AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #1 Skrevet 23. oktober 2021 Heisann. Jeg har i hele natt hatt vondt under ribbeina, mest på venstre side og kjenner det best når jeg beveger meg/ligger på begge sidene. Jeg har også vært syk å hatt mye hodeverk og dårlig form. Har også svangerskapdiabetes som krever insulin. Føler meg elendig og ringte til føden. Fikk der beskjed om å ta to paracet og ringe igjen senere fordi legene ikke er på jobb og kommer tilbake rundt 10tiden å det er ikke stort de kan gjøre? Føler jeg ikke ble tatt på alvor.. Er i uke 36+3 Anonymkode: 11044...783
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #2 Skrevet 23. oktober 2021 Kan legge til at jeg kjenner det svært godt når jeg puster også. Stikkende sviende smerte. Ømt. Blir bekymret med tanke på svangerskapforgiftning. Noen som vet hvor fort det kan forløpe seg? Jeg har ikke kjent slike smerter før i svangerskapet. Anonymkode: 11044...783
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #3 Skrevet 23. oktober 2021 Det er vanlig med smerter i ribbein i ulik grad under svangerskap. Du nevner venstre ribbein. Preeklampsi og smerter i ribbein er gjerne knyttet til høyre side ut mot ryggen, det er der leveren ligger, som kan være et symptom på f. Eks hellp-syndrom der lever verdiene er unormale, en komplikasjon relatert til svangerskapsforgiftning. Så stor sannsynlighet for at det ikke er preeklampsi basert på akkurat de symptomer du oppgir der. Hodepinen er mer interessant. Hvor sitter den? Får du flimmer eller ser mye stjerner? Men hvordan er blodtrykk, proteiner i urin, ødemer? Når var sist du kontrollerte dette? Hvordan er blodsukkeret ditt? Anonymkode: 136d0...a69
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er vanlig med smerter i ribbein i ulik grad under svangerskap. Du nevner venstre ribbein. Preeklampsi og smerter i ribbein er gjerne knyttet til høyre side ut mot ryggen, det er der leveren ligger, som kan være et symptom på f. Eks hellp-syndrom der lever verdiene er unormale, en komplikasjon relatert til svangerskapsforgiftning. Så stor sannsynlighet for at det ikke er preeklampsi basert på akkurat de symptomer du oppgir der. Hodepinen er mer interessant. Hvor sitter den? Får du flimmer eller ser mye stjerner? Men hvordan er blodtrykk, proteiner i urin, ødemer? Når var sist du kontrollerte dette? Hvordan er blodsukkeret ditt? Anonymkode: 136d0...a69 Sist jeg var på kontroll var blodtrykket mitt lavt. Har hatt utslag av protein og ketoner i urin lenge. Men ikke mye nok til at de har reagert på det. Det er en stund siden sist kontroll. Blodsukkeret mitt er noe forhøyet, ekstra høyt har d vært nå når jeg har vært syk. Hodepinen sitter på sidene og framover, eller som en tung hatt som ikke går vekk. Det er ikke bare under venstre ribbein som gjør vondt. Så usikker på hva det kan være. Om du lurer på hvorfor jeg enda ikke har vært i kontakt med leger er fordi jeg har sovet i hele dag. Lå våken hele natten med smerter å klarte heldigvis å få meg litt søvn nå. TS Anonymkode: 11044...783
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg ville ringt til Fødeavdelingen på nytt, evt.reist til legevakten. Bedre med en sjekk for mye enn for lite. Anonymkode: 5c9f7...591 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg var veldig plaget med smerter under ribbeina på høyre side i slutten av svangerskapet, men kjente i grunn at det var babyen som lå godt der. Hadde ikke mye plass igjen i magen, så selv om hun enda bevegde seg en del så var det der rumpa ble liggende mye, tror jeg. Anonymkode: 304ce...2ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå