Gå til innhold

Godt voksne folk som baksnakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er særlig ei i foreldregruppa på skolen som snakker negativt om alle, hun er rett og slett skummel, da hun kan si ting som ikke stemmer for å få folk «på lag». 

Hun snakket stadig veldig nedverdigende om en annen mor, så hører jeg fra henne at hun snakker veldig negativt om meg til henne igjen. 

Vi er.ca 40 år, så godt voksne. 

Hvilken «diagnose» tror dere hun har? 

Anonymkode: 55b16...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er folk på KG så forferdelig opptatt av å diagnostisere alle hele tiden? 
Dama er ei usikker drittkjerring, kan du ikke bare la det være med det?

Anonymkode: 2bb97...ddb

• Liker 11
Skrevet

Omtrent alle voksne kvinner, og ganske mange menn, "sladrer".

Anonymkode: 7ac95...962

• Liker 3
Skrevet

overse. rart at ikke andre foreldre reagerer på sånn atferd? det er ikke normalt når man er ca 40

Anonymkode: 6d582...a1f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Omtrent alle voksne kvinner, og ganske mange menn, "sladrer".

Anonymkode: 7ac95...962

Joda, men vil si noen er ganske mye verre enn andre, og mer utspekulerte og finurlige. 

ts

• Liker 2
Skrevet

Du er ikke så mye bedre selv, som henger henne ut på et forum? Eller hva? Prøver å sette en diagnose på henne? 

Å baksnakke andre er mer normalt enn man tror, og det har ingenting med verken alder eller diagnose å gjøre.

Anonymkode: fff3b...e04

• Liker 2
Skrevet

Unngå henne så godt det går. Sånne folk har det ofte fælt inne i seg, og kommer aldri til å forandre seg.

Anonymkode: 857db...80f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Unngå henne så godt det går. Sånne folk har det ofte fælt inne i seg, og kommer aldri til å forandre seg.

Anonymkode: 857db...80f

Ja, jeg blir nysgjerrig på hva som gjør at man har dette behovet for «splitt og hersk». Det er ikke mange jeg har møtt i mitt liv som oppfører seg slik som hun gjør, kanskje 3 stk som likner veldig . Er man enig med dem er de bestevenner, dersom man sier i mot vil de aldri mer snakke med deg, ingenting er noen gang deres feil, OG de snakker bak ryggen på alle. 

ts

Skrevet

Bare å fase henne ut. 

Kansje hun hadde foreldre som oppdro henne til å baksnakke ved å baksnakke naboer, hvem vet.

Ingen vil ha slike folk i livet sitt, de har ikke en god intensjon mot deg. 

Anonymkode: 861aa...3e9

• Liker 3
Skrevet

Dere må bare prøve og overse henne, mange kan være godt voksne I alder, men det betyr desverre ikke at de alltid er mentalt voksene. noen har desverre ingen form for selvinnsikt. blir det for mye så kan du/dere si det som det er, og at hun må slutte med og baksnakke Andre. 

• Liker 2
Skrevet

Uff, sånne folk er skumle.  Jeg har møtt noen sånne i livet jeg og. 

Hun høres maninpulerende ut, så du må sette grenser for deg selv. Vis at du ikke er med på spillet hennes. Ikke si noe som helst personlig om deg selv, som hun kan bruke mot deg. Og forsvar de hun snakker stygt om. Ikke bli med på sladringa, plutselig blir du dratt inn i masse drama. 

Anonymkode: 47eb5...e0f

• Liker 1
Skrevet

Har du vært i konflikt med henne? Har barna deres vært i konflikt med hverandre? 
har du fått kritikk fra henne som du ikke har tålt? 
Her ligger det mye du ikke skriver i HI.. 

Anonymkode: 86cda...50e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er særlig ei i foreldregruppa på skolen som snakker negativt om alle, hun er rett og slett skummel, da hun kan si ting som ikke stemmer for å få folk «på lag». 

Hun snakket stadig veldig nedverdigende om en annen mor, så hører jeg fra henne at hun snakker veldig negativt om meg til henne igjen. 

Vi er.ca 40 år, så godt voksne. 

Hvilken «diagnose» tror dere hun har? 

Dessverre, å være 40 er ikke godt voksen. Kjenner mange umodne 40-åringer. 

Anonymkode: 4f6f9...09e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har du vært i konflikt med henne? Har barna deres vært i konflikt med hverandre? 
har du fått kritikk fra henne som du ikke har tålt? 
Her ligger det mye du ikke skriver i HI.. 

Anonymkode: 86cda...50e

Har selv en venninne på 40 som er sånn. Hun er skummel. Ingen som har gjort henne noe, men hun er ikke god... 

Anonymkode: 4f6f9...09e

• Liker 2
Skrevet

Har en kvinnelig kollega på 60 år som er helt ekstrem på baksnakking. Hun snakker dritt om alle, og tror hun vet alt om alle. «Den er sånn og den er slik». 
Lurer litt på hva hun sier om meg😂 

Anonymkode: 66bd4...bdc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Joda, men vil si noen er ganske mye verre enn andre, og mer utspekulerte og finurlige. 

ts

Har ei slik i svigerslekta. Farlig god til å prate for seg, alltid offer eller en helt. Det beste er å holde seg langt unna

Anonymkode: 78aa7...b76

• Liker 4
Skrevet

Jeg er mest fascinert over at dere kjenner hverandre så godt i en foreldregruppe? Jeg kjenner en av de andre mødrene og vi har fått god kontakt pga ungene våre, men vi snakker jo ikke om de andre foreldrene?! Ellers så er jeg bare på hils og litt snakk i forbindelse med lekeavtaler til de andre ungene. Kunne jo aldri falt meg inn å begynne å snakke om andre mødre til andre?

Anonymkode: b1935...b99

• Liker 1
Skrevet

Det er skremmende vanlig at godt voksne folk baksnakker. Mitt inntrykk etter å ha overhørt mamma og venninnene hennes og naboer, er at jo eldre de er, jo verre er de med baksnakkingen! 
Jeg var naiv og trodde man vokste av seg slike fakter, men nei. Noen blir verre med alderen virker det som. 

Anonymkode: 21820...6d9

Skrevet

Jeg har også inntrykk av at det er de godt voksne folka som baksnakker og sladrer mest. Mine svigerforeldre er helt ekstreme, de snakker ikke om annet enn andre folk i bygda og de vet alt mulig rart. Alt spres selvsagt videre til deres venner og bekjente. 
Både mannen min og jeg sier til dem at vi ikke interesserer oss for sladder, og da blir det sure og fornærmet. Hva annet kan man snakke om liksom?! 🙄 

Anonymkode: 66bd4...bdc

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å holde seg unna slike folk. Hun har nok ikke noen diagnose, hun er nok bare gal og veldig usikker på seg selv. Kanskje hun ikke har noe liv? Jobber hun? Eller eksisterer hun kun for barna? 

Anonymkode: 55744...d9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...