Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2021 #261 Del Skrevet 26. oktober 2021 Janis1980 skrev (3 timer siden): Det er usmakelig av Bakke å sende varsler til stedene Kim skulle opptre, og til Tusvik og andre som nevnes. Det jeg syns er veldig rart etter å ha hørt podcasten til Tusvik og Tønne nå er at de bruker Bakke-saken også til å nevne Burøe igjen. Hva i alle dager har den gamle saken med dette å gjøre annet enn at han var manageren hans før? Han er jo manageren til Carina Dahl, Riise m fl og de dras ikke frem i sammenhengen med at han menger seg med så grusomme folk. Diskusjoner som ødelegges av at folk ikke skiller mellom sak og person er en uting, klarer ikke å ta folk seriøst når de sier at det fæle noen gjør er verre enn andre fordi det er en spesifikk person. Ørjan ble kvitt Bakke i 2019(?) sikkert av en grunn. At Bakke saksøkte den ene og den andre har da ingenting med Burøe å gjøre. Carina og de andre kommer nok til å finne seg ny manager også ganske snart. Ørjan kvitet seg ikke med Bakke, Bakke var veldig aktiv i Ørjan "episoden" med mye adferd lignende artikkelen i VG (og sikkert mye vi aldri fikk vite om også). Når det ikke virket som ønsket men heller bare gjorde alt mye være for Ørjan så droppet Bakke Ørjan. Så det er jo litt relevant hvordan Ørjan har latt Bakke behandle folk som forsøkte og varsle om han, det er en del av et større mønster. Jeg synes det er rart at Per Sundnes sliper så billig unna. Jeg har alltid syntes han virket så koselig, men om det er sant at han har stemt for å sende "varsler" på en person de forsøkte og presse til stilhet så er jo det veldig alvorlig. Synes egentlig det ville vært interessant og høre hva Risse og de andre klientene tenkte også jeg. 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 26. oktober 2021 #262 Del Skrevet 26. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Ørjan kvitet seg ikke med Bakke, Bakke var veldig aktiv i Ørjan "episoden" med mye adferd lignende artikkelen i VG (og sikkert mye vi aldri fikk vite om også). Når det ikke virket som ønsket men heller bare gjorde alt mye være for Ørjan så droppet Bakke Ørjan. Så det er jo litt relevant hvordan Ørjan har latt Bakke behandle folk som forsøkte og varsle om han, det er en del av et større mønster. Jeg synes det er rart at Per Sundnes sliper så billig unna. Jeg har alltid syntes han virket så koselig, men om det er sant at han har stemt for å sende "varsler" på en person de forsøkte og presse til stilhet så er jo det veldig alvorlig. Synes egentlig det ville vært interessant og høre hva Risse og de andre klientene tenkte også jeg. Ok, jeg har ikke sett noe fasit rundt alt dette. Finner heller ingen uttalelser fra Burøe rundt dette så lar det ligge. Tenkte det kanskje kunne være Bakke som var føreren og at kanskje Burøe avsluttet managementet derfor bare. Ville virket mer troverdig enn at Bakke ga seg så lett 🤨 Utover det, Per må jo være stum når han velger å ikke uttale seg om dette. Men vil tippe det kommer mer rundt dette snart. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Applehead Skrevet 26. oktober 2021 #263 Del Skrevet 26. oktober 2021 Tenker også på den enorme sløsingen av politiets resurser som har gått med til dette... 😳 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 26. oktober 2021 #264 Del Skrevet 26. oktober 2021 Janis1980 skrev (32 minutter siden): Ok, jeg har ikke sett noe fasit rundt alt dette. Finner heller ingen uttalelser fra Burøe rundt dette så lar det ligge. Tenkte det kanskje kunne være Bakke som var føreren og at kanskje Burøe avsluttet managementet derfor bare. Ville virket mer troverdig enn at Bakke ga seg så lett 🤨 Utover det, Per må jo være stum når han velger å ikke uttale seg om dette. Men vil tippe det kommer mer rundt dette snart. Jeg forstår du ikke går rundt med slike detaljer i hodet, det er nok egentlig en bra ting😅 Jeg husker det fordi det gjorde inntrykk på meg at Bakke bare gjorde alt være for så og "ofre" Ørjan når han forsto hvor dårlig de hadde håndtert alt. Han sa vært fal selv at han avsluttet det med Ørjan, som jeg synes var illojalt! han kunne da hvert fal sagt at de ble enige om og avslutte eller noe. Spesielt når Bakke var med og ta alle gale valg, som førte til at Ørjan ble så upopulær at Bakke dumpet han. Det er ikke det at jeg tror Ørjan er noe uskyld som fortjener så fantastisk bra behandling, men jeg synes Bakke var imponerende illojal og uprofesjonell når han dumpet Ørjan slik han gjorde. Tidligere manager Erland Bakke sier han avsluttet partnerskapet med Burøe etter press fra komikermiljøet. Leger med link i tilfølge du blir like interessert i historien som jeg ble😂: Stand Up Norge og Ørjan Burøe brøt kontrakten etter varsler om trakassering – NRK Kultur og underholdning Håper du har rett om at det kommer mer, om Per har vært med og nesten ødelegge en artist sitt liv med og spre rykter fortjener han noen oppfølgingsspørsmål. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. oktober 2021 #265 Del Skrevet 26. oktober 2021 Jeg ser det på som nesten sikkert at VG vil følge opp dette etter hvert når de får mer info/innspill/uttalelser fra andre som også har erfart Erland Bakke sin oppførsel/holdning/vrede. Regner også med at de "er på" Per Sundnes for ytterligere kommentarer og erfaringer fra samarbeidet/partnerskapet de har hat. Noe annet ville vært veldig rart. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janis1980 Skrevet 26. oktober 2021 #266 Del Skrevet 26. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Jeg forstår du ikke går rundt med slike detaljer i hodet, det er nok egentlig en bra ting😅 Jeg husker det fordi det gjorde inntrykk på meg at Bakke bare gjorde alt være for så og "ofre" Ørjan når han forsto hvor dårlig de hadde håndtert alt. Han sa vært fal selv at han avsluttet det med Ørjan, som jeg synes var illojalt! han kunne da hvert fal sagt at de ble enige om og avslutte eller noe. Spesielt når Bakke var med og ta alle gale valg, som førte til at Ørjan ble så upopulær at Bakke dumpet han. Det er ikke det at jeg tror Ørjan er noe uskyld som fortjener så fantastisk bra behandling, men jeg synes Bakke var imponerende illojal og uprofesjonell når han dumpet Ørjan slik han gjorde. Tidligere manager Erland Bakke sier han avsluttet partnerskapet med Burøe etter press fra komikermiljøet. Leger med link i tilfølge du blir like interessert i historien som jeg ble😂: Stand Up Norge og Ørjan Burøe brøt kontrakten etter varsler om trakassering – NRK Kultur og underholdning Håper du har rett om at det kommer mer, om Per har vært med og nesten ødelegge en artist sitt liv med og spre rykter fortjener han noen oppfølgingsspørsmål. Det første jeg legger merke til er: I august valgte kjendismanager Erland Bakke, den tidligere manageren til komiker Ørjan Burøe, å saksøke en av personene som gikk hardt ut mot Burøe i 2019 i forbindelse med anklagene komikeren ble utsatt for den gang. Her virker det som om media vil få det til å virke som om Bakke saksøker pga anklagene mot Burøe, men det var vel Bakke som saksøkte på egne vegner? Tror ikke jeg vil lese så mye inn i den saken, virker som om det kan være mye spekulativt der. Det er mye mer alvor og ikke minst konkrete ting med veldig troverdige folk i saken med Bakke. Jeg tror det kommer frem mere, men tipper Vg venter til uttalelser fra Bakke og Per kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 26. oktober 2021 #267 Del Skrevet 26. oktober 2021 2 minutter siden, Janis1980 said: Det første jeg legger merke til er: I august valgte kjendismanager Erland Bakke, den tidligere manageren til komiker Ørjan Burøe, å saksøke en av personene som gikk hardt ut mot Burøe i 2019 i forbindelse med anklagene komikeren ble utsatt for den gang. Her virker det som om media vil få det til å virke som om Bakke saksøker pga anklagene mot Burøe, men det var vel Bakke som saksøkte på egne vegner? Tror ikke jeg vil lese så mye inn i den saken, virker som om det kan være mye spekulativt der. Det er mye mer alvor og ikke minst konkrete ting med veldig troverdige folk i saken med Bakke. Jeg tror det kommer frem mere, men tipper Vg venter til uttalelser fra Bakke og Per kommer? Naivt å tro at han ikke saksøkte for å hevne seg for både han selv og Burøe. Det har vært troverdige folk i sakene mot både Burøe og Bakke, men dessverre er det foreløpig laget sak på kun én av de. Vi får krysse fingrene for at dette åpner opp for muligheten til mer. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessijones Skrevet 26. oktober 2021 #268 Del Skrevet 26. oktober 2021 26 minutter siden, Licorne said: Naivt å tro at han ikke saksøkte for å hevne seg for både han selv og Burøe. Det har vært troverdige folk i sakene mot både Burøe og Bakke, men dessverre er det foreløpig laget sak på kun én av de. Vi får krysse fingrene for at dette åpner opp for muligheten til mer. Får håpe så! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 26. oktober 2021 Forfatter #269 Del Skrevet 26. oktober 2021 Dagens episode av podcasten Støme & Jerman (med Vidar Hodnekvam som gjest) holder ikke igjen om denne saken. Fra ca 30:48 inn i episoden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 26. oktober 2021 #270 Del Skrevet 26. oktober 2021 39 minutter siden, Hummingbird2 said: Dagens episode av podcasten Støme & Jerman (med Vidar Hodnekvam som gjest) holder ikke igjen om denne saken. Fra ca 30:48 inn i episoden. Den var veldig bra. Både morsomt og alvorlig og gikk inn på egentlig alle relevante punkter vi snakker om også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 27. oktober 2021 Forfatter #271 Del Skrevet 27. oktober 2021 Licorne skrev (9 timer siden): Den var veldig bra. Både morsomt og alvorlig og gikk inn på egentlig alle relevante punkter vi snakker om også. Jeg synes også den var bra! Og historien til Jonna om venninnen som også hadde blitt utsatt for han… Herregud, bare tenk hvor mange som har blitt utsatt for dette her! Ringe rundt med løgner for å knuse folk 🤯 Helt sinnsyk oppførsel! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. oktober 2021 #272 Del Skrevet 27. oktober 2021 Hummingbird2 skrev (10 timer siden): Dagens episode av podcasten Støme & Jerman (med Vidar Hodnekvam som gjest) holder ikke igjen om denne saken. Fra ca 30:48 inn i episoden. De snakket lenge om denne saken, og mange gullkorn! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 27. oktober 2021 #273 Del Skrevet 27. oktober 2021 Uavhengig av hvem som (egentlig) brøt med hvem i Bakke-Burøe samarbeidet, så er de 2 såpass knyttet sammen at den ene blir dratt opp hver gang den andre er i medias søkelys. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 27. oktober 2021 #274 Del Skrevet 27. oktober 2021 Pippi Lotta skrev (13 timer siden): Jeg forstår du ikke går rundt med slike detaljer i hodet, det er nok egentlig en bra ting😅 Jeg husker det fordi det gjorde inntrykk på meg at Bakke bare gjorde alt være for så og "ofre" Ørjan når han forsto hvor dårlig de hadde håndtert alt. Han sa vært fal selv at han avsluttet det med Ørjan, som jeg synes var illojalt! han kunne da hvert fal sagt at de ble enige om og avslutte eller noe. Spesielt når Bakke var med og ta alle gale valg, som førte til at Ørjan ble så upopulær at Bakke dumpet han. Det er ikke det at jeg tror Ørjan er noe uskyld som fortjener så fantastisk bra behandling, men jeg synes Bakke var imponerende illojal og uprofesjonell når han dumpet Ørjan slik han gjorde. Tidligere manager Erland Bakke sier han avsluttet partnerskapet med Burøe etter press fra komikermiljøet. Leger med link i tilfølge du blir like interessert i historien som jeg ble😂: Stand Up Norge og Ørjan Burøe brøt kontrakten etter varsler om trakassering – NRK Kultur og underholdning Håper du har rett om at det kommer mer, om Per har vært med og nesten ødelegge en artist sitt liv med og spre rykter fortjener han noen oppfølgingsspørsmål. Sitatet viser jo at Erland Bakke bare melet sin egen kake. StandUp Norge er store nok til å kunne presse EB i form av manglende avtaler for profiler han hadde i stallen. Han fikk på sett og vis smake sin egen medisin. Siden ØB falt så hardt var det jo ikke så lukrativt å ha ham i stallen, så da var det jo et enkelt valg. De to fortjener hverandre, samme type kverulering og manget på etikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 29. oktober 2021 #275 Del Skrevet 29. oktober 2021 https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/modell-og-advokat-anklager-manager-for-bevisforfalskning Sjarmerende type! Kona må være stolt. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 29. oktober 2021 #276 Del Skrevet 29. oktober 2021 11 minutter siden, bonsaijenta said: https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/modell-og-advokat-anklager-manager-for-bevisforfalskning Sjarmerende type! Kona må være stolt. Denne saken blir bare mer og mer sinnssyk. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 29. oktober 2021 #277 Del Skrevet 29. oktober 2021 Licorne skrev (4 minutter siden): Denne saken blir bare mer og mer sinnssyk. Ja, er spent på om han kommer til å saksøke hver eneste kg-bruker som har skrevet noe negativt om han. Egmont har råd til egne advokater og er for store til at han kan ta de. Metoden hans er jo å gå etter de som er antatt svakere enn han😅 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inkognitoher Skrevet 29. oktober 2021 #278 Del Skrevet 29. oktober 2021 Licorne skrev (5 minutter siden): Denne saken blir bare mer og mer sinnssyk. Det er ikke uvanlig at man forfalsker bevis inn for domstolen i sivile saker. Fordi det som regel ikke får konsekvenser. Men man må helt klart være en spesiell type for å tore det. Mennesker som er forstyrret og som er i stand til å gå over lik. Var selv i en rettssak nylig hvor motpart gjorde det samme. En type C-kjendis 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 29. oktober 2021 #279 Del Skrevet 29. oktober 2021 Det som trolig skjer nå er jo at ingen tør å ansette Bakke som manager igjen. Hva skal han jobbe med nå, skal tro? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 29. oktober 2021 Forfatter #280 Del Skrevet 29. oktober 2021 (endret) Dokumentforfalskning i en sak der han saksøker for å få økonomisk oppreisning. Flott! Blir fengselsstraff og bot av slikt: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-7#§221 Endret 29. oktober 2021 av Hummingbird2 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå