AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Jenta mi på 8 år kom hjem fra skolen i dag og var veldig lei seg. En klassevenninne hadde sagt at vi var en usunn godtefamilie..for det hadde moren hennes sagt om oss… Jeg har gitt etter for litt is og kjeks noen ganger ved besøk og av og til har datteren min en mellombar o.l med seg på skolen… ..så det er kanskje noe i det, jeg vil bare være snill og er veldig sensitiv mht hva andre tenker og mener…og at foreldrene har fortalt datteren sin dette om vår familie plager meg veldig. Det stemmer heller ikke. Vi spiser vanlig mat og godteri på lørdager. En sjelden gang en is etter middag. Hva tenker dere om dette? Synes foreldre bør passe seg for hva de sier om andre forran eller til barna sine😡 Vi har invitert denne jenta flere ganger på besøk hit, men de inviterer aldri tilbake-kanskje fordi de er redde for at vi skal proppe datteren full av godteri? Anonymkode: 09884...d7b 4
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Ta kontakt med moren, det er ikke greit at man snakker slikt om andre. 27
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Dere er vertfall ikke en usunn godtesnopfamilie ❤ Anonymkode: 7a8e3...5c5 15
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg vil tro at jenta som besøker dere egentlig setter pris på oppdiskingen 😁😁 Å gå på besøk og få noe, er jo koselig. Det er jo å være gjestfri. Litt kjeks og is, en og annen gang må jo være greit, men ikke for ofte. Med mindre denne jenta feks sliter med vekta, og foreldrene jobber med dette. Da kan det jo bli litt feil. Neste gang kan du jo evt sette frem gulrøtter, og se hvordan jenta reagerer😄😄 Anonymkode: a2f40...95f 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg hadde bare driti i denne kommentaren. Men kan ikke bry seg om alt som blir sagt og barn gjenforteller ikke foreldres kommentarer nøyaktig heller. Anonymkode: c432a...986 37
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg tror... at jeg kunne kjent litt på dette først.. før jeg hadde bestemt meg for at dette skal jeg ikke bruke energi på. En vet aldri hvordan moren har sagt dette til sin datter. Trenger heller ikke være ment som negativt. Utifra det du sier så spiser dere sunt og normalt. Anonymkode: 5a521...359 7
amourerah Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker dere om dette? Synes foreldre bør passe seg for hva de sier om andre forran eller til barna sine Det er ikke riktig og helt feil av de. Jeg er helt enig med deg!! 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har invitert denne jenta flere ganger på besøk hit, men de inviterer aldri tilbake-kanskje fordi de er redde for at vi skal proppe datteren full av godteri? Kanskje bedre og droppe og invitere, når foreldrene bare snakker ufint om dere? Inviter Heller noen andre, og ikke bry deg noe om disse menneskene. Litt dårlig av de og ikke invitere tilbake, om dette barne også har vært mye på besøk oss dere, det er helt normalt og dele på slikt. At noen ganger kommer barnet dems til dere på besøk og andre ganger kommer barnet deres på besøk til dem, syns det er frekt av de og oppføre seg sånn. Om de mener dere er usunne så kan de vel Heller ta det opp med dere? Helt normalt og kose seg I helgene det gjør vi og🙂❤ 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Man ser hvor barn lærer mobbing fra! Anonymkode: 82fbe...f61 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 amourerah skrev (Akkurat nå): Det er ikke riktig og helt feil av de. Jeg er helt enig med deg!! Kanskje bedre og droppe og invitere, når foreldrene bare snakker ufint om dere? Inviter Heller noen andre, og ikke bry deg noe om disse menneskene. Litt dårlig av de og ikke invitere tilbake, om dette barne også har vært mye på besøk oss dere, det er helt normalt og dele på slikt. At noen ganger kommer barnet dems til dere på besøk og andre ganger kommer barnet deres på besøk til dem, syns det er frekt av de og oppføre seg sånn. Om de mener dere er usunne så kan de vel Heller ta det opp med dere? Helt normalt og kose seg I helgene det gjør vi og🙂❤ Ja, kjenner det blir lenge til neste invitasjon! Er egentlig veldig dumt, fordi min yngste datter på 6 år begynte i 1 klasse uten å kjenne noen-og nå har hun blitt ganske god venn med lillesøsteren-så det hadde jo vært supert om alle 4 kunne leke sammen-men virker ikke som de er spesielt interessert i dette-og jeg har ikke lyst til å ha de her heller etter dette Anonymkode: 09884...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man ser hvor barn lærer mobbing fra! Anonymkode: 82fbe...f61 Ja og utestenging. Anonymkode: 09884...d7b 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Tror jeg bare ville oversett det. Dere vet jo at det ikke stemmer. Ville hatt veldig lyst til å kjøre på med godteri når dette barnet var på besøk 😀 Anonymkode: 00a13...183 9
amourerah Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, kjenner det blir lenge til neste invitasjon! Ja det skjønner jeg godt!😔❤ 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er egentlig veldig dumt, fordi min yngste datter på 6 år begynte i 1 klasse uten å kjenne noen-og nå har hun blitt ganske god venn med lillesøsteren-så det hadde jo vært supert om alle 4 kunne leke sammen-men virker ikke som de er spesielt interessert i dette-og jeg har ikke lyst til å ha de her heller etter dette Uff, det er trist når det går utover barna ja, syns syndt på vennene til barna dine som har foreldre som mobber andre familier forran barna sine. Det er trist😔 uansett får de sikkert lekt sammen på skolen.❤ 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jenta mi på 8 år kom hjem fra skolen i dag og var veldig lei seg. En klassevenninne hadde sagt at vi var en usunn godtefamilie..for det hadde moren hennes sagt om oss… Jeg har gitt etter for litt is og kjeks noen ganger ved besøk og av og til har datteren min en mellombar o.l med seg på skolen… ..så det er kanskje noe i det, jeg vil bare være snill og er veldig sensitiv mht hva andre tenker og mener…og at foreldrene har fortalt datteren sin dette om vår familie plager meg veldig. Det stemmer heller ikke. Vi spiser vanlig mat og godteri på lørdager. En sjelden gang en is etter middag. Hva tenker dere om dette? Synes foreldre bør passe seg for hva de sier om andre forran eller til barna sine😡 Vi har invitert denne jenta flere ganger på besøk hit, men de inviterer aldri tilbake-kanskje fordi de er redde for at vi skal proppe datteren full av godteri? Anonymkode: 09884...d7b Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? La denne slarvekjerringa seile sin egen sjø. Jobb med å slutte å la andre påvirke deg sånn. Overse dritten og forklar datteren din at det ikke er pent å snakke sånn om andre. Du må bli mer hardhudet, ellers så blir livet ufattelig tøft. Anonymkode: b9e36...ece 14
Alt blir ok Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Samtalen kan ha gått sånn her: -Barn: Jeg får alltid kjeks og is når jeg er hos Anna. Kan ikke vi ha is og kjeks i dag? Dessuten får jeg alltid pizza når jeg er der. -Mor: Nei vi skal ikke ha det i dag. Det holder med en gang i uka. Det er usunt å spise kjeks og is. Jeg vil ikke at vi skal være usunne. Deretter har dette blitt viderefortalt til ditt barn. Ta det med en klype salt. Jeg hadde ikke brydd meg så mye om det der. 24
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 Huff, Jeg kjenner meg godt igjen. 😁 jeg er hun mamman som blir oppgitt når naboen gir ungene donuts og vafler hver gang, og ikke har klart å holde det for meg selv hver gang. Man burde det. Man burde alltid tenke på hva man sier i nærheten av barna, aldri si noe som kan fornærme noen. Men en gang glipper det. Jeg er glad i naboene. Jeg liker ik godtereglene, men liker dem. Det kan jo være tilfellet her også. 😊 Anonymkode: 4b608...8bb 14
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? La denne slarvekjerringa seile sin egen sjø. Jobb med å slutte å la andre påvirke deg sånn. Overse dritten og forklar datteren din at det ikke er pent å snakke sånn om andre. Du må bli mer hardhudet, ellers så blir livet ufattelig tøft. Anonymkode: b9e36...ece Ja-det har du rett i, men jeg er ikke hardhudet. Jeg sliter psykisk mht relasjoner og prøver å gjøre alt jeg kan for at ingen skal synes noe negativt om meg eller oss. Blir utslitt av det. Anonymkode: 09884...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, Jeg kjenner meg godt igjen. 😁 jeg er hun mamman som blir oppgitt når naboen gir ungene donuts og vafler hver gang, og ikke har klart å holde det for meg selv hver gang. Man burde det. Man burde alltid tenke på hva man sier i nærheten av barna, aldri si noe som kan fornærme noen. Men en gang glipper det. Jeg er glad i naboene. Jeg liker ik godtereglene, men liker dem. Det kan jo være tilfellet her også. 😊 Anonymkode: 4b608...8bb Det er en ting hvis du sier direkte til de foreldrene det gjelder at du ikke ønsker at dine barn blir tilbudt disse tingene. En annen ting hvis informasjonen går via barna. Anonymkode: 09884...d7b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Anonymkode: 82fbe...f61 😂 Anonymkode: 09884...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja-det har du rett i, men jeg er ikke hardhudet. Jeg sliter psykisk mht relasjoner og prøver å gjøre alt jeg kan for at ingen skal synes noe negativt om meg eller oss. Blir utslitt av det. Anonymkode: 09884...d7b Du må snakke med noen. Det vil alltid være noen som synes noe negativt om deg/dere. Alle kan ikke like alle eller være enig i det andre gjør. Du må slutte å gjøre alt du kan, hvorfor skal du please andre? Please deg selv og dine. Drit i hva andre mener, sier osv. Hvis du ikke lar det påvirke deg, så stjeler det heller ingen energi og det slår ikke rot. Sliter selv psykisk, men dette er første bud man lærer hos psykolog. Anbefaler deg å snakke med en profesjonell. Anonymkode: b9e36...ece 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå