Gå til innhold

Bakteriell vaginose - årsak til barnløshet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser inne på babyverden.no at mange der har fått behandling for bakteriell vaginose uten at de visste de hadde det, og blitt gravid rett etterpå. Kan dette ha en sammenheng? Jeg selv har vært plaget med bakterien gardernella i flere år, og virker nesten som om partner smitter meg igjen når jeg er behandlet. Er dette mulig? På felleskatalogen står det at både meg og partner skal behandles, men på alle andre sider står der at partnerbehandling ikke er nødvendig. 

Har også lest mange engelske studier som sier at gardernella (som gir BV) kan legge seg i urinrøret til menn, og derfor smitte pånytt 

Anonymkode: 3f111...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bakteriell vaginose en gang men fikk ikke beskjed om noe behandling. Jeg fikk ett barn etterpå, men senere aldri barn igjen. Vet ikke hvorfor. Tror ikke at det har noen sammenheng med bakteriell vaginose. 

Anonymkode: ff7fa...7e6

Skrevet

Jeg har lest rundtom at bv kan føre til spontanabort, tidligere fødsel osv. så det kan vel tenkes at det kan påvirke om egget klarer å «holde seg fast» i den tidligste perioden også..

Jeg har også vært plaget mye med bv siste årene, så jeg vil testes og høre med en gynekolog om dette dersom jeg får negativ denne prøveperioden også:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...