AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Har to barn fra før, og er i et forhold med "ny" partner (6 år sammen) som ikke har egne barn. Jeg hadde lyst på barn sammen med han tidligere, men han var unnvikende og han ville vente "til sommeren". Sommeren kom og jeg sporte om vi skulle begynne å prøve, men han snakket det bort og jeg gadd ikke spørre mer da siden han gav signaler om at han ikke ønsket barn. Jeg innstilte meg på at vi ikke skulle få barn, vi blir jo bare eldre.det er 5 års aldersforskjell mellom mine to, så jeg har hatt "småbarnsperioden" lenge nå og føler meg egentlig ferdig med den og ønsker å fokusere mer på karrieren. Plutselig har han lyst på barn..Jeg har ikke lyst å starte påan igjen med småbarnstiden. Hva gjør jeg? mine venner sier at jeg må "gi" han et barn, men det er egentlig uaktuelt? Råd? Anonymkode: 83c98...0ec
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Hvis du ikke vil ha flere barn så må du si det til han, slik at han kan finne ut om han vil være med deg eller finne en som vil ha barn. 18
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Nei, det må du ikke. Men om han drømmer om eget barn og du ikke vil gjøre det sammen med ham, bør du være innstilt på at forholdet er over. Anonymkode: ccf25...e92 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Bare vær tydelig på at du ikke vil ha barn. Hvis dette er noe han ønsker kan det jo hende at han går videre, men slik er nå livet. Anonymkode: 520b4...730 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Han høres jo egentlig veldig vinglete du, da. Sikker på at han synes det samme om 6 måneder? Har dere snakket om grunnen til at han endret mening radikalt? Anonymkode: 066ae...57f 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg skjønner deg godt. Jeg var i samme situasjon, altså jeg hadde et barn fra før og traff en ny mann uten barn. Jeg var tydelig på at om vi skulle ha barn sammen, var jeg ikke villig til å vente til mitt første barn var veldig gammelt. Vi fikk et barn sammen da min eldste var 8, og jeg må si at jeg synes det var ganske tøft. Gikk fra en tilværelse der eldste klarte mye selv, kunne være alene hjemme en stund osv. til å plutselig ha en liten baby igjen. I tillegg til at eldste var borte hos faren sin annenhver helg og mannen og jeg nøt en god del frihet. Det var ikke så tøft i starten, men da yngste var rundt 1,5 hendte det jeg savnet den tiden der jeg bare hadde den eldste. Anonymkode: c4fd6...399 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner deg godt. Jeg var i samme situasjon, altså jeg hadde et barn fra før og traff en ny mann uten barn. Jeg var tydelig på at om vi skulle ha barn sammen, var jeg ikke villig til å vente til mitt første barn var veldig gammelt. Vi fikk et barn sammen da min eldste var 8, og jeg må si at jeg synes det var ganske tøft. Gikk fra en tilværelse der eldste klarte mye selv, kunne være alene hjemme en stund osv. til å plutselig ha en liten baby igjen. I tillegg til at eldste var borte hos faren sin annenhver helg og mannen og jeg nøt en god del frihet. Det var ikke så tøft i starten, men da yngste var rundt 1,5 hendte det jeg savnet den tiden der jeg bare hadde den eldste. Anonymkode: c4fd6...399 Så fint å høre erfaring. Min eldste er nå 12 tror det kan bli utfordrende å få en til. Har også bare barna på halv tid, de er hos faren resten av tiden. En annen bekymring er at vi er "gamle" nå, og samboer er 5 år eldre enn meg, synes det er veldig seint å få første når man nærmer seg 40 Anonymkode: 83c98...0ec
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Så fint å høre erfaring. Min eldste er nå 12 tror det kan bli utfordrende å få en til. Har også bare barna på halv tid, de er hos faren resten av tiden. En annen bekymring er at vi er "gamle" nå, og samboer er 5 år eldre enn meg, synes det er veldig seint å få første når man nærmer seg 40 Anonymkode: 83c98...0ec Jeg for min del satt grensen ved 10 år. Større aldersforskjell ønsket jeg ikke. Det betydde også at om det ikke skulle gå innen eldste var 10, skulle vi avslutte prøvingen. Min egen alder var også et argument, jeg var 34 da yngste ble født. Når det er sagt er jeg veldig glad vi fikk yngste. Og barna mine har veldig stor glede av hverandre, på tross av stor aldersforskjell. Anonymkode: c4fd6...399
CorvusCorax Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Da må du la ham gå. Han ønsker barn, og du kan ikke sette en stopper for det. Ja, du kan velge å ikke være barnemor - men du kan ikke holde ham fra å skape en familie med noen som ønsker barn. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Altså, om du ville ha barn før sommeren så må du gi mannen mer enn noen uker å fordøye dette på. Vi er bare i Oktober. Vi er ikke alle skrudd sammen likt, noen trenger med tid enn andre. Har du bare plutselig mistet lysten på barn du nå da TS ? Anonymkode: ca5f0...2aa 4
Sensi Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, om du ville ha barn før sommeren så må du gi mannen mer enn noen uker å fordøye dette på. Vi er bare i Oktober. Vi er ikke alle skrudd sammen likt, noen trenger med tid enn andre. Har du bare plutselig mistet lysten på barn du nå da TS ? Anonymkode: ca5f0...2aa Forstod det slik at sommeren var sommeren for noen år siden. Tenker at han burde vært tydeligere om sine planer. Men du «må» ikke gi han et barn. Viktigste er å være ærlig om hvordan dette er for deg nå. Både for din og hans del. 2
Fireflies Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Altså, om du ville ha barn før sommeren så må du gi mannen mer enn noen uker å fordøye dette på. Vi er bare i Oktober. Vi er ikke alle skrudd sammen likt, noen trenger med tid enn andre. Har du bare plutselig mistet lysten på barn du nå da TS ? Anonymkode: ca5f0...2aa Jeg tolket dette som sommeren for 4 - 6 år siden utifra det hun skriver om at de har vært sammen i seks år. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Du må ikke gå med på barn men han må heller ikke gå med på å aldri kunne bli far. Anonymkode: 8ba02...fdf 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har to barn fra før, og er i et forhold med "ny" partner (6 år sammen) som ikke har egne barn. Jeg hadde lyst på barn sammen med han tidligere, men han var unnvikende og han ville vente "til sommeren". Sommeren kom og jeg sporte om vi skulle begynne å prøve, men han snakket det bort og jeg gadd ikke spørre mer da siden han gav signaler om at han ikke ønsket barn. Jeg innstilte meg på at vi ikke skulle få barn, vi blir jo bare eldre.det er 5 års aldersforskjell mellom mine to, så jeg har hatt "småbarnsperioden" lenge nå og føler meg egentlig ferdig med den og ønsker å fokusere mer på karrieren. Plutselig har han lyst på barn..Jeg har ikke lyst å starte påan igjen med småbarnstiden. Hva gjør jeg? mine venner sier at jeg må "gi" han et barn, men det er egentlig uaktuelt? Råd? Anonymkode: 83c98...0ec Dine venner kan gå å vogge. Du tenger ikke gi mannen barn nei. Si du vil ikke lenger. Anonymkode: b1236...50b 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har barn på 8 og 6 fra tidligere forhold og er 35 og kunne heller ikke tenkt meg å starte på nytt. Men så har heldigvis samboeren min også barn. Det er uansett ingen som kan presse deg til å "gi" noen barn. Hallo? Det er ikke veldedighet vi snakker om. Dette er et valg dere tar for hele familien; Deg, han og barna dine som skal følges opp videre i ungdomsårene. Og karriere er viktig. Også for kvinner! Det er ditt valg. Men du må fortelle det til han tilfelle han "må" ha egne barn og dermed ser seg nødt til å finne en annen livspartner. Anonymkode: e770f...4aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå