Gå til innhold

Hvorfor blir huden min sånn etter dusj? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det pga varmen i vannet? Er så rart, for det har aldri vært sånn før 

Begynte for en mnd siden. Er det ca en halvtime etter dusj, så blir det helt borte

forskjellig mønster hver gang, men alltid på skuldrene eller brystet 

A4E032A0-AEE3-4683-B4D6-DFA445522D07.jpeg

84E3CD7F-6862-4149-B907-3559B1ACFBC1.jpeg

Anonymkode: 262a9...c59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være for du har sensitiv hud, vannet er for varmt, sjampo/balsam som du ikke tåler. 

Anonymkode: 2546d...505

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker reaksjon på varmt vann, men er ingen hudlege.

Anonymkode: a6243...898

Skrevet

Får du dette også når du trener og blir varm?

Anonymkode: 29940...031

Skrevet

Ser ut som kuldeurticaria.

Anonymkode: fac22...a6f

Skrevet

Også kalt kuldeallergi.

Skrevet

Ser ut som et varmeutslett. Bruker du krem på disse områdene så bør du slutte. Dersom det ikke skyldes krem så er det bare å slappe av og forvente at det forsvinner av seg selv. Gjør det ikke det så tar du kontakt med hudlege. Det er mye rart som skjer med kroppen innimellom. Ting som går over av seg selv. Vi utsetter kroppen for mye rart som er unaturlig, og kroppen reagerer på sin, litt uforståelige måte, for oss.

Anonymkode: f1275...af7

• Liker 1
Skrevet

Jeg får det samme jeg også etter bad, ikke helt likt men.. Hos meg klør det litt også.. Jeg trodde det var sjampo eller balsam eller kur eller såpe, så jeg byttet ut alt, men uansett så var det likt. Så tror nok det er pga at jeg bruker litt for varmt vann når jeg dusjer eller bader. For om sommeren får jeg ikke den reaksjonen, kun om vinteren. Og det kom plutselig, startet i fjor vinter, før det aldri.

Anonymkode: 8e783...190

Skrevet

Ser ut som du har klort deg litt nederst? Tipper en eller annen form for elveblest, har det selv, men ser ikke likt ut. Men det finnes mange varianter. Jeg har blant annet varmeurtikaria. Vis bildet til legen du blir du sikkert henvist til hudlege 👍

Anonymkode: a353d...4d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

En test som er enkel er den såkalte isbittesten. Den utføres ved å holde en isbit mot huden en liten stund.

Hva skjer da?

Anonymkode: 10aad...29d

Skrevet

Hvis du får elveblest (vablete utslett), så er det kuldeallergi.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Jeg har og dette. Men det provoseres kraftig ved berøring. Er usikker om det er berøringsutslett eller kulde. Jeg vet ikke. Trodde først det var bivirkninger av medisin eller midd allergi. Men det er flere uker siden jeg slutta på medisinene. Og allergimedisin hjelper ikke. Nå skal jeg bytte allergi medisin. Snører meg med fuktighetskrem, det hjelper ikke mye. Det klør og inni hender og under føttene. Blir gal.... det er som at jeg ikke kan klø meg en gang og av og til kommer det ved berøring. Har tatt kontakt med lege. Har fått nye allergitabletter på resept for å se om det hjelper. 

Anonymkode: 3a24d...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...