstgalleri på årevis, men det er et nyåpnet her i byen nå som jeg tenker jeg skal på snart.

Ja hvorfor ikke?

Nei ikke nå, men har nok hatt det slik før.

Ja jeg kjenner noen med det. Jeg tenker ikke over det når jeg leser det de har skrevet, hadde nok gjort det hvis jeg ikke visste at de hadde dysleksi...

Selvfølgelig hadde jeg kunne tenkt meg å reist. Hva mer fantastisk kan man oppleve?

Ja jeg har sett det, men det begynner å bli noen år siden. Husker jeg synes David(?) var så søt..... Likte aldri han derre Brandon :)

OK thats it, svar på hva du vil, kort eller utfyllende!

Skrevet (endret)

Folk som lukter gammel svette, som ikke dusjer i det hele tatt(omtrent), som ikke pusser tennene sine, som ikke vasker seg på hendene etter å ha vært på do, som det stinker røyk av, osv. Jeg synes det er ganske ekkelt, og skal innrømme at de er ikke de første jeg ønske å sette meg ved siden av, hvis de stinker av gammel svette..

Min onkel døde av pillemisbruk, men uten om det kjenner jeg ikke mange. Personene jeg vet om, som har et rusproblemer, er som oftest oppgående og bra mennesker, men deres liv har ikke akkurat gått slik de forutså. Og ingen av dem ønsker å være der de er. Tror ikke onkelen min drømte om hvordan livet skulle komme til å bli. Jeg vil hjelpe, mener det er viktig å hjelpe andre i nød, som har det vanskelig.

Hadde blitt rimelig sjokkert, og blitt lettere "tatt på senga", for å si det sånn.. Hadde spurt hvem personen var, før eventuelt kanskje sluppet personen inn, vet ikke helt. Hadde funnet det hele mistenkelig..

Vel, jeg hadde sagt at det passer dårlig, og heller avtalt en annen dag..

Jeg er veldig glad i kunst, men ikke moderne kunst, er mest glad i de tradisjonelle kunsterne. Og selvom jeg ikke er spesielt glad i fyren, synes jeg at Nerdrum maler flotte malerier. Sjelden jeg går på kunstutsillinger, men det hender.

Nei, aldri i verden!

Har aldri hatt noen eks.

Ja, det gjør jeg, kjenner flere, og tenker ikke noe over det. Dyslektikere er mennesker som alle andre..

Kanskje. Hadde vært spennende å fått lov til å være med på en tur, liker å utforske, og verdensrommet er spennende.

Joda, men jeg var rimelig ung den gangen, så jeg har ikke noe spesielt sterkt forhold til serien. Husker bare at jeg synes den var ganske spennende og at Brandon var søt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Hvis de lukter dårlig. Nei, ingen av mine venner lukter dårlig.

Jeg har heldigvis ingen venner eller personer i min omgangskrets som har rusproblemer nå. Men jeg har venner som har hatt rusproblemer. I det alvorligste tilfellet fant heldigvis familien hennes ut av det ganske tidlig, og visste mer enn meg om hvor mye problemer min venninne hadde. Men det måtte dessverre fengselsopphold, rehabilitering og folkehøgskole til før venninnen min kom seg ut av det. Men nå har hun det heldigvis bra! :)

Hadde syntes det var litt sært siden det aldri kommer noen på døren hos meg, men ville nå bedt vedkommende inn.

Hvis jeg bare skulle handle ville jeg utsatt handlingen, men hvis det var kafebesøk ville jeg invitert vedkommende med meg. Men det kommer jo an på hvor godt jeg likte vedkommende også, og nøyaktig hvor godt/dårlig jeg kjente vedkommende. Mao - det ville vært avhengig av den aktuelle situasjonen.

Tja, kunst er jo relativt. Går i kunstgallerier av og til. Mange flinke kunstnere, men hvis jeg må si noen all-over favoritter er det vel H.R. Giger og Theodor Kittelsen.

Hvis det var en junkmail hadde jeg ikke tatt forslaget seriøst og dermed ikke søkt jobben.

Tror jeg har googlet alle ekskjærestene mine, men det betyr ikke at jeg ikke har kommet over dem.

Jeg vet ikke om at noen jeg kjenner har dysleksi, men det betyr ikke at ingen jeg kjenner ikke har det.

Nei, hvorfor bruke mer penger på en tur til et menneskefiendtlig sted når man kan bruke mindre penger på et behagelig sted?

Aner ikke, tror kanskje jeg så en episode eller to på besøk hos en venninne da jeg var barn, men vet ingenting om serien og den interesserer meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...