Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan be noen om å vippse noe de skylder deg når man har lagt ut for noen?

Jeg vet det høres dumt ut, jeg er vanligvis ikke så konfliktsky men jeg synes det er veldig vanskelig når det kommer til penger. Jeg er vanligvis ganske rundt i kantene og alle vennene mine vippser uten at jeg må be dem om det, så synes det er vanskelig når det er noen jeg ikke kjenner så godt som tar for gitt at man betaler restaurant og mat for dem (altså???)

Anonymkode: 12748...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje skrive: Du har visst glemt å vippse meg for maten.

Anonymkode: 67dc0...1b3

• Liker 1
Skrevet

Bruk "send vippskrav"- funksjon 

• Liker 7
Skrevet

Bare send et vipps-krav der det står hva det er betaling for. "Takk for sist! Dette er din del av betalingen!"

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje skrive: Du har visst glemt å vippse meg for maten.

Det er ikke noen jeg kjenner i det hele tatt og har ikke kontaktinformasjon eller noe sånt. Jeg møter på de i virkeligheten da, men føler det blir unaturlig å ta det opp da

Skrevet

Send vippskrav. :) 

Anonymkode: 24e72...ae6

Skrevet

Er og konfliktsky rundt penger. Var en venninne som lånte penger to dager på rad og sa hun skulle vipse, jeg minnet om det en gang og hun sa herregud sorry, vipser med en gang. Og gjorde det ikke. Så fra da av har jeg latet som om jeg har glemt kortet når vi er ute så hun ikke får kjøpt ting lenger.

Men det enkleste som jeg og burde gjort er å sende umiddelbart krav på vips

Anonymkode: 10df9...4fe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noen jeg kjenner i det hele tatt og har ikke kontaktinformasjon eller noe sånt. Jeg møter på de i virkeligheten da, men føler det blir unaturlig å ta det opp da

Tør du ikke si fra så får du dem ikke, desverre 

Skrevet

Kan duvikke bare sende en sms, ala: "Takk for i kveld, veldig hyggelig! Din andel ble xxx. Supert om du viopser. God helg!"

Anonymkode: 10213...1ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, skjønner...

Skrevet

Hvorfor betalte du for dem? Send et vippskrav, skriv sum og en kort tekst "Din del av restaurantregningen på torsdag :)"

Anonymkode: 2c630...b28

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke tørr sende de melding eller et vipps-krav, så må du nesten bare se på pengene som tapt. Også får du lære litt av det, ikke legg ut for andre, verken venner eller bekjente. 

Anonymkode: 339e4...32d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...