Gå til innhold

Gravid, blir helt utslitt av jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd forskjellige sykemelding grader for å se hva som passer best. Holdt ut 100% på jobb til uke 19 frem til bekkenet tok meg. Nå er jeg snart 26 uker på vei. 

Jeg jobbet fem timer igår, og var helt utslitt etter det! Kunne sovnet bak rattet på vei til barnehagen for å hente barn, så samboeren min ble med. 

Jeg hadde så vondt i kroppen igår kveld, med en sprelsk unge i magen. Bekkenet, bena, og utslitt. Heldigvis igjen en samboer som masserer og står på for meg. Har også begynt å få perioder hvor jeg blir skikkelig svimmel.

Men nå som jeg har jobbet 5 timers vakter i en uke, så er jeg altså så sliten etter jobb! Er det virkelig normalt å bli så utslitt? Tar d vitamin, jern, C-vitamin og har ingen mangler.. 

Anonymkode: 10789...e8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor var du delvis sykmeldt før uke 19? Var det også slitenhet? Elelt andre plager?

Anonymkode: 77bf4...d05

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor var du delvis sykmeldt før uke 19? Var det også slitenhet? Elelt andre plager?

Sorry, så feil. Glem det.

Skrevet

Snakk med jordmor eller lege, jeg har en stressende jobb som sykepleier, men mye ansvar, og fikk svangerskapspenger ut svangerskapet, da det går utover fosteret. Hvis du ikke har ett stressende yrke, så ville jeg tatt en tur til legen for ny sykemelding, jobben skal ikke gå utover familielivet. 

Anonymkode: 28e10...d09

• Liker 1
Skrevet

Be om 100% sykmelding.

Anonymkode: 175d3...204

Skrevet

Kjenner meg igjen, og jeg er bare i uke 12. så utrolig sliten som jeg aldri har vært før. Skal egentlig begynne på jobb 100 % fra mandag og jeg gruer meg skikkelig. Elsker jobben og den er virkelig ikke stressende, men jeg fungerer bare ikke 😓 

Vurderer mer sykemelding men føler det blir for dumt det også når jeg ikke er annet enn sliten.

Anonymkode: 79464...b82

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk med jordmor eller lege, jeg har en stressende jobb som sykepleier, men mye ansvar, og fikk svangerskapspenger ut svangerskapet, da det går utover fosteret. Hvis du ikke har ett stressende yrke, så ville jeg tatt en tur til legen for ny sykemelding, jobben skal ikke gå utover familielivet. 

På hvilke måte så du at det gikk ut over barnet i magen? Jeg jobber også som sykepleier på en av de travleste og tyngste medisinske avd på sykehuset. En del smitte, mye akutt og svært mye stress pga underbemanning. Har pulsfrekvens oppimot 160 på jobb. Er i uke 30, holdt ut i 100% til uke 34 med førstemann. Men ingen av gangene har det gått utover barnet, kun meg selv. Med bekkenleddsmerter og svangerskapsforgiftning på slutten med første. På alle kontroller og vektkontroll har barna vist tegn til trivsel. 

Er interessert i å vite, for vil ikke utsette barnet for noe hvis det her liksom er farlig for barnet. 

Anonymkode: 778bc...802

Skrevet

Har du sjekket blodprosenten nylig? For jeg var så sliten pga lav blodprosent/anemi, fikk gradert sykemelding da pga det. Men enig i at det føles teit å være sykemeldt fordi man er "bare sliten" men det er jo helt umulig å fungere liksom...

Anonymkode: 11433...d1a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På hvilke måte så du at det gikk ut over barnet i magen? Jeg jobber også som sykepleier på en av de travleste og tyngste medisinske avd på sykehuset. En del smitte, mye akutt og svært mye stress pga underbemanning. Har pulsfrekvens oppimot 160 på jobb. Er i uke 30, holdt ut i 100% til uke 34 med førstemann. Men ingen av gangene har det gått utover barnet, kun meg selv. Med bekkenleddsmerter og svangerskapsforgiftning på slutten med første. På alle kontroller og vektkontroll har barna vist tegn til trivsel. 

Er interessert i å vite, for vil ikke utsette barnet for noe hvis det her liksom er farlig for barnet. 

Jeg har bekkenløsning og jobber som sykepleier på flere tunge avd, og  pga stedet jeg er ansatt, får jeg ikke tilrettelegging. Fortalte også jordmor at jeg er veldig utslitt (jernmangel her også😂) og sover dårlig grunnet smerter og hyppig vannlating. 

Legen sa nei til å søke svangerskapspenger, mens jordmor satt i gang søknaden nærmest uten å spørre meg. Hun oppga disse grunnene : hyppige vaktendringer (kveld-dag), kveldsvakter gir økt arbeidsbelastning og økt sjanse for tunge løft/å måtte håndtere utagerende pasienter som kan resultere i slag mot magen. Hun begrunnet søknaden med at disse faktorene kan føre til foster skade og prematur fødsel. I følge henne er det VELDIG vanlig at sykepleiere får svangerskapspenger.

Har enda ikke fått beskjed om det er innvilget da jeg må ha møte med sjefen først, men jordmor sa at NAV overprøver ikke jordmor så man får det innvilget.

Hør med din jordmor 😁

Anonymkode: 9b821...c29

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var jordmor som tok den avgjørelsen, jeg hadde fått høyt bt, og puls, og begynt å få veldig dårlig hukommelse. Kunne glemme mange oppgaver på jobb osv. Fungerte ikke hjemme heller med barnet vi hadde fra før, var veldig trøtt hele tiden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...