Gå til innhold

Nettstudier Kristiania

camilla00

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som tar eller har tatt et nettstudie hos Høyskolen Kristiania?

Er alt over nett? Da tenker jeg også på eksamen.

Vurderer å studere anvendt psykologi eller pedagogikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

camilla00 skrev (15 timer siden):

Hei.

Studiene er over nett ja. Ingen oppmøte eller obligatorisk. 

Eksamen er delvis over nett og delvis via fremmøte (Kristianias lokasjoner, eventuelt hvis du kan få noen til å arrangere eksamen for deg gjennom en skole nær deg som tar deg inn, noe de ofte gjør).

Eksamensform og oppmøte vs netteksamen finner du under hvert enkelt studieemne.

Anonymkode: 8ea51...ea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

camilla00 skrev (16 timer siden):

Hei.

Jeg har tatt mange nettstudier. Noen ligger litt tilbake i tid. Stort sett, så får man en liste med noen bøker, sender noen oppgaver på epost og chatter litt i en gruppe. Hvis man er voldsomt avansert har noen opptak på mp3 eller mp4 av en forelesning, men dette er faktisk ikke  vanlig. Det ser ut til å være et skarpt skille mellom de tekniske løsningene man har i en MOOC, og i et vanlig nettsstudie på tross av at disse løsningene nå er standardisere og lette å bruke. Jeg har aldri hatt noe med Høgskolen i Kristiania å gjøre.

For mange år siden så jeg en forelesning i pedagogikk ved et universitet. En akademiker gikk opp på et podium og mumlet noe i en time om viktigheten av å snakke klart og tydelig, uten å se en eneste gang på publikum. Han hadde god statistikk, selvsagt, og underbygde jo sine egne påstander.

Dette er typisk, mener jeg, for en del ting i høyere utdanning.

For 20 år siden snakket man om hva som hendte når "det semantiske web'et" skulle komme. I dag kan man automatisk tekste nesten hva som helst. Likevel må alle manuelt sortere videoer fra youtube. Noen form for ressursaggregering i enkle grensesnitt ser vi også lite til.

Heller ikke enkle lærerportaler for automatiserte grafikk og illustrasjonløsninger. Jeg tenker på animert kart, historiske bilder, lyd og film, og andre ting som lett kan plottes i powerpoint eller en video. Jeg vet heller ikke om folk på universitet kurses i de ulike grafikkløsningene som finnes i ting som libreoffice og word?

Gamification, utdanningsspill etc er jo den reneste fantasier, noe man trodde på i gamle dager, men som ingen egentlig er interesserte i.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar nettstudier hos Høyskolen Kristiania.  Alt er over nett, også eksamen. 

Anonymkode: 0708c...51a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg tar nettstudier hos Høyskolen Kristiania.  Alt er over nett, også eksamen. 

Anonymkode: 0708c...51a

Okei, så ingen fremmøtte på skolen i Oslo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også nettstudier via HK. Ingen oppmøte på mine eksamener, men andre studieretninger kan ha enkelte eksamener med fremmøte i en av HKs lokasjoner. 

Anonymkode: b1a55...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snart fullført en bachelor i pedagogikk ved Høyskolen Kristiania.  Det har vært 100% nettstudier og hjemmeeksamen, med unntak av EN eksamen (kvalitative og kvantitative metoder) som var oppmøte-eksamen i et lokale sentralt i Oslo. På den eksamen fikk vi ha med pensum osv. Mulig det er noen flere oppmøte-eksamener nå etter Corona, men tror de fleste er hjemmeeksamen. 

Hvis du er noenlunde strukturert og disiplinert med tanke på å få arbeidet jevnlig med studie, så anbefales det veldig!
Jeg har jobbet 80-100% ved siden av studiene og har klart å gjennomføre på 3,5 år, med B -karakter i snitt. 

Anonymkode: 16256...263

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har snart fullført en bachelor i pedagogikk ved Høyskolen Kristiania.  Det har vært 100% nettstudier og hjemmeeksamen, med unntak av EN eksamen (kvalitative og kvantitative metoder) som var oppmøte-eksamen i et lokale sentralt i Oslo. På den eksamen fikk vi ha med pensum osv. Mulig det er noen flere oppmøte-eksamener nå etter Corona, men tror de fleste er hjemmeeksamen. 

Hvis du er noenlunde strukturert og disiplinert med tanke på å få arbeidet jevnlig med studie, så anbefales det veldig!
Jeg har jobbet 80-100% ved siden av studiene og har klart å gjennomføre på 3,5 år, med B -karakter i snitt. 

* Jeg har kun bacheloroppgaven igjen, som skal leveres i januar og da har det tatt meg 3,5 år :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for mange sitat, haha. Men ville legge til at hvis du bor i annen del av landet enn Oslo får du nok mulighet til å ta oppmøte-eksamen et sted i nærheten av der du bor.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...