AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Er man kvalifisert til å jobbe i PPT med kun Lektorutdanning (Glu 1-7)? Eller må man ta Spesped i tillegg? Anonymkode: e73bc...cd1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Trenger ikke nødvendigvis spesped for å jobbe i PPT. Kjenner mange rådgivere som ikke har det. Tenker at du som lektor er godt kvalifisert. Godt med en som har kjennskap til skolens muligheter og begrensninger Anonymkode: 439c4...94f
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #3 Skrevet 24. oktober 2021 Du hadde ikke vært det i den PP-tjenesten jeg jobber i. Her ansetter vi kun de med master i ped/spesped eller psykologer (må ha utredningskompetanse). Men det kommer nok an på hvor mange søkere kommuner har Anonymkode: d7d57...306 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Kommer an på hvem du konkurrerer mot i søknadsbunken. Hos oss ansetter man helst de med master i spesped eller andre typer master, så de vil nok komme foran deg i køen slik sett. Så kommer det an på om man har behov for en lærer eller barnehagelærer som grunnutdanning. Du kan nok få jobb med bare 1-7, men da må jeg si at man har vært heldig. Anonymkode: f628c...b1d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #5 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg fikk et lite tilbud gjennom venn, bachelorgrad i sosialt arbeid, var bare 30%da, angrer på at jeg ikke sa ja. Anonymkode: bdb43...01e
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #6 Skrevet 24. oktober 2021 Nei, du ville aldri vært kvalifisert her i kommunen, det er ingen lærere (med «kun» lærerutdanning», som du nevner). Her har alle master i spes.ped eller psykologi utdannet. Finnes lærere som har tatt videreutdanning som jobber i PPT. Anonymkode: fca81...038 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #7 Skrevet 24. oktober 2021 I min kommune er det to lærere som jobber i PPT Anonymkode: eb421...620
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #8 Skrevet 24. oktober 2021 TS her! Takk for svar 😃 Jeg har jo master da, men dere mener vell at jeg ikke har nok studiepoeng i Ped? Blir nok uansett en master til på meg, i Spesialpedagogikk, etter hvert. Bare litt kjipt om jeg går det uten å behøve det. Men er sikkert lettere å ta direkte kontakt med et PPT kontor her jeg bor for å høre der. Anonymkode: e73bc...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå