AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Del Skrevet 22. oktober 2021 Ryktene sier iallfall de har tenkt til å gjøre det. Men blir ikke det veldig rart, og vil interessen bli vekke til facebook da? Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Del Skrevet 22. oktober 2021 Tviler på at de vil gjøre det, merkevaren er alt for kjent. Anonymkode: 76bc6...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Del Skrevet 22. oktober 2021 Gjør det egentlig noe? Hva har facebook bidratt positivt til i denne verden? Selv har jeg ikke facebook lenger, og savner det ikke et sekund. Anonymkode: f9867...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 22. oktober 2021 #4 Del Skrevet 22. oktober 2021 Det hadde ikke forundret meg, Facebook er in big trouble og de har ikke gjort i nærheten av nok for å akseptere og ta inn over seg samfunnsansvaret de nå faktisk har, enten Facebook liker det eller ikke. Jeg kan se for meg at Facebook blir brutt opp innen 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Del Skrevet 22. oktober 2021 Det er ikke selve SOME-Facebook som skal endre navn, men moderselskapet. Altså selskapet som eier Facebook, Instagram etc. Akkurat som Google gjorde for noen år siden. Da byttet de navn på moderselskapet fra Google til Alphabet. Anonymkode: e846c...6bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør det egentlig noe? Hva har facebook bidratt positivt til i denne verden? Selv har jeg ikke facebook lenger, og savner det ikke et sekund. Anonymkode: f9867...ffb det bidrar at da trenger man ikke sende postkort med frimerke. det har bidratt til at mennesker finner hverandre. facebook har virkelig vært et særdeles godt samfunnsnøkkel til å holde kontakt med hverandre, og alle kan reklamere for noe fra sitt stå sted med en profil. Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke selve SOME-Facebook som skal endre navn, men moderselskapet. Altså selskapet som eier Facebook, Instagram etc. Akkurat som Google gjorde for noen år siden. Da byttet de navn på moderselskapet fra Google til Alphabet. Anonymkode: e846c...6bd ok, jeg har iallfall ikke fått med meg at google har skiftet navn, og jeg ville iallfall ikke tenkt at alphabet har noe tilknytning til google. Synes jo det har vært kult måten facebook bidro i olympiske leker når facebook hadde forskjellige sommer olympiske leker aktører som svingte seg rundt i facebook navnet, det var veldig kreativ måte å gjøre facebook leken og mange plusser fra meg iallfall for det. Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Del Skrevet 22. oktober 2021 det blir nesten som at kvinneguiden skulle skifte til pappaguiden, jeg tror mange ville forlatt skuta. Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Del Skrevet 22. oktober 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: ok, jeg har iallfall ikke fått med meg at google har skiftet navn, og jeg ville iallfall ikke tenkt at alphabet har noe tilknytning til google. Synes jo det har vært kult måten facebook bidro i olympiske leker når facebook hadde forskjellige sommer olympiske leker aktører som svingte seg rundt i facebook navnet, det var veldig kreativ måte å gjøre facebook leken og mange plusser fra meg iallfall for det. Anonymkode: eaf6b...cb5 Nettopp. Folk flest vil ikke få med seg at Facebook bytter navn heller. Navnet på eierselskapene er stort sett for bransjefolk og spesielt interesserte. Anonymkode: b5d38...f16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Folk flest vil ikke få med seg at Facebook bytter navn heller. Navnet på eierselskapene er stort sett for bransjefolk og spesielt interesserte. Anonymkode: b5d38...f16 Men litt rart at media hadde behov å trekke frem det, om det ikke var egentlig så viktig nyhet. Jeg tolket det automatisk siden de satte det ut i livet, at selve facebook navnet skulle endres til noe annet. Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 22. oktober 2021 #11 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nettopp. Folk flest vil ikke få med seg at Facebook bytter navn heller. Navnet på eierselskapene er stort sett for bransjefolk og spesielt interesserte. Anonymkode: b5d38...f16 Som hele finansverdenen for eksempel? Det er enorme foretak med fryktelig mange ansatte som er under konstant overvåking fra markeder og myndigheter du snakker om. Bransjefolk og spesielt interesserte der altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): det bidrar at da trenger man ikke sende postkort med frimerke. det har bidratt til at mennesker finner hverandre. facebook har virkelig vært et særdeles godt samfunnsnøkkel til å holde kontakt med hverandre, og alle kan reklamere for noe fra sitt stå sted med en profil. Anonymkode: eaf6b...cb5 Vi har nok litt ulikt syn på hvor positivt facebook har påvirket samfunnet. Alt det du nevner klarte man faktisk mye bedre før sosiale medier kom. Anonymkode: f9867...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 13.22): Ryktene sier iallfall de har tenkt til å gjøre det. Men blir ikke det veldig rart, og vil interessen bli vekke til facebook da?Anonymkode: eaf6b...cb5 Det er moderselskapet som skal bytte navn, appen Facebook vil bestå som idag. Anonymkode: 58dc7...37b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er moderselskapet som skal bytte navn, appen Facebook vil bestå som idag. Anonymkode: 58dc7...37b jeg har alltid trodd facebook var moderselskapet. Så hvem ble født først? moderselskapet eller facebook? hvilket år? Anonymkode: eaf6b...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crazydoglady Skrevet 23. oktober 2021 #15 Del Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 13.22): Ryktene sier iallfall de har tenkt til å gjøre det. Men blir ikke det veldig rart, og vil interessen bli vekke til facebook da? Anonymkode: eaf6b...cb5 Blir det rart, ja. Men av alle ting facebook har gjort de siste årene så er vell et navnebytte det minst problematiske igrunn. Med mindre det navnebyttet innbefatter å fornye hele plattformen, gjør de det så kan det rett og slett være vinn eller forsvinn. Men FB har jo blitt helt håpløst. Alle disse teite reglene og sensuren på, ubetydelige ting og så er det tut å kjør med faktisk ille ting. Plutselig er man utestengt pga en algoritme som mener at man kanskje har gjort noe galt, og ingen kontakt å få for å rette opp i ting. Istedet for en reell tidslinje så forsvinner mye man vil se pga at ting sorteres etter aktivitet, så sitter man å glaner på de samme postene hele dagen, mens andre får man aldri se. Deretter har vi algoritmen som skal avgjøre "mest relevant" innhold som også bare klusser til ting. Blir bare mindre og mindre bruk her iallefall, men litt koselig å samle minner et sted, kjekt med messenger og det faktum at de fleste er der og at kommunikasjon ifht mange arrangementer osv foregår der. Men direkte bra er det ikke lenger, mer som et nødvendig onde, for det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Del Skrevet 24. oktober 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): jeg har alltid trodd facebook var moderselskapet. Så hvem ble født først? moderselskapet eller facebook? hvilket år? Anonymkode: eaf6b...cb5 Facebook Inc. er moderselskapet. Facebook kom først, men nå eier Facebook Inc. flere selskaper, og vil derfor bytte navn. Appen vil hete det samme. Anonymkode: 58dc7...37b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå