AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har blitt mobbet mange ganger, og er ikke sikkert på hvorfor. Er det noen som vet hvorfor de ble utsatt for det? Anonymkode: 505b9...825
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Begynte på ny skole i 3. klasse, en gutt i klassen konstanterte tidlig at jeg var stygg. Har inntrykk av at utseende kombinert med foreldrenes inntekt og barnets personlighet hadde mye å si der jeg vokste opp. Jeg gikk ikke på allidrett og var generelt sjenert. Anonymkode: 68032...93a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg var overvektig. Oppvokst i en skilt familie med en mor med angst og en narsissistisk far. Ble tvunget til å vokse opp og modnes fortere enn andre. At jeg var snillere, smartere og mer moden enn andre helt fra jeg begynte på barneskolen var visst skremmende for noen. De utnyttet da hvor snill og naiv jeg var og ville ødelegge meg for å føle seg bedre. Anonymkode: a5f83...8bd 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var overvektig. Oppvokst i en skilt familie med en mor med angst og en narsissistisk far. Ble tvunget til å vokse opp og modnes fortere enn andre. At jeg var snillere, smartere og mer moden enn andre helt fra jeg begynte på barneskolen var visst skremmende for noen. De utnyttet da hvor snill og naiv jeg var og ville ødelegge meg for å føle seg bedre. Anonymkode: a5f83...8bd Du ble mobbet fordi du var så smart og snill? Sikker på at du ikke ble mobbet fordi du hadde høye tanker om deg selv? Mobbing er selvsagt aldri greit uansett grunn altså, jeg bare synes grunnen du oppgir er litt pussig. Men for all del, googla nettopp og det virker som at det er trekk ved mobberen som har mest å si for hvem offeret blir, og at trekk hos offeret ikke er kategoriske. "Forskning gir et ganske entydig bilde av både mobbeofferet og mobberen, ifølge professoren. - De som blir mobbet er gjerne engstelige og usikre, forsiktige, følsomme og stillfarende. De har som regel en negativ vurdering av seg selv og føler seg mislykkede, dumme og lite attraktive, forteller Olweus Myten om det typiske mobbeofferet som et barn som ytre sett skiller seg fra de andre, bør avlives snarest, mener professoren. - Fedme, annerledes dialekt, rødt hår, briller, eller alle andre slike ting som man før trodde hadde betydning, kan man stort sett se bort fra. Det er ikke her årsaken ligger. Den ligger i karaktertrekkene til mobberen og mobbeofferet og ubalansen i styrkeforholdet mellom disse to, mener Olweus." Anonymkode: 68032...93a 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Ble mobbet fordi jeg fortjente det. Anonymkode: 1b59e...ac9
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble mobbet fordi jeg fortjente det. Anonymkode: 1b59e...ac9 Hvorfor? Anonymkode: 505b9...825 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg (mann) ble mobbet fordi jeg var sjenert, litt pysete, liten for alderen, klønete i sport og litt overvektig. Utviklet som følge av all plagingen, utfrysningen og ensomheten enda særere personlighet og ble enda dårligere likt. Så det ble en ond sirkel. Selv lærerne hang seg på etter hvert, særlig på ungdomsskolen. Ti år av livet var et helvete og jeg har fortsatt som 40-åring mareritt om at jeg er tilbake på skolebenken med plageåndene. Men, det har gått bra med meg faktisk. Har bra jobb, familie og barn. Begynte å trene og ble veldig atletisk og fikk mye høyere selvtillit da jeg byttet miljø på gymnaset. Folk i dag ville aldri trodd at jeg ble så mye mobbet i barndommen. Anonymkode: c7532...34a 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg ble mobbet fordi jeg var skitten å ustelt å sosialt klønete, jeg vokste opp under grov omsorgssvikt å misbruk å vold, noe som gjorde meg veldig annerledes enn andre barn, var hyperaktiv å veldig lite sosialt flink. Anonymkode: d886c...4c5 8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg ble mobbet fordi jeg var skitten å ustelt å sosialt klønete, jeg vokste opp under grov omsorgssvikt å misbruk å vold, noe som gjorde meg veldig annerledes enn andre barn, var hyperaktiv å veldig lite sosialt flink. Anonymkode: d886c...4c5 ❣️ Anonymkode: 505b9...825 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ble mobbet fordi du var så smart og snill? Sikker på at du ikke ble mobbet fordi du hadde høye tanker om deg selv? Mobbing er selvsagt aldri greit uansett grunn altså, jeg bare synes grunnen du oppgir er litt pussig. Men for all del, googla nettopp og det virker som at det er trekk ved mobberen som har mest å si for hvem offeret blir, og at trekk hos offeret ikke er kategoriske. "Forskning gir et ganske entydig bilde av både mobbeofferet og mobberen, ifølge professoren. - De som blir mobbet er gjerne engstelige og usikre, forsiktige, følsomme og stillfarende. De har som regel en negativ vurdering av seg selv og føler seg mislykkede, dumme og lite attraktive, forteller Olweus Myten om det typiske mobbeofferet som et barn som ytre sett skiller seg fra de andre, bør avlives snarest, mener professoren. - Fedme, annerledes dialekt, rødt hår, briller, eller alle andre slike ting som man før trodde hadde betydning, kan man stort sett se bort fra. Det er ikke her årsaken ligger. Den ligger i karaktertrekkene til mobberen og mobbeofferet og ubalansen i styrkeforholdet mellom disse to, mener Olweus." Anonymkode: 68032...93a Når vi snakker om mobbing... Anonymkode: 4c71d...c00 12
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg ble ikke akkurat mobbet, men utestengt. Var ikke god nok til å ta til motmæle, forsvare meg i øyeblikket, mot feks uriktige anklager. Anonymkode: 53381...225
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 56 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ble ikke akkurat mobbet, men utestengt. Var ikke god nok til å ta til motmæle, forsvare meg i øyeblikket, mot feks uriktige anklager. Anonymkode: 53381...225 Samme her. Var veldig sjenert og turte ikke forsvare meg eller stå opp for meg selv. På ungdomsskolen ble jeg mye flinkere til det, så jeg fikk være i fred. Anonymkode: b32c8...45b
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 Fordi jeg var stille og sjenert, og fordi jeg likte klær og musikk som ikke alle andre gjorde.
Silva Pluvialis Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) . Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har blitt mobbet mange ganger, og er ikke sikkert på hvorfor. Er det noen som vet hvorfor de ble utsatt for det? Anonymkode: 505b9...825 Jeg var penere, hadde fantastisk hår, og en sylskarp hjerne. Slikt skal man få svi for… Anonymkode: 85507...cda
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg var veldig overvektig fra jeg gikk i barnehage, og de som mobbet meg der ble jo også klassekamerater. Jeg passet heller aldri så godt inn, hadde ikke like god sosiale ferdigheter som jevnaldrende. Noe som kom av at jeg også ble mobbet hjemme og aldri lærte hvordan man var sammen med andre på ett normalt vis. Men jeg forstod mer etter hvert, og da ble mobbingen litt bedre, var fremdeles overvektig, var vel rundt 5 klasse. Også rundt dette fikk jeg litt kjønnsidentitets problemer, for da begynte jeg få litt bryster, delvis fordi jeg var overvektig tenker jeg, Da gikk det liksom opp for meg at jeg faktisk måtte begynne å forholde meg til at jeg var en jente, noe jeg ikke taklet greit. Men dette var ikke noe problem på skolen, de syns det var greit, var jo enda en del av gutta. Jentene var alltid verst på å mobbe, gutta var alltid grei. Men så flyttet vi da, og der gikk det ikke for god fisk altså. Jentene på ny skolen syns jeg var super rar og mobbingen begynte ganske raskt. Jeg hadde kort hår, arvet alle klærne mine av søskenbarn som var gutter, og ikke ett hint feminin. Men var greia på ny skolen var at gutta heller ikke ville være sammen med meg, de begynte også å mobbe. Og hele tiden ble jeg fremdeles mobbet av foreldre og søsken. Så jeg måtte bare tvinge meg til å la håret vokse ut, gå med "jente" klær og være mer feminin. Noen av de upopulære jentene ble litt venner etter det. Men ja, jeg ble mye mobbet. Men flytte langt vekk fra hjemsted og familie, og deilig å få starte på nytt. Er enda overvektig, men blir ikke mobba for det, blir kanskje litt baksnakka på jobben, meeen. Men jeg har også mobbet noen. En gutt på skolen jeg flyttet til, har dårlig samvittighet for det. Men det var egentlig ganske teite ting jeg mobbet han for, og mest fordi jeg likte han, men han var ganske ekkel med meg når han fant ut av det. Så jeg mobbet han for å beskytte meg på en måte. Men begynte på samme vgs, og da ble vi venner, vel ikke venner men, ikke uvenner ellerno heller. Men han syns det var ekkelt og forvirrende at jeg likte han, fordi han likte meg også, men at han ikke var homo. Så da ble jeg veldig smigret da, fordi han tenkte på meg som gutt da. Anonymkode: 79563...e4f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #17 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg har hele livet følt meg litt spesiell og ‘utenfor i samfunnet. Dette til tross for at jeg var normalt sosial fra førskolen og flink på skolen. Jeg var også normalt søt liten jente. Jeg var derimot svært sårbar og følsom og tok lett til tårene om jeg følte meg urettferdig behandlet. Noe jeg opplevde oftere og oftere med årene da mobbingen oppstod. . Jeg mistrivdes sterkt både i barnehage og skolesystemet fra første stund, selv om jeg var søt, flink og lydig. Barna fanget nok likevel de ørsmå avvikene med væremåten min og jeg kom fort i en situasjon hvor jeg fallt utenom den populære kjernen og ble stengt utenfor. I tillegg periodevis med kallenavn og latterliggjøring. . Verst mellom fjerde og begynnelsen av sjette klasse. Etter dette bedret det seg fordi vi fikk en ny jente i klassen jeg klaffet umiddelbart med og jeg hadde godt av skoleskifte over på ungdomskolen. Her ble jeg aldri mobbet, men mobbingen ødela selvbilde for livet og jeg har alltid følt med annerledes og mindre verdt så lenge jeg kan huske. Også nå som godt voksen med familie og høy utdannelse. Anonymkode: 844ce...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: - De som blir mobbet er gjerne engstelige og usikre, forsiktige, følsomme og stillfarende. De har som regel en negativ vurdering av seg selv og føler seg mislykkede, dumme og lite attraktive, forteller Olweus Haha, ja alt det der Men ser på bilder av den tiden, og ser at jeg var penere enn de andre, og jeg var den eneste av jentene som var tynn. Men på den tiden syns jeg at jeg var styggest i verden, og at å være tynn var stygt, for de kalte meg skjelett og stankelbein. Resten av jentene var lettere overvektige, og siden de var i flertall og jeg var stille og sjenert, var jeg nok ett enkelt bytte. Anonymkode: 9b8e2...170 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #19 Skrevet 24. oktober 2021 Fordi jeg var lett å ta. Jeg var sjenert, stille, viste at jeg var sårbar og har alltid hatt en iboende usikkerhet i meg. Det så de andre fra dag en. De så at jeg ble såret og at jeg tok meg nær av ting. Derfor kunne de ta meg. I tillegg var jeg alltid hun som var utenfor på grunn av flytting. I en periode flyttet vi hvert år og det forsterket alle de tingene. Noe de andre så og istedenfor å inkludere meg så valgte de fleste å ikke gjøre det. Noen var kanskje ikke direkte med på mobbingen, men jeg var alltid utenfor. Noe jeg også er i voksen alder så blir aldri kvitt det å være annerledes og utenfor. Anonymkode: b654c...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #20 Skrevet 24. oktober 2021 Fordi jeg var litt forsiktig, lav og familien min hadde ikke så god råd. Blir fort hakkekyllingen i voksen alder også, og dermed blir jeg litt usikker, og det fanges raskt opp. Holder meg stort sett alene, og er skeptisk til grupper av folk jeg ikke kjenner. Anonymkode: dfd3b...a8c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå