Gå til innhold

Kjendismanager Erland Bakke

Hummingbird2

Anbefalte innlegg

bonsaijenta skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg tror heller ikke noe ble redigert. Hva skal EB eller Elden gjøre med de har pratet om som allerede er nevnt alle andre steder😅

Ja, jeg synes også det er merkelig siden de ikke diskuterer noe annet enn det som står på VG.no.

Men det er altså to versjoner av dagens podd ute. En på 01:00:17, og en på 57 minutter. Så det er jo en redigert versjon hvis man går inn via nettsiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
Hummingbird2 skrev (4 minutter siden):

Vel, nå har jo Bakke selv dratt de inn i saken igjen i følge artikkelen i VG. Der har jo VG tatt med en sms Bakke selv har sendt til Sigrid Bonde Tusvik. Så helt irrelevant blir det ikke å anbefale dagens podcast episode. 

Og det er virkelig ikke Tusvik & Tønne som har null troverdighet. Det er Erland Bakke som har null troverdighet etter lørdagens reportasje i VG. En over gjennomsnittet veldokumentert sådan. https://www.vg.no/spesial/2021/kjendismanageren/

Jeg reagerer på troverdigheten til denne podcasten. Det er min mening, og den må jeg få lov til å hevde.
Utdanningsbakgrunnen til disse to er henholdsvis Bårdar danseakademi/folkehøgskole og tekstforfatter fra Westerdahls. Hvor er skoleringen i kildekritikk? 
De få gangene jeg har lyttet til denne podcasten har det aller mest minnet meg om den kulørte ukepressen; les Se og Hør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes også det er merkelig siden de ikke diskuterer noe annet enn det som står på VG.no.

Men det er altså to versjoner av dagens podd ute. En på 01:00:17, og en på 57 minutter. Så det er jo en redigert versjon hvis man går inn via nettsiden.

Kan det være med og uten reklame?🤷‍♀️

Det lille jeg hørte av podden deres var mer enn nok. Jeg skal ikke sjekke det igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenert
Hummingbird2 skrev (3 minutter siden):

Nei, de sier akkurat det samme, men noen minutter seinere i den som ligger på www.tusvikogtonne.no, enn i podcastappene. Jeg vil tro det er ulik lengde på reklamer som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkenert skrev (4 minutter siden):

Nei, det er ikke redigert. Men Sigrid sier setningen jeg refererte til på 1:01:40 og ikke 55:53 som i podcastappene.  Antar det er forskjellig lengde på reklamer som gjør dette. 

Jeg klikket på linken fra hjemmesiden, og kom hit: https://omny.fm/shows/tusvik-t-nne/aupair-antibiotikarassistens?in_playlist=tusvik-t-nne!podcast

Denne er kuttet fra litt over en time til 57 minutter nå. Hvor i denne podcasten finner du snakket om EB?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (10 minutter siden):

Jeg reagerer på troverdigheten til denne podcasten. Det er min mening, og den må jeg få lov til å hevde.
Utdanningsbakgrunnen til disse to er henholdsvis Bårdar danseakademi/folkehøgskole og tekstforfatter fra Westerdahls. Hvor er skoleringen i kildekritikk? 
De få gangene jeg har lyttet til denne podcasten har det aller mest minnet meg om den kulørte ukepressen; les Se og Hør. 

Du får selvfølgelig lov til å mene akkurat hva du vil 😊

En podcast er forresten ikke underlagt de samme kriteriene for kildekritikk og presseetiske retningslinjer som f.eks. VG. Selvom de holdt seg langt innenfor i dagens episode. Hva har forresten deres utdanning med dette å gjøre? De driver en humorpodcast. 

Jeg bare svarte på hvorfor jeg mente å anbefale dagens podd ikke er irrelevant i denne sammenhengen. Både p.g.a. dagens podd, men også grunnet tidligere feider Erland Bakke har hatt med dem og at SBT var en del av VG reportasjen. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest frøkenert
minimymlen skrev (4 minutter siden):

Jeg klikket på linken fra hjemmesiden, og kom hit: https://omny.fm/shows/tusvik-t-nne/aupair-antibiotikarassistens?in_playlist=tusvik-t-nne!podcast

Denne er kuttet fra litt over en time til 57 minutter nå. Hvor i denne podcasten finner du snakket om EB?

Når du trykker på Play så kommer det opp at den varer i 1:05:59 og ikke 57:41 slik det ser ut før du trykker Play. Gå til 1:01:40 for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkenert skrev (1 minutt siden):

Når du trykker på Play så kommer det opp at den varer i 1:05:59 og ikke 57:41 slik det ser ut før du trykker Play. Gå til 1:01:40 for eksempel. 

Ja, det ligger der nå. Men det var redigert bort tidligere. Merkelige greier. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (24 minutter siden):

Registrerer at du fortsetter å kaste de dyrbare sekundene i livet ditt etter disse damene. 

For øvrig så kan dere kanskje ta diskusjonen om T&Ts troverdighet og utdanningsbakgrunn i en annen tråd enn denne tråden om EB? 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Hummingbird2 skrev (13 minutter siden):

Du får selvfølgelig lov til å mene akkurat hva du vil 😊

En podcast er forresten ikke underlagt de samme kriteriene for kildekritikk og presseetiske retningslinjer som f.eks. VG. Selvom de holdt seg langt innenfor i dagens episode. Hva har forresten deres utdanning med dette å gjøre? De driver en humorpodcast. 

Jeg bare svarte på hvorfor jeg mente å anbefale dagens podd ikke er irrelevant i denne sammenhengen. Både p.g.a. dagens podd, men også grunnet tidligere feider Erland Bakke har hatt med dem og at SBT var en del av VG reportasjen. 

Takk for at jeg får lov til å mene det jeg vil 🙂

Utdanning = kildekritikk

Det er fint å presisere nettopp det du skriver nå - at vilkårene for å drive en podcast er noe helt annet enn hva pressen styrer etter. 

Er det så mye humor i denne podcasten? Av det jeg har sett sitert i media så handler det mest om utroskap og uthenging. 
Men, jeg tar kanskje feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Kelsier skrev (2 minutter siden):

Registrerer at du fortsetter å kaste de dyrbare sekundene i livet ditt etter disse damene. 

For øvrig så kan dere kanskje ta diskusjonen om T&Ts troverdighet og utdanningsbakgrunn i en annen tråd enn denne tråden om EB? 

Når denne podcasten fortsetter å være temaet i denne tråden, så er det på sin plass å nevne kildekritikk og troverdighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vel både Oslo-politiet og rettsvesenet bør ta seg en alvorlig titt i speilet her. Hvordan kan en fyr få ødelegge folks liv basert helt på påståelser, uten at noen som helst setter ned foten? Vi lever ikke i USA hvor man kan saksøke over en lav sko, så hvorfor kan en fyr holde på sånn? Forskjellsnorge i et nøtteskall. Takk til Mads Hansen som tok opp kampen, og det bare fordi han har en lommebok som har råd til å ta Erland Bakke og Co til retten. Per Sundnes? Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men når han har latt EB holde på som han har så fortjener han like mye straff som EB kommer til å få når flere ting kommer ut.

Fotballklubber nekter å jobbe med visse agenter og deres klienter, jeg håper kulturnorge kan gjør det samme så alle artistene han har i "stallen" kommer seg ut av limet til denne typen.

• Liker 40
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er usmakelig av Bakke å sende varsler til stedene Kim skulle opptre, og til Tusvik og andre som nevnes. 
Det jeg syns er veldig rart etter å ha hørt podcasten til Tusvik og Tønne nå er at de bruker Bakke-saken også til å nevne Burøe igjen. 
Hva i alle dager har den gamle saken med dette å gjøre annet enn at han var manageren hans før? Han er jo manageren til Carina Dahl, Riise m fl og de dras ikke frem i sammenhengen med at han menger seg med så grusomme folk. 

Diskusjoner som ødelegges av at folk ikke skiller mellom sak og person er en uting, klarer ikke å ta folk seriøst når de sier at det fæle noen gjør er verre enn andre fordi det er en spesifikk person. 
Ørjan ble kvitt Bakke i 2019(?) sikkert av en grunn. At Bakke saksøkte den ene og den andre har da ingenting med Burøe å gjøre. Carina og de andre kommer nok til å finne seg ny manager også ganske snart.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Janis1980 said:

Det er usmakelig av Bakke å sende varsler til stedene Kim skulle opptre, og til Tusvik og andre som nevnes. 
Det jeg syns er veldig rart etter å ha hørt podcasten til Tusvik og Tønne nå er at de bruker Bakke-saken også til å nevne Burøe igjen. 
Hva i alle dager har den gamle saken med dette å gjøre annet enn at han var manageren hans før? Han er jo manageren til Carina Dahl, Riise m fl og de dras ikke frem i sammenhengen med at han menger seg med så grusomme folk. 

Diskusjoner som ødelegges av at folk ikke skiller mellom sak og person er en uting, klarer ikke å ta folk seriøst når de sier at det fæle noen gjør er verre enn andre fordi det er en spesifikk person. 
Ørjan ble kvitt Bakke i 2019(?) sikkert av en grunn. At Bakke saksøkte den ene og den andre har da ingenting med Burøe å gjøre. Carina og de andre kommer nok til å finne seg ny manager også ganske snart.  

De snakket om at Ørjan Burøe skulle opptre et sted Sigrid skal opptre og gikk fra det videre til Erland Bakke, som var Burøes tidligere manager. Er det virkelig så problematisk? Han er for øvrig ikke manageren til Carina Dahl lenger. 

Ellers er det jo ikke irrelevant at Bakke var Burøes manager, da deler av VG-saken handler om at Bakke handlet i regi av Burøe for å saksøke hun som hadde snakket om Burøe og hva hun hadde opplevd. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Licorne said:Ellers er det jo ikke irrelevant at Bakke var Burøes manager, da deler av VG-saken handler om at Bakke handlet i regi av Burøe for å saksøke hun som hadde snakket om Burøe og hva hun hadde opplevd. 

Nettopp, Bakke i regi av Burøe. Virker til at noen har glemt eller har meget selektiv hukommelse her. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Janis1980 said:

Bakke ble kvitt Burøe mener du. 
Å bruke Bakke for å unnskylde Burøe blir litt vel naivt. 
Samme sort. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hummingbird2 skrev (5 timer siden):

1:00:14 står det på episoden jeg har lastet ned, de begynner å snakke om Erland Bakke siste fem minuttene. Går jeg inn på linken til episoden står det 57 minutter…. Så ja, den har blitt redigert.

minimymlen skrev (5 timer siden):

Jepp, nå tok jeg en refresh på linken og da var det plutselig 57 minutter. "Noen" har reagert. 

Så skuffende at de har redigert. Trusler fra EB og co?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg synes også det er merkelig at VG ikke følger opp saken, med flere artikler. Det er jo vanlig i slike gravesaker at det munner ut i flere artikler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aquarius04 said:

Så skuffende at de har redigert. Trusler fra EB og co?

Men er det noen som kan bekrefte at det faktisk er redigert, eller er det bare forskjell på lengde på reklamen f.eks? Episoden er kuttet veldig rart, men det er de jo ofte. Er det noen som hørte den i dag tidlig som kan bekrefte at det som ligger ute nå mangler noe? For det var vel bare 4-5 minutter hvor de snakket om Erland, og da mest om oppførselen hans mot Au-Pairene osv. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøkenert
Licorne skrev (18 minutter siden):

Men er det noen som kan bekrefte at det faktisk er redigert, eller er det bare forskjell på lengde på reklamen f.eks? Episoden er kuttet veldig rart, men det er de jo ofte. Er det noen som hørte den i dag tidlig som kan bekrefte at det som ligger ute nå mangler noe? For det var vel bare 4-5 minutter hvor de snakket om Erland, og da mest om oppførselen hans mot Au-Pairene osv. 

Det er ikke redigert. Jeg sjekka og fant samme tekst/innhold både på nett og i to podcast-apper når de snakker om vg-saken. Den som ligger på nett ser ut som den et 57 minutter, men når man trykker «Play» så oppdateres lengden på episoden til 1:05:59. Sjekka både tidligere i dag og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...