AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Hei Hvordan håndtere eksamensangt og skrivesperre på eksamen når man egentlig har lest en del og skjønner hva det handler om når det ikke er eksamen? Blir ofte sånn at man bruker 4 timer på et avsnitt fordi alt skal gjennomsensureres og gjøres fullstendig uangripelig. Perfekt ned til minste detalj med andre ord. Litt ugreit at angsten begynner å bygge seg opp nå og når klimaks når oppgaven utleveres. Hvordan håndtere dette? For min del anser jeg det som helt uakseptabelt å få noe annet enn A eller B. C bare skriker middelmådighet og en fremtidig underbetalt og intetsigende jobb. Bli til fullstendig spott og spe. En fullstendig looser som ikke kan håpe på opprykk noe sted. Er desverre ikke tull dette her. Anonymkode: f0e4a...330
Mariell1995 Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 A, B og C regnes som gode karakterer på høyere utdanning, vet du? 3
Mariell1995 Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 (endret) Ikke alle arbeidsgivere ser på karakterer heller, da det ikke er de som får de beste karakterene som nødvendigvis er de beste i jobben, uansett Endret 22. oktober 2021 av Mariell1995
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #4 Skrevet 23. oktober 2021 Hmm hadde vært fint å vite hvordan man håndterer dette. Ei jeg kjenner sliter med dette også, vil gjerne hjelpe hu med dette. Anonymkode: 738df...053
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Skrevet 23. oktober 2021 Mitt mantra er at det er lettere å redigere en dårlig tekst enn ingen tekst. Så jeg bare skriver og så fikser jeg på det etterpå. Når skrivesperren står på som verst så må man bare få ned noe på papiret. Noen har nytte av å ikke se hva de skriver, også renskrive etterpå. Anonymkode: fee56...80c 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #6 Skrevet 23. oktober 2021 Det skrives loser… Anonymkode: cc013...e67 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #7 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mitt mantra er at det er lettere å redigere en dårlig tekst enn ingen tekst. Så jeg bare skriver og så fikser jeg på det etterpå. Når skrivesperren står på som verst så må man bare få ned noe på papiret. Noen har nytte av å ikke se hva de skriver, også renskrive etterpå. Anonymkode: fee56...80c Dette er et godt råd! Ellers vet sensor at du ikke kan skrive en perfekt og uangripelig tekst på bare fire timer. Perfeksjon er som regel uoppnåelig. Gjør ditt beste. Senk skuldrene. Les oppgaven nøye, svar på spørsmålet. Eksamen (eller å stryke) er ikke verdens undergang. Hvis du har deltatt på undervisningen og jobbet jevnt, går det som regel bra. Hilsen sensor Anonymkode: 1f0d6...a36 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 Så lenge du har en god ramme for besvarelsen på oppgaven skal det være ganske greit å føre inn systematisk til tross for et høyt stressnivå. Bruker du tid på å sette opp en disposisjon for oppgaven når du får den utlevert? Setter du opp en disposisjon for hvert avsnitt? Hvis du ikke gjør dette, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Etter hvert skrives oppgaven nærmest av seg selv, spesielt når du har fagkunnskapen sittende klar i hodet. Anonymkode: a01ad...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå