AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Kjæresten min gjennom åtte år elsker å se film (ikke serier) og vil heller se film enn et program på tv. Han ser film nesten hver kveld, men det som jeg synes er veldig rart er at han ikke liker å prate om filmen etterpå. Jeg liker også veldig godt å se film og har vært veldig mye på kino opp gjennom livet, men jeg liker å snakke litt om filmen etterpå uansett om den er knallgod eller en skikkelig kalkun film. Dette kommer av seg selv fordi en god handling setter i sving følelsene mine enten positivt eller negativt og jeg kan ikke bare slippe filmen og begynne å tenke på noe nytt i det sekundet jeg går ut av kinosal. Hvis jeg ser en trist film eller en film som handler om noe jeg selv har erfart, så klarer jeg ikke å ha sex 2 minutter etter at vi har slått av tv-en, men det klarer kjæresten min. Hvis jeg ser en film som griper meg om hjerte og gjør meg rørt er jeg preget av det etter filmen og har behov for å snakke om den og hvis filmen er elendig så kan jeg bli litt oppgitt eller irritert på at jeg brukte tid og penger på den, og har behov for å si litt om det. I begynnelsen av forholdet vårt gikk vi mye på kino og da vi gikk ut av kinosalen spurte jeg hva han syntes om filmen, men det eneste han sa var at den var ok, god eller dårlig. Er jeg rar eller han? Anonymkode: 4315f...536 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Dere er vel bare veldig forskjellige. Han har tydeligvis ikke det samme behovet som deg for å prate om filmen og om følelser. Hvordan er han ellers? Anonymkode: 36385...f1d 10
Gjest Elder Millennial Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Tja, jeg er som deg, kanskje enda værre for jeg kan finne på å kommentere og snakke under filmen😬😅🙈 Så mannen vil gjerne se filmer i fred uten meg først 🤣🤣🤣🙈🙈
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Ingen av dere er rare, dere er bare forskjellige
Gjest ABM Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjæresten min gjennom åtte år elsker å se film (ikke serier) og vil heller se film enn et program på tv. Han ser film nesten hver kveld, men det som jeg synes er veldig rart er at han ikke liker å prate om filmen etterpå. Jeg liker også veldig godt å se film og har vært veldig mye på kino opp gjennom livet, men jeg liker å snakke litt om filmen etterpå uansett om den er knallgod eller en skikkelig kalkun film. Dette kommer av seg selv fordi en god handling setter i sving følelsene mine enten positivt eller negativt og jeg kan ikke bare slippe filmen og begynne å tenke på noe nytt i det sekundet jeg går ut av kinosal. Hvis jeg ser en trist film eller en film som handler om noe jeg selv har erfart, så klarer jeg ikke å ha sex 2 minutter etter at vi har slått av tv-en, men det klarer kjæresten min. Hvis jeg ser en film som griper meg om hjerte og gjør meg rørt er jeg preget av det etter filmen og har behov for å snakke om den og hvis filmen er elendig så kan jeg bli litt oppgitt eller irritert på at jeg brukte tid og penger på den, og har behov for å si litt om det. I begynnelsen av forholdet vårt gikk vi mye på kino og da vi gikk ut av kinosalen spurte jeg hva han syntes om filmen, men det eneste han sa var at den var ok, god eller dårlig. Er jeg rar eller han? Anonymkode: 4315f...536 Bare litt inkompatible i profilmmodus..🙈..hvis dette er eneste problemet dere har tror jeg kanskje dere skal være rimelig fornøyd med partneren begge to...🙈😂
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere er vel bare veldig forskjellige. Han har tydeligvis ikke det samme behovet som deg for å prate om filmen og om følelser. Hvordan er han ellers? Anonymkode: 36385...f1d Han er en mann som kan snakke om følelser, men helst sine egne følelser og når det passer han. Ts Anonymkode: 4315f...536
Daria Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 Hvorfor må svaret være at en av dere er rare, bare fordi dere ikke er er helt like på dette området? Noen filmer vil jeg gjerne diskutere i detalj, andre trenger jeg å bearbeide på egen hånd - og noen er bare ikke verdt å bruke tid på. Noen gjør inntrykk som sitter i lenge etterpå, andre er glemt i det øyeblikket rulleteksten begynner. Du har din opplevelse og dine behov, han har sine - ingen av dere har mer rett eller er mer normale av den grunn. 3
Daria Skrevet 23. oktober 2021 #8 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er en mann som kan snakke om følelser, men helst sine egne følelser og når det passer han. Ts Anonymkode: 4315f...536 Og det gjelder vel for de fleste av oss? Du vil snakke om dine følelser når filmen er over, for da passer det deg... 7
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #9 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han er en mann som kan snakke om følelser, men helst sine egne følelser og når det passer han. Ts Anonymkode: 4315f...536 Hva sier han om sine følelser? "Når det passer han" - hva betyr det? Hvordan reagerer han når du snakker om dine følelser? Bryr han seg ikke om dine følelser, så er det et stort rødt flagg! Anonymkode: 36385...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Hvorfor må svaret være at en av dere er rare, bare fordi dere ikke er er helt like på dette området? Noen filmer vil jeg gjerne diskutere i detalj, andre trenger jeg å bearbeide på egen hånd - og noen er bare ikke verdt å bruke tid på. Noen gjør inntrykk som sitter i lenge etterpå, andre er glemt i det øyeblikket rulleteksten begynner. Du har din opplevelse og dine behov, han har sine - ingen av dere har mer rett eller er mer normale av den grunn. Selv om han ser filmer som han sier var gode, virker det som han slipper filmen i det rulleteksten går opp og tankene er på noe helt annet og det forstår jeg bare ikke. Jeg har begynt å tenke på om jeg er høysensitiv og at det er grunnen til at jeg tar inn så mye inntrykk og følelser, både positive og negative. Ts Anonymkode: 4315f...536
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): han slipper filmen i det rulleteksten går opp og tankene er på noe helt annet og det forstår jeg bare ikke Filmer er kanskje 100% underholdning og tidsfordriv for han? Anonymkode: 36385...f1d 4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Daria skrev (2 minutter siden): Og det gjelder vel for de fleste av oss? Du vil snakke om dine følelser når filmen er over, for da passer det deg... Jeg snakker jo ikke akkurat om følelser når jeg ønsker å diskutere en film etterpå, men filmens handling og om den var artig, trist, skuespillerprestasjoner og hvorfor det eller det hendte i filmen eller om det var noe jeg ikke helt forstod i handlingen. Ts Anonymkode: 4315f...536 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Filmer er kanskje 100% underholdning og tidsfordriv for han? Anonymkode: 36385...f1d Ja det er det jeg har begynt å tenke også, for han kan se film etter film mens jeg synes det er nok med en film per kveld, hvis ikke klarer jeg ikke å ta inn handlingen eller det blir for mye rett og slett for hjernen min. Ts Anonymkode: 4315f...536
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er det jeg har begynt å tenke også, for han kan se film etter film mens jeg synes det er nok med en film per kveld, hvis ikke klarer jeg ikke å ta inn handlingen eller det blir for mye rett og slett for hjernen min. Ts Anonymkode: 4315f...536 Hvilke emner diskuterer dere ellers i hverdagen? Hva er han opptatt av å snakke med deg om? Anonymkode: 36385...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Er han en mann som viser medfølelse og som er omsorgsfull og som har empati? Anonymkode: 36385...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva sier han om sine følelser? "Når det passer han" - hva betyr det? Hvordan reagerer han når du snakker om dine følelser? Bryr han seg ikke om dine følelser, så er det et stort rødt flagg! Anonymkode: 36385...f1d Han kan begynne å snakke om sine følelser når som helst hvis det er noe han opplever som vanskelig, men han er ikke like mottagelig for mine følelsesutbrudd hvis jeg opplever noe som er vanskelig eller tungt og trist. Han har et ganske svingedne humør, enten så er han i strålende humør eller på sur. Det er ikke så mye midt i mellom... Ts Anonymkode: 4315f...536
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kan begynne å snakke om sine følelser når som helst hvis det er noe han opplever som vanskelig, men han er ikke like mottagelig for mine følelsesutbrudd hvis jeg opplever noe som er vanskelig eller tungt og trist. Han har et ganske svingedne humør, enten så er han i strålende humør eller på sur. Det er ikke så mye midt i mellom... Ts Anonymkode: 4315f...536 Jeg tror at du hadde kommet til å hatt det mye bedre sammen med en mann som ikke er slik som han. Anonymkode: 36385...f1d 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #18 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er han en mann som viser medfølelse og som er omsorgsfull og som har empati? Anonymkode: 36385...f1d Ja absolutt Men ikke hele tiden og sånn er det vel med oss alle. Hvis vi føler vi har nok med oss selv så er vi ikke alltid like mottagelig for å være forståelsesfull og trøstende Ts Anonymkode: 4315f...536
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han kan begynne å snakke om sine følelser når som helst hvis det er noe han opplever som vanskelig, men han er ikke like mottagelig for mine følelsesutbrudd hvis jeg opplever noe som er vanskelig eller tungt og trist. Han har et ganske svingedne humør, enten så er han i strålende humør eller på sur. Det er ikke så mye midt i mellom... Ts Anonymkode: 4315f...536 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja absolutt Men ikke hele tiden og sånn er det vel med oss alle. Hvis vi føler vi har nok med oss selv så er vi ikke alltid like mottagelig for å være forståelsesfull og trøstende Ts Anonymkode: 4315f...536 Er det ofte slik at det er ting som han opplever som vanskelig? Hva slags ting opplever han som vanskelig? Anonymkode: 36385...f1d
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har et ganske svingedne humør, enten så er han i strålende humør eller på sur. Det høres ikke bra ut. Anonymkode: 36385...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå