Gå til innhold

separasjon når eksen har en dysfunksjonell familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har skilt seg / gått fra en mann som har hatt en familie som er dysfunksjonell? Type narcisster eller andre vanskelige forhold. Min eks svigermor er ganske kontrollerende av seg og håndterer ikke så godt at hun lengre ikke har et godt innblikk i mitt liv. Hun er vanskelig å ha med å gjøre for min del, noe hun også var før, men da lot jeg eksen håndtere henne. Men han snek seg unna og hun tenkte at jeg da var den som "holdt han unna henne" 

Min eks er veldig lik henne, og selv om det var godt å få dem på avstand så må jeg jo forholde meg til dem resten av livet. Men den store forskjellen er jo at jeg slipper jul og andre høytider sammen med dem, samt familieselskaper. 

Poenget mitt med tråden er at jeg nå ser hvor rare de faktisk er, fordi jeg har fått dem på avstand. Da merker jeg med en gang når det er rar og kontrollerende oppførsel, fordi det nå skjer mye sjeldnere. Noen andre som opplever dette? Mener så klart ikke de som har koselige og trivelige ekser og eks svigers, men de som har opplevd vanskelige familieforhold og psykisk mishandling.

Anonymkode: 632e9...345

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er sikkert rar på en eller annen måte du også.

Anonymkode: 508f0...757

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er sikkert rar på en eller annen måte du også.

ja, du og sikkert. 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ja, du og sikkert. 😂

Ja, det er jeg heldigvis. 

Skrevet

Ja, sett i ettertid skjønner jeg ikke at jeg holdt ut å omgås svigers. For å si det sånn, min svoger og kona kutta kontakt med dem. Må heldigvis ikke ha mer med dem å gjøre, da vi ikke har barn. 

Anonymkode: ac363...c64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...