AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Noen som vet grunnen til dette? Det kan selvsagt være en fordel med lite utvalg med tanke på å forebygge overvekt. Anonymkode: fb6af...cfa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Har vi lite utvalg?! Syntes vi har enormt utvalg jeg! På Normal finner du i tillegg litt ekstra. Anonymkode: ba2e1...519 7
sommermor Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg kunne heller tenkt meg et større utvalg av frukt og grønnsaker som også var billigere. 14
konfuduralkvadrat Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Vi som både har det ekstra på Normal, det normale på Extra. Vi har TO iskremfabrikker, men aldri samtidig representert i samme butikk. Nei, for det går ikke. Vi som har sbåde statspølser og Norgeskylling, samt EN grossist og duopol innen alt av mat! Hvordan kan vi ha lite utvalg!? Men utvalg av grønnsaker understøttes. 5
Brunello Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 I Italia og Spania er utvalget vesentlig mindre enn i Norge. I alle fall de stedene jeg har vært. Samme med brus. 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen som vet grunnen til dette? Det kan selvsagt være en fordel med lite utvalg med tanke på å forebygge overvekt. Anonymkode: fb6af...cfa Hvilke andre land snakker du om? Jeg har vært mye på reise nedover i Europa, og også bodd i et land i Sør-Europa. Har aldri sett slike mengder med godteri og snacks som det vi har i Norge. Anonymkode: 28baa...04e 3
teknosilje Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Tror nok ifht folketall, at vi er ganske høyt oppe på listen 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 sommermor skrev (16 minutter siden): Jeg kunne heller tenkt meg et større utvalg av frukt og grønnsaker som også var billigere. Ja! F.eks spaghettigresskar😍 Anonymkode: da32f...08a 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilke andre land snakker du om? Jeg har vært mye på reise nedover i Europa, og også bodd i et land i Sør-Europa. Har aldri sett slike mengder med godteri og snacks som det vi har i Norge. Anonymkode: 28baa...04e England 😅 der har de faktisk mer. Ellers er jeg enig med deg. Tipper også USA slår oss. Anonymkode: 31318...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Noen som vet grunnen til dette? Det kan selvsagt være en fordel med lite utvalg med tanke på å forebygge overvekt. Anonymkode: fb6af...cfa Fordi det tar for lang tid å velge seg ut godteriet. Vi vil ha det kjapt og enkelt og da reduserer vi utvalget med godteri. Vi vil ha apekatt-prinsippet, rive med oss en sjokoladeplate vi har spist 200 g(ram)anger før! Pust, pes, ble svett av å skrive. Skrev i mellom 2 sjokoladebiter. Som jeg røsket ut av hendene på en annen på butikken. Personen var frekk nok til å ta MIN SJOKOLADEplate. Ja, sier jeg og, HVORDAN VÅGER DU!! Heldigvis var personen helt enig med meg i at sjokoladen hørte hjemme hos meg. Anonymkode: 90592...bfa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Er jo ikke bare sukkervarer/godis, er jo enda verre med feks melkeprodukter her i Norge. Og dårlig utvalg av varer i div butikker. Bra utvalg av sukkervarer finner vi på Normal, rusta og Europris iallfall. Er nok søtt man kan finne av bakevarer, kjeks, sjokolade og godis for å dekke søtsuget, men ser i andre land at utvalget er bedre i de fleste butikker av alt. Både melkeprodukter, helsekost, Apotek, proteinberiket produkter, barer, utenlandske varer osv osv. De har flere ulike butikker også med store matbutikker med sykt mye, mindre butikker, typ lidel. Eneste jeg savner i utlandet er lakris og pastiller ( utenom Sverige og Danmark da). Anonymkode: b4fd9...41d 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Fordi Norge har strengere regler om hva matvarene kan inneholde. Mange varer fra feks USA er ulovlig i Norge fordi det inneholder stoffer Norge ikke vil ha i maten. Anonymkode: e4055...b98 3
Fjaselina Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 Det er jo nok å velge mellom... Og dersom det er utanlandske klissegreier du har lyst på, er det sannsynligvis forbudt her pga enorme mengder tilsetningsstoff. 1
Kittykat Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Jeg synes vi har mye utvalg av snop og andre sukkervarer jeg. Og i tillegg så har man også Normal, Europris og enkelte andre butikker, som har ekstra utvalg i snop o.l. i tillegg til det vanlige. Jeg skulle ønske vi hadde mye mer å velge i blant frukt og grønt og at frukt og grønt var mye billigere enn det er. Endret 23. oktober 2021 av Kittykat
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 sommermor skrev (På 22.10.2021 den 18.28): Jeg kunne heller tenkt meg et større utvalg av frukt og grønnsaker som også var billigere. Hvilke er det du savner? Anonymkode: d25a8...507
sommermor Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke er det du savner? Anonymkode: d25a8...507 Et bredere utvalg kanskje på billige butikker som Rema og Kiwi. Mega har et veldig bra utvalg. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 Det er jo helt koko mye søtsaker i norske butikker. Sukkerindustrien er oversubsidiert og det er en kjempebelastning for helsesektoren.
Brunhilde Skrevet 24. oktober 2021 #18 Skrevet 24. oktober 2021 Jeg syns absolutt ikke det er (for) lite utvalg av søtsaker i norske butikker. Jeg syns man får stort sett det meste, spesielt om man tar turen innom spesialbutikker. Ellers er jeg enig med @Kittykat, jeg ønsker ikke nødvendigvis større utvalg, men rimeiigere frukt og grønt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #19 Skrevet 25. oktober 2021 Ikke bare godteri, jeg synes det er lite utvalg i det meste. I hjemlandet mitt feks så har de flere meter utvalg i alt fra vaskemiddel, tøymykner osv... Anonymkode: 3f215...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå