Gå til innhold

Kollegaene mine skaper dårlig arbeidsmiljø og usikkerhet på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater hele jobben min. Alle ansatte der er virkelig ekle mennesker. Jeg har nå jobba på et sykehjem i et par mnd, og kollegaene mine skaper så ekkel stemning på jobb. De baksnakker hverandre, de baksnakker beboerne og derres besøkende. Jeg orker ikke mer. Har sagt opp min lærlingsplass, og i tillegg ettersom at jeg var lærling - ble jeg mye utnyttet. Jeg fikk alltid beskjed om å ta dritt jobben, mens de andre satt å spiste - da vi hadde spising samtidig. Og det som er litt trist, er at det er mange sånne råtne mennesker i denne tjensten. Det ødelegger virkelig for de som elsker jobben sin og gjør en god jobb for at alle skal ha det bra. 

Har bytta lærlingsplassen 3 ganger pga samme grunn, og for alle stedene er like dritt. Hvor burde jeg henvende meg? Jeg må noen gang sitte på overtid, men instruktøren min fjerner overtiden min. Dette er ikke lov! Jeg vil gjøre noe med denne situasjonen, men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. 

Anonymkode: 3e5e6...d70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 1 mnds oppsigelse som jeg ikke vil jobbe ut. Jeg vurderer faktisk å si i fra til de besøkende som kommer om at noen på jobb baksnakker de. Det her går ikke an mer

Skrevet

Du burde ikke si ting videre fra jobben din. Da får du ikke god referanse. Men du kan melde deg inn i fagforbund. De tar slikt på alvor. Mange i denne tjenesten er dessverre slik. Har opplevd det samme selv, så forstår helt fullt din frustrasjon 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hater hele jobben min. Alle ansatte der er virkelig ekle mennesker. Jeg har nå jobba på et sykehjem i et par mnd, og kollegaene mine skaper så ekkel stemning på jobb. De baksnakker hverandre, de baksnakker beboerne og derres besøkende. Jeg orker ikke mer. Har sagt opp min lærlingsplass, og i tillegg ettersom at jeg var lærling - ble jeg mye utnyttet. Jeg fikk alltid beskjed om å ta dritt jobben, mens de andre satt å spiste - da vi hadde spising samtidig. Og det som er litt trist, er at det er mange sånne råtne mennesker i denne tjensten. Det ødelegger virkelig for de som elsker jobben sin og gjør en god jobb for at alle skal ha det bra. 

Har bytta lærlingsplassen 3 ganger pga samme grunn, og for alle stedene er like dritt. Hvor burde jeg henvende meg? Jeg må noen gang sitte på overtid, men instruktøren min fjerner overtiden min. Dette er ikke lov! Jeg vil gjøre noe med denne situasjonen, men jeg vet ikke hvor jeg skal henvende meg. 

Litt redd for at du driter deg litt ut, når du bytter lærlingplass tre ganger av samme årsak. Ville kanskje forsøkt å holde ut så du får ferdig utdannelsen din, denne byttingen gir et dårlig inntrykk. 
og hvordan har det seg at arbeidsmiljøet er så dårlig på TRE forskjellige steder?

Anonymkode: 5f881...864

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har bytta lærlingsplassen 3 ganger pga samme grunn, og for alle stedene er like dritt

Er vel ikke mer å si om denne saken. Historikken din taler ikke til din fordel. 

Lykke til. Tror du trenger det.  

Anonymkode: 36846...5f7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke mer å si om denne saken. Historikken din taler ikke til din fordel. 

Lykke til. Tror du trenger det.  

Anonymkode: 36846...5f7

Dessverre enig. En gang ville kanskje vært til TS sin fordel da du kan si noe om på jobbintervju hvordan du håndterte situasjonen og så videre. Noen spør etter hvordan man håndterer konflikter på jobb på jobbintervju. 
Tre ganger da lurer man litt på om det er du som sliter med noe eller ikke tåler noen ting og så videre. 

• Liker 2
Skrevet

Skal du bytte lærlingeplass såpass ofte må og burde du melde dette videre til tillitsvalgt og verneombud. Ta det også opp med de som finner lærlingeplass til deg.

For nå ser det ut som du ikke klarer å tilpasse deg din rolle i arbeidslivet.

Anonymkode: b8bef...b44

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hvordan har det seg at arbeidsmiljøet er så dårlig på TRE forskjellige steder?

Nettopp det, alle er "idioter" mens DU er perfekt. Noe skurrer her.

Anonymkode: 72e5a...40d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Litt redd for at du driter deg litt ut, når du bytter lærlingplass tre ganger av samme årsak. Ville kanskje forsøkt å holde ut så du får ferdig utdannelsen din, denne byttingen gir et dårlig inntrykk. 
og hvordan har det seg at arbeidsmiljøet er så dårlig på TRE forskjellige steder?

Etter å ha lest en del på kvinneguiden sitter jeg igjen med inntrykk av at arbeidsmiljøet på typiske kvinnearbeidsplasser er giftig. Og dette gjelder spesielt på institusjoner det det jobbes turnus. 

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Etter å ha lest en del på kvinneguiden sitter jeg igjen med inntrykk av at arbeidsmiljøet på typiske kvinnearbeidsplasser er giftig. Og dette gjelder spesielt på institusjoner det det jobbes turnus. 

Ja det har du nok rett i, men så ille at man må bytte lærlingplass tre ganger.. nja.. uansett om det er slik TS sier eller ikke så gir det ikke et godt inntrykk. 

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Heldigvis ikke hos oss. Turnus i helsevesenet og nesten bare kvinner, men godt arbeidsmiljø og minimalt med baksnakking. Så det går an. 

Anonymkode: 444fa...b18

Skrevet

Du vil kanskje hatt større forståelse om du hadde jobbet lengre. I begynnelsen oppfattet jeg mye som baksnakking, men etterhvert ser jeg at det egentlig er en måte å blåse fra seg på. 

Når feks pårørende mener fult oppegående pasienter skal ha hjelp til å skjære opp maten sin, så gjør de personen mer hjelpetrengende og nedverdiger de faktisk. Selv om de ikke ser det selv. Da blir det naturligvis snakket om på bakrommet. 

Samme gjelder vanskelige pasienter. Etter mange år i jobben tærer slike på, og da må man kunne ventilerte til kolleger. 

Anonymkode: 5cbde...1ef

• Liker 3
Skrevet

Når det er "alle andre" det er noe galt med på tre ulike arbeidsplasser, ja da er et på tide å ta seg en kikk i speilet ts. Det er ikke alle andre, det er deg. Ut fra alt du har skrevet om dette på KG vil jeg tro du er veldig ung, umoden og med lite forståelse for den emosjonelle, psykiske og fysiske slitasjen helsearbeidere står i over tid, de trenger å ventilere til sine kolleger og det er helt normalt. Det er mange oppgaver som skal gjøre spå et sykehjem, noen er kjekkere enn andre, men alt må gjøres for at driften skal gå rundt. Som ny må du akseptere å begynne "på bånn" og jobbe deg oppover etterhvert som du får mer kompetanse. Ingen kan bare gjøre de tingene de helst vil, heller ikke du som er lærling. Nei du må droppe å klage på alle andre og heller ta en kikk på deg selv, dine holdninger, dine forventinger, din innsats og din oppførsel. 

Anonymkode: 7ec78...d0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du burde ikke si ting videre fra jobben din. Da får du ikke god referanse. Men du kan melde deg inn i fagforbund. De tar slikt på alvor. Mange i denne tjenesten er dessverre slik. Har opplevd det samme selv, så forstår helt fullt din frustrasjon 

Hvorfor svarer du deg selv? 

Enig med de som sier at det kanskje er på tide å se seg i speilet. 

Anonymkode: bbed6...c39

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor svarer du deg selv? 

Enig med de som sier at det kanskje er på tide å se seg i speilet. 

Anonymkode: bbed6...c39

😂

Jeg håper for TS sin del at det er trolling hun/han driver med... Hvis ikke: Bytt yrke, og det FORT.

Skrevet

Dette var litt drite seg ut ja 🤣

Skrevet

Jeg hater hele jobben min. Alle ansatte der er virkelig ekle mennesker.

Nå dreit du deg ut TS, som svarer seg selv i sin egen tråd.

Anonymkode: ea117...db9

• Liker 2
Skrevet

troll

Anonymkode: 0b961...97d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...