AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Del Skrevet 23. oktober 2021 Jeg vet dette ikke er riktig forum å spørre, men føler ikke jeg får noe bra svar på andre steder. Så spør her:)) jeg må bytte p - stav om 3 måneder ca, og jeg pleier å få blødninger/mens, selv om jeg har p - stav. Men nå er mensen ganske forsinka, spørsmålet er om hormonene i den p- staven blir mindre om man er overvektig? Og burde jeg bytte før tiden? Men er ganske usikker om jeg vil ha p - stav igjen, blødde så ofte og lenge med den. Jeg vil bare ha bedre kontroll på mensen, burde jeg bytte til p- piller? Eller er det andre som hadde vært bedre for å få orden på mensen? Anonymkode: 309e1...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 24. oktober 2021 #2 Del Skrevet 24. oktober 2021 (endret) ut fra hva jeg har lest reagerer alle ulikt på virkestoffer. det er årsak til at to personer har svært ulike bivirkninger, også derfor de må ha så mange ulike varianter. det er lite jeg har funnet som skylder det på overvekt, mer den enkeltes reaksjon på virkestoffet. Jeg opplevde enormt mye blødninger med P stav (3 uker månedlig). tok den ut etter et år. flere venninner mistet mensen. etter jeg tok den ut kan jeg ikke skjønne at jeg holdt ut så lenge før jeg tok den ut. før P stav hadde jeg hormonspiral, med den fikk jeg ikke mensen i det hele tatt. kanskje det fungerer bedre for deg også? det er jo greit om du ikke planlegger graviditet 3/5år. det er samtidig ikke sikkert at du mister mensen. p-piller: tanken med de var å ha mulighet til å slutte om det gav dårlige bivirkninger eller ønske om graviditet😊 fint å kunne kontrollere mensen 😊 😊du må uansett bestille time for å få den ut, så det er jo bare å sette opp en tid. kanskje legen har noen råd om hva som du kan gjøre. Endret 26. oktober 2021 av stAre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå