Gå til innhold

Hvor skadelig er alkohol rundt eggløsning for både han og henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eggløsning i morgen, og vi kommer derfor til å ha sex både i kveld og i morgen kveld. Men nå er det jo helg, og vi liker å kose oss med et par øl/glass vin på fredager og lørdager. Burde vi avstå fra dette denne helgen, eller har det lite å si, tenker dere?

Anonymkode: b62eb...beb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har absolutt ingenting å si. Tenk så mange barn som blir unnfanget i fylla... Selv har jeg to barn som har blitt unnfanget på sommerferie og hyttetur der det ble en del vin innabords.

Anonymkode: 5ed10...cf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har absolutt ingenting å si. Tenk så mange barn som blir unnfanget i fylla... Selv har jeg to barn som har blitt unnfanget på sommerferie og hyttetur der det ble en del vin innabords.

Anonymkode: 5ed10...cf4

Jo, men har inntrykk av at dette gjelder mest unge, spreke mennesker. Jeg og mannen er i slutten av 30-åra.

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg var på fylla akkurat på eggløsning den syklusen jeg ble gravid etter 9 mnd prøving.. Men altså, det er jo tilfeldigheter og aner ikke om det er noe som påvirker sjansen i øyeblikket.

Jeg trodde vel det mest hadde påvirkning på mannens sædkvalitet, men da er det jo snakk om lang periode før ikke akkurat rundt utløsning. 

Anonymkode: f3d29...628

Skrevet

Tror det har minimalt å si og ikke er det vel snakk om fylla heller 

Anonymkode: 40689...72c

• Liker 1
Skrevet

Egg og sæd er jo produsert lenge før inntaket. Egget blir ikke en del av blodbanen på mange uker. Kjør på. 

Anonymkode: efa89...530

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror det har minimalt å si og ikke er det vel snakk om fylla heller 

Anonymkode: 40689...72c

Ikke snakk om fylla nei.. bare ett glass eller to.

Skrevet

Egg og sæd er jo produsert lenge før inntaket. Egget blir ikke en del av blodbanen på mange uker. Kjør på. 

Anonymkode: efa89...530

Vi tok oss et lite glass da😅

Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg var på fylla akkurat på eggløsning den syklusen jeg ble gravid etter 9 mnd prøving.. Men altså, det er jo tilfeldigheter og aner ikke om det er noe som påvirker sjansen i øyeblikket.

Jeg trodde vel det mest hadde påvirkning på mannens sædkvalitet, men da er det jo snakk om lang periode før ikke akkurat rundt utløsning. 

Anonymkode: f3d29...628

Kan jo ha vært at du hadde blitt gravid i den syklusen uansett om du hadde vært på fylla eller ikke, ettersom dere hadde prøvd så lenge. Men det påvirket tydeligvis ikke eggløsningen eller befruktningen negativt da😊 Men var/er du ung da, eller?

Skrevet

Tror heller det kan være mer skadelig etter at et eventuelt egg har festet seg, altså i tiden etter eggløsning. Tviler på at 2-3 glass vin både fredag og lørdag har noe å si frem til testing. Mens fyllakuler er jo noe annet. Men det er vel ikke noe som forskes på for man kan jo ikke la gravide drikke for å finne ut om det går bra eller ikke...

Anonymkode: 1eec0...d5e

Skrevet

Jeg hadde EL en tirsdag, og var på fest lørdagen. Da drakk jeg en del, trodde ikke det hadde klaffet denne mnd. Men onsdagen fikk jeg svak positiv, og sitter her 6 uker på vei. Har forstått det slik at før egget har festet seg så er det ikke farlig om man drikker, siden embryoet ikke får næring fra deg enda. 

Anonymkode: a9ee1...59c

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg hadde EL en tirsdag, og var på fest lørdagen. Da drakk jeg en del, trodde ikke det hadde klaffet denne mnd. Men onsdagen fikk jeg svak positiv, og sitter her 6 uker på vei. Har forstått det slik at før egget har festet seg så er det ikke farlig om man drikker, siden embryoet ikke får næring fra deg enda. 

Anonymkode: a9ee1...59c

Takk😊 Og gratulerer så mye!🥰

Skrevet

de forsker på dette på Sørlandet sykehus (habilitering og senter for føtalt alkoholsyndrom). 

De anbefaler hvertfall at man er avholds fra egget er festet seg/I det minste fra dato for ventet mens. det er første trimester som er mest sårbart ved alkoholskader (selv om det er også skadelig senere). 

de anbefaler selvfølgelig at man er totalt avholds fra man starter å prøve/slutter på prevansjon, men det gjør man vel når man forsker og vet *alt*. de begrunner dette med total avholds at "mange" egentlig ikke vet om de er gravide før uke 6, dvs to uker etter forventet mens. Potensielt sett kan man drikke mye. 

Anonymkode: 69afd...92a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

de forsker på dette på Sørlandet sykehus (habilitering og senter for føtalt alkoholsyndrom). 

De anbefaler hvertfall at man er avholds fra egget er festet seg/I det minste fra dato for ventet mens. det er første trimester som er mest sårbart ved alkoholskader (selv om det er også skadelig senere). 

de anbefaler selvfølgelig at man er totalt avholds fra man starter å prøve/slutter på prevansjon, men det gjør man vel når man forsker og vet *alt*. de begrunner dette med total avholds at "mange" egentlig ikke vet om de er gravide før uke 6, dvs to uker etter forventet mens. Potensielt sett kan man drikke mye. 

det kan være jeg har feil. 

Men ut fra et kurs jeg har vært på satt jeg igjen med infoen

drikking til El =ok. 

El til Ike =ok med et glass, men ikke fylla. 

IKM=ikke OK. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...