AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Hentet barnet mitt i barnehagen i dag. H*n er 1 1/2 år. Barnet hadde fortsatt på seg samme bleie som jeg hadde på barnet i dag tidlig kl 8:30. H*n ble hentet 15:00. Jeg byttet på henne kl 17:00. De ansatte i barnehagen bytter på alle barnas kl 11:30, og legger de for å sove.. Dette har aldri skjedd før, har flere barn og har aldri opplevd det her. Jeg kommer til å si noe på mandag… Har du opplevd det samme? Hva hadde du gjort? Anonymkode: 2591c...448
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Hvordan vet du at det er den samme? Anonymkode: 8427c...ca0 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du at det er den samme? Anonymkode: 8427c...ca0 Kanskje de bruker trusebleie hjemme? Ts: Jeg hadde sagt ifra på mandag, mest sannsynlig er det en engangsglipp men synes absolutt de bør gjøres oppmerksomme på det. Anonymkode: 1761f...a3a 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Jeez. Engangshendelse sikkert, ikke noe vits i å lage noe drama ut av. Anonymkode: 5fbae...484 15
Brunello Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 De kan ha sjekket, men droppet bytte dersom bleia var tørr. 14
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Så bra at du tenker å si i fra på mandag. Det må du gjøre. Jeg tenker det er sannsynlig at de blir flaue og legger seg flate. Det er jo helt grunnleggende stell av småbarn. Sannsynligvis var det en glipp, og det ser jeg for meg at du også tenker. Jeg jobber selv på småbarn. Barn som kommer etter 8:30 kan være helt tørre i bleia 11:30 og da bytter vi ikke bare for å bytte. Vi kjenner jo at den er helt tørr. Men vi har neste bleieskift 14:00, og da har jeg aldri opplevd en bleie som fremdeles er tørr. Men det har hendt at småbarn har sovet helt til 14:15, og så tar jeg barnet opp, gir mat, og vips er klokka 14:45 og jeg vet barnet snart blir hentet. Så da må jeg skynde meg og skifte bleia så ikke noen skal tro jeg har glemt det heller. Jeg hadde gravd meg et digert hull av skam om et barn hadde blitt hentet i samme bleia det kom med. Har jobbet 5 år på småbarn og verken jeg eller mine kollegaer har opplevd en sånn glipp. Derfor tenker jeg det er viktig at du sier i fra. Anonymkode: f1183...ee9 30
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Kanskje bleien var tørr ved første skift, og så har de ikke rukket andre skift? (Eller jeg jobber på småbarn og prøvde å finne en mulig forklaring, men bleien burde absolutt blitt skiftet i løpet av dagen uansett.) det hender hos oss at de som går på do men ikke har sluttet med bleie kan gå med samme bleie flere timer (eller helst uten) men den bør uansett skiftes etter noen timers bruk pga at den kan være klam og klumpete. Anonymkode: 7e600...cfc 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Her hentet jeg veldig tidlig i dag, rett etter at barnet hadde våknet etter soving. Fikk da beskjed av ansatt om at hun skulle til å skifte bleie men den var helt tørr. Jeg tenker du bare må spørre. Hvordan vet du at det var samme bleie? Anonymkode: a1839...13b 1
Brunello Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så bra at du tenker å si i fra på mandag. Det må du gjøre. Jeg tenker det er sannsynlig at de blir flaue og legger seg flate. Det er jo helt grunnleggende stell av småbarn. Sannsynligvis var det en glipp, og det ser jeg for meg at du også tenker. Jeg jobber selv på småbarn. Barn som kommer etter 8:30 kan være helt tørre i bleia 11:30 og da bytter vi ikke bare for å bytte. Vi kjenner jo at den er helt tørr. Men vi har neste bleieskift 14:00, og da har jeg aldri opplevd en bleie som fremdeles er tørr. Men det har hendt at småbarn har sovet helt til 14:15, og så tar jeg barnet opp, gir mat, og vips er klokka 14:45 og jeg vet barnet snart blir hentet. Så da må jeg skynde meg og skifte bleia så ikke noen skal tro jeg har glemt det heller. Jeg hadde gravd meg et digert hull av skam om et barn hadde blitt hentet i samme bleia det kom med. Har jobbet 5 år på småbarn og verken jeg eller mine kollegaer har opplevd en sånn glipp. Derfor tenker jeg det er viktig at du sier i fra. Anonymkode: f1183...ee9 Dersom noen skulle gravd seg ned i et hull er det TS som ikke skiftet bleie på barnet på to timer. Man kjenner at barnet har full bleie. 13
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Du byttet ikke før klokken fem? Det er jo bekymringsverdig. Anonymkode: fa965...87c 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeez. Engangshendelse sikkert, ikke noe vits i å lage noe drama ut av. Anonymkode: 5fbae...484 Å, jo, det er kjempeviktig å få laget litt drama i barnehagen. Så viktig at i stedet for å bare si fra på en pen måte på mandag, om at jeg tror dere glemte å skifte på barnet mitt, så må det lages en tråd på KG for å piske opp litt stemning, også kan man hisse seg opp gjennom hele helga. Anonymkode: 8b643...e21 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Det har skjedd en gang. Men hvordan vet du ungen ikke hadde byttet? Og om den var helt full merket du det vel ved henting? Anonymkode: fea43...160 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Var det bæsj i bleia? Som tydelig hadde vært der lenge? Anonymkode: 96701...595 1
Vera Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg hadde ikke sagt noe - så lenge det er en engangshendelse. Skjer det igjen ville jeg selvsagt sagt det. Vi hadde en fæl opplevelse i en barnehage..det ene barnet vårt kom stadig hjem med gammel avføring i bleia..det utviklet seg etterhvert åpne sår. De nektet selvsagt for at bleia ikke ble byttet..helt til jeg merket bleiene..og de samme bleiene var på da vi hentet 🤬 Jeg tok bilde av sårene og gikk til leder, og spurte henne om hvor lenge et barn måtte gå med avføring på rumpen for å utvikle slike sår..og jeg viste henne hvordan jeg hadde merket bleiene..hun fikk hakeslepp, og la seg langflat. Vi byttet selvsagt barnehage. 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 Hadde du tegnet på bleien? Hvis ikke så kan du ikke være sikker på at det var samme bleie! Og hvorfor tok det deg to timer før du byttet om jenta hadde gått med samme bleie hele dagen??? Anonymkode: b5c04...618 3
Gjest Chroma Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 Det hadde kun vært klagesak og bekymringsverdig dersom barnet hadde full bleie da du hentet, noe det tydeligvis ikke hadde siden du selv ikke skiftet på barnet før klokken 17.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg er helt enig i at bleien burde byttes ila en dag uansett om den er tørr. Med det sagt: De kan ha sjekket bleien flere ganger ila dagen og vært tørr, derfor ikke byttet. Flere foreldre ønsker ikke å bruke flere bleien enn nødvendig. Sjekket du bleien med engang du hentet? Hvis den var tørr, har du nok forklaringen der. Hvis den var full, hvorfor byttet du ikke i barnehagen før dere dro? Evt hvorfor tok det deg to timer å bytte? Son du skriver selv, så har dette skjedd en gang og ikke et gjentagende problem. Du trenger ikke lage noe stor greie men si noe som at "Til info så hadde barnet mitt på seg samme bleien som ved levering på fredag. Sikkert bare en glipp, men tenkte det var greit å si ifra 😃". Anonymkode: 221af...253 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 H*n og henne i samme innlegg ja Anonymkode: 42bfe...27d 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 Herlighet, ikke bli klagemamma. Det har skjedd én gang, og jeg regner med at det ikke var bæsj. Det siste hadde du vel luktet Ingen skade skjedd Anonymkode: 5beef...d51 1
amourerah Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 Skjønner godt at du reagerer ts. Du må bare ta og snakke med de på mandag, og si I fra at det er uakseptabelt at de ikke skifter bleie på barnet. Håper det går bra med barnet og at det ikke har fått utslett og sår? Uff😔❤ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå