AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 En ting jeg merker irriterer meg litt hjemme (mest over samboeren min egentlig) er når samboeren min/barna mine roper til meg om noe og så må jeg gå fra det jeg holder på med og komme dit de er og høre hva det er. Jeg ble oppdratt til at hvis man lurte på noe så gikk man til det rommet personen man skulle spørre var i, og så spørr man med vanlig innestemme. Men jeg hadde veldig strenge foreldre, så lurer på om dette er litt gammeldags/sært?😅 Anonymkode: 9ba34...e6c 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Da blir du i rommet til de kommer til deg. Du svarer ikke og overhører de. Fortsetter du med dette så forsetter de også. Du forklarer at du ikke snakker til voksne eller barn som roper. De kan pent komme til deg. Sånn gjøres det her i hus. Anonymkode: b29af...aaa 30
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg er likedan og kjæresten og hans barn roper til hverandre fra rom til rom. Jeg venter konsekvent på at han skal komme til meg og ignorerer når han roper. Anonymkode: 8ef86...221 7
Gjest Blondie65 Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Den eneste gangen jeg aksepterer et rop er når det er åpenbart nød eller en person sier fra at de trenger hjelp med noe de ikke kan gå fra. Alle andre får pent bevege sine ben dit jeg er slik at jeg kan få høre budskapet deres.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Det må vi jobbe med her i huset og. På det verste ropte barna på meg når de var ute i hagen/ på trampolinen. Nå kommer de inn om det er noe. Anonymkode: 42107...494 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Godt det ikke bare er meg! Samboeren min roper stadig vekk på meg. Jeg sier ja?… venter litt… ja? Null svar og mener jeg bør bare komme når noen roper på meg. Anonymkode: 80bd6...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg tenker det kommer an på situasjonen. "Kom hit, jeg må spørre deg om noe!" => Ikke OK, du får komme til meg om det er noe. "Kan du komme hit og hjelpe meg med ...?" => Kan være OK, kanskje det han/hun trenger hjelp til ikke kan forlates der og da, jobber med noe som trenger en tredje hånd e.l. Så, det er situasjonsavhengig, som så mye annet i et samliv/familieforhold. Anonymkode: bdf61...a8e 11
MorTil2 Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): En ting jeg merker irriterer meg litt hjemme (mest over samboeren min egentlig) er når samboeren min/barna mine roper til meg om noe og så må jeg gå fra det jeg holder på med og komme dit de er og høre hva det er. Jeg ble oppdratt til at hvis man lurte på noe så gikk man til det rommet personen man skulle spørre var i, og så spørr man med vanlig innestemme. Men jeg hadde veldig strenge foreldre, så lurer på om dette er litt gammeldags/sært?😅 Anonymkode: 9ba34...e6c Du svarer på spørsmålet ditt selv. Du må oppdra de. 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Smak og behag. Her roper vi til hverandre fra forskjellige rom. Anonymkode: ca66d...c8a 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt det ikke bare er meg! Samboeren min roper stadig vekk på meg. Jeg sier ja?… venter litt… ja? Null svar og mener jeg bør bare komme når noen roper på meg. Anonymkode: 80bd6...6dc Ikke OK, etter min mening. Anonymkode: bdf61...a8e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Åh, akkurat samme her i huset. Jeg bare later som om jeg ikke hører. Orker ikke mer. Jobbet sammen med ei som gjorde det før. Ropte på meg fra nabokontoret. En uting! Anonymkode: 50fa5...6cd
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Det hadde ikke jeg godtatt. Vær tydelig på at dette ikke er akseptabelt, hvis det ikke bedrer seg gå! Anonymkode: 13533...de8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Samme her🤣jeg bare sier med innestemme tilbake «jeg hører ikke hva du sier». Så kommer de etterhvert til meg😅 Anonymkode: 1c8a5...c9a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Har unger som henger nede i kjelleren, hadde ikke gjort annet enn å løpe opp og ned om jeg ikke kunne rope på de at de skal komme opp. Så det med innestemme er for de med små hus… Anonymkode: 3042b...468 1
Ulrikke Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg er akkurat som deg. Datter og samboer kan rope seg imellom, men hun kommer alltid til meg 🤣 Eller sender en melding.... Hehe... Roper aldri.... Så det har gått inn. Faren bryr seg ikke, så til ham roper hun.
robot91 Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Endret 22. oktober 2021 av robot91 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har unger som henger nede i kjelleren, hadde ikke gjort annet enn å løpe opp og ned om jeg ikke kunne rope på de at de skal komme opp. Så det med innestemme er for de med små hus… Anonymkode: 3042b...468 Men skal du spørre hvilken farge skyer har, hvorfor gresset er grønt eller hvem som skapte Gud når Gud har skapt alt? Eller skal du gi beskjed om middag, sjekke leksene eller be dem rydde etter seg oppe? Jeg kan være positiv til 'kan du komme hit litt' eller 'jeg trenger litt hjelp her', men jeg gidder ikke å forklare klorofyll med utestemme. Anonymkode: aa4dd...349 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 Tja, litt begge deler. Vi bor i en leilighet som er såpass åpen at det skal ikke så mye til for å høre alt andre sier uansett, så vi trenger ikke rope så høyt for å få respons. Ikke er det langt å gå for å sjekke hva noen vil heller. Men jeg merker at ungene roper på meg, og jeg roper på dem. Så hos oss er det alle som roper på hverandre. Men, som sagt, såpass lite som skal til å høre hverandre inne hos oss at det er litt drøyt å kalle det 'roping'. Vi roper ikke inne hos andre eller ute da. Anonymkode: 0e827...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Smak og behag. Her roper vi til hverandre fra forskjellige rom. Anonymkode: ca66d...c8a Samme her, ser ikke problemet. Anonymkode: 5e81d...3e7 1
Tanuki Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 Samme her, ignorer når det ropes fra andre rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå