AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Del Skrevet 23. oktober 2021 Hei. Jeg har over lengre tid slitt med nummenhet på venstre side av underlivet, samt seksuell dysfunkjson. Jeg har også litt brenning på samme side. Det har vært nevnt av nevrolog at det ligner på en form for nevralgi. Jeg har blitt henvist til en ny bildeundersøkelse av korsrygg og bekken. Dette ble opprinnelig gjort da problemet startet i høst 2019 hos Aleris. Jeg tenkte egentlig å sende henvisningen til Rikshospitalet radiologisk avdeling, evt.Ullevål radiologisk avdeling, ettersom Aleris har gjort det første bildet og kanskje er litt biased/partiske iforhold til å gjøre en revurdering av problemstillingen. Jeg vet ikke om Rikshospitalet eller Ullevål har tilgang til andre typer protokoller som hadde vært relevant for denne problemstillingen. Generelt sett så tror jeg at de (altså Ullevål og Riksen) har tilgang på flere undersøkelser enn det Aleris har og at de kanskje har mer erfaring med mer kompliserte utredninger og problemstillinger, også innenfor radiologi. På den annen side så har det seg sånn at den ble automatisk sendt til Aleris og at jeg har vært forsinket med å sende over henvisningen selv pga andre helsevansker som har medført vansker med å gå ut og komme meg til steder. Jeg har nå fått time på Aleris tirsdag førstkommende uke. Jeg vet ikke hvordan ventetiden på 'prioriterte' undersøkelser er på Rikshospitalet eller Ullevål. Mulig at det uansett er minst en måned for annet enn ØHJELP henvisninger. Dersom jeg ikke blir prioritert, så blir det nok et par måneders ventetid. Jeg kan eventuelt få en second opinion på større sykehus ved senere anledning gjennom en ny henvisning, men det er jo selvfølgelig avhengig av at legen er enig i at det er hensiktsmessig og skriver en ny henvisning. Det er egentlig alltid best at bildene som tas er tilstrekkelig grundige og riktig beskrevet første gang pga terskelen leger har for å henvise til fler bilder ved manglende funn. Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg ønsker jo selvfølgelig helst at de skal finne ut av problemet, men tror at det kan være vanskelig. Anonymkode: 1302b...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Del Skrevet 23. oktober 2021 Du tar undersøkelsen der du har fått time. Det er helt revnende likegyldig for undersøkelsestedet hvor du har tatt tidligere undersøkelser, radiologer beskriver bildene ut fra beskrevne symptomer, og sammenligner med evt tidligere bilder for å se om det er endringer. Tror du virkelig at det er sånn at de later som de ikke finner noe bare for å være jævlig med deg? I så fall er det bare en ting å si; skjerp deg!! Dersom du velger å avstå undersøkelsen du har fått på Aleris for å vente til du får en undersøkelse på sykehus, så er det jo din egen feil om det f.eks fører til forsinkelse i evt behandling eller videre utredning. Finner man ikke noe på bildene det ene stedet så finner man ikke noe det andre stedet heller, det er jo nøyaktig de samme bildene som blir tatt. Og så er det sånn at ikke alle helseting er noe man finner ut av, noe må man rett og slett bare leve med som best man kan. Anonymkode: 3652c...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Del Skrevet 23. oktober 2021 Det har ikke noe å so hvor du tar MR, bildene tolkes der de tas ja men er jo bare å få de med til der du blir behandlet. Har selv f.eks tatt MR på Sørlandet som er tolket i Oslo. Anonymkode: 129ce...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå