AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Vi hadde en liten samtale fordi de skulle passe barnet mitt, og i forbindelse med at jeg skal endelig få et større sted å bo men skal flytte et stykke unna, må jeg og eksen samarbeide godt. Barnet mistrives veldig med 50% og jeg har sagt at jeg godt kan ha barnet mer. De er veldig greie altså, men hun kan si ting som svir sånn skikkelig. Griner faktisk nå mens jeg skriver. Så sier hun at " husk at du ikke har noen andre her. Moren din er død og faren din er langt opp på Sunnmøre. Så du er jo alene her og du har jo ingen å spørre etter hjelp. Jeg ble helt matt og lei meg og fikk etterhvert ut et "ja.." Ja jeg vet jeg er alene liksom, at jeg ikke har noen her. Men jeg må jo bare være sterk å greie meg selv, jeg vet jo det. Men at hun gnir det inn sånn hadde jeg ikke forventet. Vi snakker ikke ofte på telefon. Anonymkode: 8b59a...c80 1
Pås Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Kanskje hun mente at det ble vanskeligere for dem å hjelpe med barnepass dersom du flytter for langt unna? 26
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Pås skrev (Akkurat nå): Kanskje hun mente at det ble vanskeligere for dem å hjelpe med barnepass dersom du flytter for langt unna? Det blir faktisk nærmere dem. Så det var ikke det hun mente. De hjelper ikke meg med barnepass, det er første gangen på et år faktisk. Men de hjelper eksen da. Anonymkode: 8b59a...c80 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Nå som jeg tenker på det føles det litt som en trussel, fordi jeg sa at jeg ville ha barnet mer. Anonymkode: 8b59a...c80 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg tror ikke hun mente noe vondt med det, men det kom litt klønete ut og kanskje du er litt ekstra sensitiv om akkurat dette? Anonymkode: 9510f...8f2 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke hun mente noe vondt med det, men det kom litt klønete ut og kanskje du er litt ekstra sensitiv om akkurat dette? Anonymkode: 9510f...8f2 Ja når hun blanda inn min døde mor så ble det litt sensitivt, sant det. Anonymkode: 8b59a...c80 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå som jeg tenker på det føles det litt som en trussel, fordi jeg sa at jeg ville ha barnet mer. Anonymkode: 8b59a...c80 Kanskje svigermor skjønner noe du ikke gjør. Hva gjør du om du har behov for barnevakt? Hvis du tar barnet mer så er det større sjanse for at du vil trenge mer hjelp enn du har nå. Anonymkode: 422e0...1af 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje svigermor skjønner noe du ikke gjør. Hva gjør du om du har behov for barnevakt? Hvis du tar barnet mer så er det større sjanse for at du vil trenge mer hjelp enn du har nå. Anonymkode: 422e0...1af Tror hun mente at da var det viktig med godt samarbeid med eksen, siden jeg er alene. Ikke å såre meg eller få meg til å føle meg isolert og alene. Anonymkode: 8b59a...c80
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja når hun blanda inn min døde mor så ble det litt sensitivt, sant det. Anonymkode: 8b59a...c80 Ikke tenk noe mer på det. Du kommer til å greie dette kjempefint, og siden du samarbeider bra med barnets far så ordner dette seg. Anonymkode: 9510f...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke tenk noe mer på det. Du kommer til å greie dette kjempefint, og siden du samarbeider bra med barnets far så ordner dette seg. Anonymkode: 9510f...8f2 ja, satser på det 😢 har bestemt meg for å stå på ihvertfall. Må jo bare være sterk og være så god mamma jeg kan være. Anonymkode: 8b59a...c80 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Manuplerende kjerring. Anonymkode: 1c9e2...fea 3
Ulven Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Du kjenner jo din svigermor best og vet om hun er troendes til å være "slem" i sine uttalelser, men det jeg opplever hun sier er at ved en utvidelse av samværet i din favør vil du sitte med alt ansvaret alene uten noen til å hjelpe deg. Siden de ikke hjelper deg, men kun sin sønn, kan det vel være en slags advarsel om hva du har i vente hvis dere forandrer samværet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Ulven skrev (7 minutter siden): Du kjenner jo din svigermor best og vet om hun er troendes til å være "slem" i sine uttalelser, men det jeg opplever hun sier er at ved en utvidelse av samværet i din favør vil du sitte med alt ansvaret alene uten noen til å hjelpe deg. Siden de ikke hjelper deg, men kun sin sønn, kan det vel være en slags advarsel om hva du har i vente hvis dere forandrer samværet. Ja, altså..eks svigermor. Det virker sånn. Men det får så være. Jeg spør aldri dem om hjelp, men gjorde det for første gang i går, men det ble ikke noe av da jeg vi ble syke. Samtidig i samtalen sa hun at de kunne passe en annen gang, faktisk. Men så var det "husk nå at du er alene" Hun har alltid vært sånn. Anonymkode: 8b59a...c80
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): ja, satser på det 😢 har bestemt meg for å stå på ihvertfall. Må jo bare være sterk og være så god mamma jeg kan være. Anonymkode: 8b59a...c80 Anonymkode: 9510f...8f2
got2go Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 Hun gned det jo ikke inn. Hun påpekte det. Og hun har jo rett, så skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det egentlig. Du vet det jo selv. 5
Gjest brødskalle Skrevet 22. oktober 2021 #16 Skrevet 22. oktober 2021 Er det bare jeg som ikke bruker ta opp folk sine døde slektninger og venner? Jeg antar at det er sårt tema og tar aldri opp slike ting. Trodde det var det normale, men virker som om de fleste i tråden syntes det er helt greit å minne folk på at deres kjente og kjære er døde. Her minner man i tillegg noen på at de er single/ alene, mangler en forelder og den andre forelderen er langt borte så da kan de bare sitte der i ensomheten sin. Jeg syntes det er ondsinnet, jeg da
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #17 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg syntes ikke det var frekt i det hele tatt, så her må det være en kontekst TS har utelatt Dersom besteforeldrene nå kun passer for faren så er det vel ikke så rart at hun spør om du har vurdert godt nok om du har kapasitet til å ha eneomsorg for barnet i større omfang enn du alt har. 🤷♀️ Dersom hun nevnte det i sammenheng med at hun kan passe barnet en annen gang også, så fremstår det litt som om det hun mente å si var: «Husk at du også kan spørre oss om å passe lille «Ole»», sammen med en formaning om at det ikke kan skje så ofte, så du må være forberedt på å ta jobben selv dersom det ikke passer ? 🤷♀️ Anonymkode: fe18c...9f4 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #18 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg syntes ikke det var frekt i det hele tatt, så her må det være en kontekst TS har utelatt Dersom besteforeldrene nå kun passer for faren så er det vel ikke så rart at hun spør om du har vurdert godt nok om du har kapasitet til å ha eneomsorg for barnet i større omfang enn du alt har. 🤷♀️ Dersom hun nevnte det i sammenheng med at hun kan passe barnet en annen gang også, så fremstår det litt som om det hun mente å si var: «Husk at du også kan spørre oss om å passe lille «Ole»», sammen med en formaning om at det ikke kan skje så ofte, så du må være forberedt på å ta jobben selv dersom det ikke passer ? 🤷♀️ Anonymkode: fe18c...9f4 Hun var nå litt frekk. Hun er en dame som er ganske så tøff i tonen og absolutt ikke god på følelser. Hun var også stresset med noe annet. Men vet du hva? Jeg tenker sånn at jeg orker ikke prøve å gi næring til relasjoner som jeg merker er vanskelige og lite positive slik som denne med eks svigermor. Det var en av befrielsene med å gå fra eksen, helt ærlig. Hun mener nok jeg ikke vil greie meg alene og at jeg er avhengig av eksen. Men jeg skal vise dem. 🙂 tror jeg skal kutte litt ned på kontakten, egentlig. Anonymkode: 8b59a...c80 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #19 Skrevet 22. oktober 2021 got2go skrev (24 minutter siden): Hun gned det jo ikke inn. Hun påpekte det. Og hun har jo rett, så skjønner ikke hvorfor du tar deg så nær av det egentlig. Du vet det jo selv. Tror det var fordi jeg burde være glad og spent på ny bolig, men så gjør hun det om til noe negativt ved å peke på at jeg er alene med denne forandringen, at min far er så langt unna og at moren min er død. Så alene er jeg liksom. Den svei selv om jeg ser jo selv at jeg er alene. Jeg vet jo det. Vet jo at mamma er død. Men tenker positivt at dette skal jeg greie, og jeg vil jo samarbeide best mulig med eksen. Slik som det er nå, så har jeg også barnet mest da eksen er ganske opptatt. Anonymkode: 8b59a...c80
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, altså..eks svigermor. Det virker sånn. Men det får så være. Jeg spør aldri dem om hjelp, men gjorde det for første gang i går, men det ble ikke noe av da jeg vi ble syke. Samtidig i samtalen sa hun at de kunne passe en annen gang, faktisk. Men så var det "husk nå at du er alene" Hun har alltid vært sånn. Anonymkode: 8b59a...c80 Hun har muligens rett å slett omtanke for deg. At hun nevnte dine foreldre har vel med at de ville ellers vært de nærmeste til å hjelpe deg., å de er ikke der. Jeg har samme tanker om min sønn og svigerdatter, da de har bosatt seg et sted uten nær familie. Jeg vet hvor vanskelig det kan være uten et støtteapparat i nærheten. Selv om de et to, så er behovet for nære rundt seg likevel der. Siden hun tilbudte seg å være barnevakt en annen gang, så tenker jeg at du tolker feil. Men jeg kjenner jo ikke hverken henne eller deg. Anonymkode: 5063c...8f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå