Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater halloween. Samme forventningene hvert år. Ingen å feire med. Sorg av ensomhetsfølelse. Hvordan gjør dere andre med barn/ungdommer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nesly skrev (6 timer siden):

Hater halloween. Samme forventningene hvert år. Ingen å feire med. Sorg av ensomhetsfølelse. Hvordan gjør dere andre med barn/ungdommer det?

Da ungene var små, kanskje 2 til 4 klasse, gikk de knask eller knep med noen nabounger eller fra klassen. Ellers har vi ikke hatt noe feiring, og de er ikke interessert heller. Kanskje du kan invitere noen fra klassen deres, eller spørre foreldrene til vennene om din/dine også kan få være med?

Anonymkode: 9882f...fd5

Skrevet

Barna går knask og knep. 1. og 3. klasse nå, eldste er 14.. Det er ingenting annet som feires, men de kommer hit for å fordele godterier etter endt runde. Spiser litt, kjekler litt og så drar barna hver til sitt med godteposen/godtebøtta i hånda. Vi har ellers utelyset på, og får barn på døra selv (mens våre egne er ute), og det er jo veldig hyggelig. Litt rar følelse å møte barn man vanligvis kjenner godt, men som man overhodet ikke gjenkjenner bak kostymet/maska, men det synes de er ekstra stas. 

Er det andre som skal gå knask og knep i barnas omgangskrets? I så fall så kontakte du barna/foreldre, og spør om dine barn kan være med. Hvis det ikke finnes andre, hvorfor da gå knask eller knep? Eventuelt så kan du selv ta initiativ, og invitere ett eller flere barn til å gå sammen med dine. 

Vet noen feirer hallovenn fremfor halloween, og da er det gjerne et opplegg hjemme hos noen. I en annen bydel her, så feirer de heller hallovenn, og inviterer til sammenkomst hos seg med utkledning, godis, chips og popcorn eller hva enn. Så ser man en skummel film (tilpassa barnas alder), leser skumle bøker, forteller skumle historier eller har leker som gjemsel. Noen har også overnatting, om det faller på en fredag/lørdag. 
Eldste mi på 14 feirer halloween på samme måte som de yngre feirer hallovenn, de sminker gjerne på seg noen skumle greier. Finnes mye tutorialer på bl.a youtube.

Anonymkode: 6c14f...7c4

• Liker 1
Skrevet

Inviter noen? 

Anonymkode: aaabe...ca0

Skrevet

Jeg skal kle meg ut og gå knask eller knep sammen med 8-åringen min. Det er hva du gjør det til tenker jeg 🙂 

Vi skal lage gresskarlykt, pynte litt i huset og på trappa og se en film. Sannsynligvis "Er førjulsmareritt" og spise masse godteri. Gleder oss!

11-åringen skal i en klassebursdag og mannen skal jobbe.

Anonymkode: 896d6...410

Skrevet

Vi har også lite nettverk. Har innsett at vi må være mer på offensiven, og invitere folk ofte. Delta på det som er å delta på. Får man avslag vedrørende sosial invitasjon fra en person, så gir man ikke opp. Da tar man mot til seg, og spør heller neste person. Men jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig. Er naturlig introvert selv, i tillegg til innflytter. 

Anonymkode: 0fbe4...7f8

Skrevet

Halloween er en helt normal dag for de fleste, føler du det samme alle dager? Det er få i Norge som feirer det og her blir det null feiring. 

Anonymkode: af20a...1d7

Skrevet

Er du helt alene uten barn og venner? 

Anonymkode: 1982a...7cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...