Gå til innhold

Hvordan takler dere de som gir silent treatment?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere kontakt med personen for å høre hva som er problemet eller venter dere til personen tar første steget?  

Sist personen ga meg silent treatment måtte jeg ta initiativ først for å høre hva problemet var.  Da var det en filleting som ikke engang stemte. Nå er det på`n igjen.  

Anonymkode: 1f5a3...93a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de gir meg silent treatment er det nok en grunn til det, mest sannsynligvis at jeg ikke gidder å gi dem oppmerksomhet. Det er sikkert fordi jeg ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre, så da har jeg poet vis fått det akkurat som jeg vil.

Anonymkode: 8b6b2...6ce

• Liker 3
Skrevet

Gir bare beskjed om at de kan ta kontakt igjen når de har lyst til å prate. Det der gidder jeg bare ikke. 

Anonymkode: 56511...126

• Liker 11
Skrevet

Hun er på dag 16 nå med å gi silent treatment.  Så har holdt det gående lenge.  

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Om noen gir meg silent treatment, så ignorere jeg bare, gidder ikke det tullet. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan enten ignorere eller sende en melding. 

Jeg hadde ignorert tilbake og gått videre med livet mitt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en person som tidligere kunne gi mye silent treatment. Det verste jeg opplevde var å få det tilbake og at vedkommende dro bort og ble borte lenge uten at jeg visste hvor vedkommende var, det er den beste motstanden. Evt få konfrontasjon på selve silent treatment. 

Anonymkode: 18252...b5d

• Liker 5
Skrevet

Ignorerer 

Anonymkode: 848fa...8b6

Skrevet

Jeg har ingen i livet mitt som holder på sånn, og hadde noen begynt hadde det ikke tatt lang tid før jeg eventuelt kuttet de ut. Jeg har ikke tid eller energi til sånt tull. Ignorer tilbake. De fleste vil vel at du skal komme løpende til de. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 21.03):

det er jo ikke bare henne da, du er jo stille du og

Hva var grunnen til at det ble stille da?

Anonymkode: 0c010...333

Skrevet

Hvis hun er stille en liten stund fordi hun er genuint sint og trenger å prosessere det litt før hun eventuelt prater, så fair enough, men 16 dager så har det ikke noe med å prosessere å gjøre, det her er rett og slett personlig ubehag brukt som pressmiddel for å enten presse deg til forhandlingsbordet, eller å straffe deg for ett eller annet. Uansett så er det et manipulativt verktøy for å få viljen sin, og personlig ville jeg kuttet kontakt dersom det er mulig, for folk som dette er et mareritt å ha med å gjøre. Enten får de viljen sin eller så skal de straffe deg for å ikke gi dem det de ville ha, og da har du det gående hvor du enten må alltid gi dem det de vil ha eller leve med dette ubehaget til stadighet. 

Så med mindre du har gjort noe helt sjukt mot henne som faktisk rettferdiggjør dette så vil jeg si dump henne om du kan. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg antar at det ikke har vært stille fra din kant, siden du snakker om silent treatment? Når var sist du forsøkte å oppnå kontakt? Hvis du blir avvist med ignorering på flere forsøk på kontakt så hadde jeg ikke gidder det tullet der. Hadde latt vedkommende seile sin egen sjø. 

Anonymkode: 99d92...a0f

• Liker 2
Skrevet

sjefen min gir med scilent treatment nå fordi jeg ga beskjed om at jeg ikke kommer på jobb i morgen pga sykt barn..

Anonymkode: a1812...4d4

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

sjefen min gir med scilent treatment nå fordi jeg ga beskjed om at jeg ikke kommer på jobb i morgen pga sykt barn..

Er sjefen din en mann eller kvinne?

Skrevet (endret)

I mitt tilfelle, etter at det var mange nok episoder til at det var litt for åpenbart: avsluttet relasjonen pent og rolig ansikt til ansikt. Men jeg var tydelig på at en enveis relasjon var jeg ikke interessert i og henviste til de ganske mange episodene med påfallende taushet. 

Endret av n_97
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 21.03):

Sikker på at hun ikke har ghosta deg?

Anonymkode: f7e8e...228

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ringte du eller sendte du melding? merkelig ting å ikke si noe i telefonen 😅

Anonymkode: f7e8e...228

Skrevet
Kipling skrev (3 timer siden):

Er sjefen din en mann eller kvinne?

Har hatt samme erfaring med min sjef og hun er kvinne. Samme skjer om jeg tar opp konflikter/dillemma på mail. Timg det er en selvfølge å ta tak i, men som kan være litt krevende. Da er det tydeligvis lettest å ikke svare. Vet hun ALLTID leser mail, for hun svarer alltod raskt ellers når det gjelder ukompliserte saker. svært uproft spør du meg og tydelig hersketeknikk. Kanskje en herketeknikk som er vanligere å bruke blant kvinner som ledere?🤔

Anonymkode: d265b...8aa

• Liker 2
Skrevet

Maser til jeg får svar. Hvis personen er viktig nok for meg da. Hjelper ikke at begge er sta.

Anonymkode: 21f02...d78

Skrevet

Jeg er utrolig glad jeg slipper drama Queens. Gode voksne mennesker rundt meg som snakker og ser er det som gir livsvekst. 

Anonymkode: 26ffb...565

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...