AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg prøver å finne ut hva jeg skal gi i julegave til en baby til et vennepar 😊 Jeg har lyst til å gi noe, men regner med de kommer til å få ganske mye av besteforeldre, og det er jo litt begrenset hvor mye plass man har til dill og dall man får i julegaver kan jeg se for meg. Det er ingen tanter og onkler i bildet, så jeg syns det er fint å gi noen vennegaver. Men hva skal man gi? Jeg er på utkikk etter noe en baby OG foreldrene vil bli glade for, som gjerne er litt snillt mot miljøet. Jeg kan gå på bruktbutikken, men er det noe annet forbruksvarete man kan gi? Noen som har baby som har noen tips? Anonymkode: 70338...e00
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Kommer jo litt an på alder på baby. Anonymkode: e667a...656
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Klær, gjerne noe som er litt større str enn hva barnet bruker nå. aktivitetsleke (finnes mange fine leker med flotte farger osv som er ment for å fange babyens interesse). gavekort slik at foreldrene kan kjøpe det de trenger til babyen selv. Anonymkode: ee11d...507
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Kjøp strikkeklær brukt, kjøp gjerne en stor str baby kan ha til neste år. Anonymkode: 6888d...1c1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Klær i større størrelse enn det babyen bruker, de vokser jo så fort.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg gir aldri gaver til barn for de får så mye annet crap, så jeg kjøper ingenting. Hva med å opprette en fondskonto? Det vil spare deg for mye tid fremover. Anonymkode: 3bf59...d8d
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gir aldri gaver til barn for de får så mye annet crap, så jeg kjøper ingenting. Hva med å opprette en fondskonto? Det vil spare deg for mye tid fremover. Anonymkode: 3bf59...d8d Fondskonto til barnet av et vennepar? Det må være et veldig nært og kjært vennepar i så fall. Anonymkode: e100b...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Vær så snill ikke kjøp brukt. Jeg bruker nesten kun arveklær til mine barn, men hvis de skal få klær i gave, vil jeg de skal få noe nytt. Jeg liker å vite hvor mine barns klær og leker kommer fra. En solid pekebok er noe barnet har glede av i flere år, og som fremtidige søsken kan arve. Anonymkode: 2ddf2...4fb 10
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 En pekebok eller en julekule kan være en fin gave. Det finnes julekuler det står "min første jul" på feks. Anonymkode: cc1ad...b12 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 Mitt beste råd som småbarnsmor er å spørre foreldrene. Foreldrene har oversikt over hva babyen trenger, og hva de har alt for mye av. Om du bestemmer deg for å gi klær er det også viktig å finne ut av størrelse og hva slags klær foreldrene liker å bruke. Pass ihvertfall på å få med byttelapp. Om du skal gi leke bør du se etter noe av god kvalitet, helst i naturmaterialer. Myke leker bør kunne vaskes i vaskemaskin. Unngå elektriske leker. Jeg ville ikke kjøpt brukte ting i gave, selv om jeg kjøper mye brukt selv til egne barn. Det er fint å få noe nytt iblant, og jeg liker også å kunne vurdere tilstand, alder og selger selv. Anonymkode: 3db43...415 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #13 Skrevet 24. oktober 2021 On 10/22/2021 at 3:20 PM, AnonymBruker said: Jeg prøver å finne ut hva jeg skal gi i julegave til en baby til et vennepar 😊 Jeg har lyst til å gi noe, men regner med de kommer til å få ganske mye av besteforeldre, og det er jo litt begrenset hvor mye plass man har til dill og dall man får i julegaver kan jeg se for meg. Det er ingen tanter og onkler i bildet, så jeg syns det er fint å gi noen vennegaver. Men hva skal man gi? Jeg er på utkikk etter noe en baby OG foreldrene vil bli glade for, som gjerne er litt snillt mot miljøet. Jeg kan gå på bruktbutikken, men er det noe annet forbruksvarete man kan gi? Noen som har baby som har noen tips? Anonymkode: 70338...e00 Sjekk ut pledd.net Anonymkode: 75c16...070
Eneri Skrevet 24. oktober 2021 #14 Skrevet 24. oktober 2021 Et deilig håndkle med hette og barnets navn. Et sengetøysett til juniordyne. Eventyrbok. Matboks til barnehagestart. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #15 Skrevet 25. oktober 2021 Eneri skrev (16 timer siden): Et deilig håndkle med hette og barnets navn. Et sengetøysett til juniordyne. Eventyrbok. Matboks til barnehagestart. Jeg ville ikke likt de to første gavene til mine barn. Det er lurt å snakke med foreldrene først. Vi har aldri følt behov for håndkle med hette, og med barnets navn kan det ikke arves av småsøsken. Et håndkle bør vare i ti år, og en tiåring vil nok ikke ha babyhåndkle. Siden vi hopper over juniordyne har vi ikke behov for sengesett i den størrelsen. Anonymkode: 3db43...415 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2021 #16 Skrevet 25. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg ville ikke likt de to første gavene til mine barn. Det er lurt å snakke med foreldrene først. Vi har aldri følt behov for håndkle med hette, og med barnets navn kan det ikke arves av småsøsken. Et håndkle bør vare i ti år, og en tiåring vil nok ikke ha babyhåndkle. Siden vi hopper over juniordyne har vi ikke behov for sengesett i den størrelsen. Anonymkode: 3db43...415 Så bra at det ikke er du som skal få gavene da. Anonymkode: b4b43...b24 5
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2021 #17 Skrevet 26. oktober 2021 En annen ting jeg hadde blitt glad for er et ullpledd. Fint å ha i vogna, i barnehagen eller lignende Anonymkode: 6888d...1c1 1
Kelsier Skrevet 27. oktober 2021 #18 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En annen ting jeg hadde blitt glad for er et ullpledd. Fint å ha i vogna, i barnehagen eller lignende Anonymkode: 6888d...1c1 ... og vi for vår del hadde takket pent og smilt, men blitt litt oppgitt, ettersom vi har intet mindre enn tre flotte Røros-pledd i barn og baby størrelser, to nydelige hjemmestrikkede babytepper og ett deilig tykt pledd fra Lillelam. Poenget er: hva man har bruk for og setter pris på varierer, og jeg ville forhørt meg med foreldrene. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #19 Skrevet 27. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 15.20): Jeg prøver å finne ut hva jeg skal gi i julegave til en baby til et vennepar 😊 Jeg har lyst til å gi noe, men regner med de kommer til å få ganske mye av besteforeldre, og det er jo litt begrenset hvor mye plass man har til dill og dall man får i julegaver kan jeg se for meg. Det er ingen tanter og onkler i bildet, så jeg syns det er fint å gi noen vennegaver. Men hva skal man gi? Jeg er på utkikk etter noe en baby OG foreldrene vil bli glade for, som gjerne er litt snillt mot miljøet. Jeg kan gå på bruktbutikken, men er det noe annet forbruksvarete man kan gi? Noen som har baby som har noen tips? Anonymkode: 70338...e00 Hvor gammel er baby når jula kommer? Anonymkode: 07fc7...0ad
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2021 #20 Skrevet 27. oktober 2021 Vi har samme problem, men vet at moren til barnet har opprettet fond til babyen, så vi tenkte å gi en sum som kan puttes inn på den☺️ Anonymkode: 51c3b...eec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå