Gå til innhold

Laserhårfjerning. Har jeg vært veldig heldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt én behandling med diodelaser for å fjerne hår under armene, brasiliansk og legger. Jeg vil si at 95% av hårene er vekke under armene, 70 % på brasiliansk og 90% på leggene. Føler dette er et enormt bra resultat på bare én behandling!? Eller kommer hårene til å vokse til etterhvert? Redd for falske forhåpninger?

(Hårene som er «borte» er det enda, men henger ikke fast i roten. Dersom jeg drar i hårene med pinsett så faller de ut uten noe motstand. De hårene som står igjen etter behandlinger har derimot vokst ca en 1 cm)

noen som har peiling?

Anonymkode: c472e...4bb

Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Du mister hårene etter hver behandling, men de kommer tilbake 

Skrevet
oxycodone skrev (8 timer siden):

men de kommer tilbake 

Nei, det gjør de ikke.

Men det vl komme helt nye hårstrå til (som ikke var der da du tok laser).  

Laserbehandlingen kan kun fjerne hårvekst som er der i behandlingsøyeblikket, og ikke hindre fremtidig hårvekst av nye hårstrå. 

Skrevet
LeneXCII skrev (4 minutter siden):

Nei, det gjør de ikke.

Nja, det er en sannhet med modifikasjoner, det burde egentlig ikke være lov til å kalle det permanent hårfjerning.

Jeg tok 10 runder med diodelaser for kanskje 10 år siden og fjernet kanskje 90% av hårene, og nå kan jeg gro busk igjen. Noe tynnere er det der nede, men det meste av håret er tilbake.

Tipper det ikke er så lenge siden du tok laser, jTS? Det føles som alt er borte etter en laserbehandling, det er som hårene går litt i dvale imens man holder på. Jeg bruker bare en svak hjemmelaser på bena nå og det er som hårene har sluttet helt å gro, gått fra å shave hver dag til å bare shave en gang i uka før jeg bruker laseren.

Du må nok vente ganske lenge før du ser det faktiske resultatet. Det er ikke mulig å ta omtrent alt i en omgang da kun 20-30% av hårene til enhver tid er i vekstfasen, som er den fasen hvor laser fungerer. 

Anonymkode: 26f84...3aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok 10 runder med diodelaser for kanskje 10 år siden og fjernet kanskje 90% av hårene, og nå kan jeg gro busk igjen. Noe tynnere er det der nede, men det meste av håret er tilbake.

Det er nok nye hårstrå, ikke de som forsvant med behandlingen ;)

Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Det er nok nye hårstrå, ikke de som forsvant med behandlingen ;)

Alle hårstrå er jo nye hårstrå. 

Poenget med laser er å ødelegge hårsekken, men det kan dannes nye hår fra hårsekken selv etter laserbehandling.

Les deg opp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle hårstrå er jo nye hårstrå. 

Poenget med laser er å ødelegge hårsekken, men det kan dannes nye hår fra hårsekken selv etter laserbehandling.

Les deg opp.

Laser ødelegger/svekker hårsekkene evne til å gro nye hår. Du er i utgangspunktet avhengig av å få en nye hårsekker for å gro nye hår. Det skjer i varierende grad fra person til person. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...