AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har en baby på litt over 6 måneder som er litt lei av velling. Har brukt både fruktmos og kokosmelk i for å piffe opp smaken. Lurte på om det er innafor å ta litt smeltet smør i også? Kan de ha det så tidlig og må det være plantemargarin? Noen som vet? Anonymkode: 54c6d...922
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Hva med å gi andre ting i stedet for grøt? Eller lag grøtlapper. De skal ikke ha melkeprodukter så tidlig i alle fall, så da får du prøve plantemargarin. Anonymkode: 6303d...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Litt usaltet smør er ikke noe problem. Eller, det er vel delte meninger om det, norske retningslinjer er feks strengere enn britiske som sier at kumelksprodukter kan brukes fra 6 mnd. (https://www.nhs.uk/conditions/baby/weaning-and-feeding/drinks-and-cups-for-babies-and-young-children/) Så fra de britiske retningslinjene så kan du det - ikke noen absolutt fasit på det altså. Men du kan jo prøve mye annen mat istedenfor velling? Anonymkode: 624e0...7a1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Greia med melkeprodukter er først og fremst at det ikke inneholder nevneverdig jern, så det er dumt at baby eter seg mett på f.eks yogurt i stedet for mer jernrik kost. Det betyr ikke at det er farlig at babyer får i seg ting som inneholder melk - det meste av babygrøt har jo melkepulver i seg. Min baby var treg med fast føde og flatet ut på kurven sin, da fikk vi beskjed fra helsesøster om å tilsette mer fett i maten hennes, f.eks med rapsolje eller usaltet smør. Men når det er sagt, om baby ikke er så begeistra for velling ville jeg prøvd annen mat 😊 Anonymkode: 5a9a0...f53 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå