AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Når dere bikker 28 år og vil ha barn, tar dere til takke med det dere får? Jeg er 24 så fortsatt ung. Årene går jo fort da... Kjærlighet har ingen alder, men barn håper jeg å få en dag, helst før jeg blir 29. Samtidig frister ikke den standard linjen der det går i henting, levering, aktiviteter, oppfølging og finne klær til neste dag- det var den dagen. Man har vel ikke så mye valg som forelder når det gjelder dette da. Anonymkode: 7d06f...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Du må ingenting, og kan fint få barn sent også. Anonymkode: 39853...00a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Nei. Og det virker jo ikke som om du vil ha barn, du er i tvil om å "ta til takke"? Til far/partner/livsledsager? Det må du ikke finne på å gjøre. Det valget er viktigere enn barn/ikke barn, og i hvert fall viktigere enn en fiktiv meningsløs aldersgrense du har satt for deg selv. Vent til du virkelig vil og det frister med barnehagehverdag, med en mann du vil være knyttet til resten av livet og som blir en god far og partner uansett. Så kan du heller skyve på den aldersgrensa og si at hvis det ikke ser lyst ut før fyllte 35 for eksempel, men du har alt annet på stell, så kan du begynne sondere terrenget for donor. Men ikke ta til takke med noen for å oppnå et liv som ikke frister. Anonymkode: 08887...fd1 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når dere bikker 28 år og vil ha barn, tar dere til takke med det dere får? Jeg er 24 så fortsatt ung. Årene går jo fort da... Kjærlighet har ingen alder, men barn håper jeg å få en dag, helst før jeg blir 29. Samtidig frister ikke den standard linjen der det går i henting, levering, aktiviteter, oppfølging og finne klær til neste dag- det var den dagen. Man har vel ikke så mye valg som forelder når det gjelder dette da. Anonymkode: 7d06f...a5e Nå får veldig mange barn godt oppi tredveårene. Så er bare å vente til du er mer klar Anonymkode: e70de...7e7 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg traff min mann da jeg var 24 år. Vi var begge oljeingeniører og vi mistet begge jobben i 2014. Etter dette gikk det 4 år før vi fikk faste jobber igjen. Vi hadde ikke problemer med å få jobb, men det var problemer med å få fast jobb. Jeg hadde kjøpt 40 kvadrat loftsleilighet da jeg var nyutdannet. Grunnet den ustabile jobbsituasjonen ønsket jeg ikke å begynne å prøve på barn når jeg var over 30 år. Jeg er nå 33 og vi har rekkehus, faste jobber og barn på vei. Man kan ikke planlegge alt. Uansett, hvis jeg hadde blitt gravid tidligere, med vikariat og 40 kvadrat leilighet, hadde jeg mest sannsynlig ikke tatt abort. Det viktigste er at man får barn med den rette personen. Det meste annet ordner seg etterhvert. Og det aller viktigste er at man ønsker barn begge to. Anonymkode: 3981c...36e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når dere bikker 28 år og vil ha barn, tar dere til takke med det dere får? Jeg er 24 så fortsatt ung. Årene går jo fort da... Kjærlighet har ingen alder, men barn håper jeg å få en dag, helst før jeg blir 29. Samtidig frister ikke den standard linjen der det går i henting, levering, aktiviteter, oppfølging og finne klær til neste dag- det var den dagen. Man har vel ikke så mye valg som forelder når det gjelder dette da. Anonymkode: 7d06f...a5e Sånn er det å ha barn Anonymkode: 029ea...c3a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg traff mannen i mitt liv rett før jeg fylte 28. Veldig glad for at verken jeg eller han hadde «takk til takke» med noen og hadde barn allerede. Vi har i dag to store barn, vært sammen i 25 år. Aldersforskjellen mellom 27 vs 32 betyr ingen ting. Forskjellen mellom min mann (og dermed mine barn) og en av mine random ekser fra studietiden utgjør et liv av forskjell når jeg innbiller hvordan det skulle ha gått videre i livet. Anonymkode: 08887...fd1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg ble mamma som 35 åring. Var ikke klar før det. Gikk kjempefint det. Du har god tid! Anonymkode: b5aa3...d04 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har ikke tatt til takke med mannen min. Det var med han jeg fant ut at jeg ville ha barn i det hele tatt. Anonymkode: 48560...6ed 1
Helene Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg ble mamma som 25 åring. Ikke planlagt, men ble kjempeglad. Kommer fra en liten plass, vokst opp med Mye forurensning. Dvs, jeg har flere venninner som ikke har greid å bli gravide. Så da jeg ble gravid, lykke. Som sagt, ikke planlagt. Var midt i studier. Det ordnet seg.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når dere bikker 28 år og vil ha barn, tar dere til takke med det dere får? Jeg er 24 så fortsatt ung. Årene går jo fort da... Kjærlighet har ingen alder, men barn håper jeg å få en dag, helst før jeg blir 29. Samtidig frister ikke den standard linjen der det går i henting, levering, aktiviteter, oppfølging og finne klær til neste dag- det var den dagen. Man har vel ikke så mye valg som forelder når det gjelder dette da. Anonymkode: 7d06f...a5e Jeg var ikke klar for å få barn da jeg var 28. Ville fortsatt reise, feste, være fri i flere år til. Så nei, jeg ville ikke ha tatt til takke med "hva man får". Fikk barn da jeg var 33. Perfekt. Satt på første forsøk da jeg bestemte meg for å prøve. Men kjenner flere som har fått barn en del senere enn det også. Ingen av barna har hatt kromosomfeil. Anonymkode: da6aa...d9f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg ventet med å få barn til jeg var 30-årene. Hvis du synes at det å få barn er bare kjedelig henting og valg av klær, så bør du revurdere dine ønsker. Du er en ung jente, og flertallet av dagens 24 åringer er langt ifra klare for å få barn. Gjennomsnittsalderen for førstegangsmødre er 29 tror jeg(?) Så nei. Du må ikke få barn når du er 28. Anonymkode: 9e7ee...f37
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 Bikker 28 år og vil ha barn? Jeg er 29 og er ikke klar. Du MÅ jo ikke få barn, dersom livet med barn ikke frister. Anonymkode: 51638...b09
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg er 28 år, singel og ingen barn. Kommer ikke til å få barn med hvem som helst selvom det er "på tide" å få barn. Stresser heller ikke med det. Kjenner at jeg ikke har lyst på barn nå. Vil bruke fritiden på egne hobbyer. Også usikker på om jeg vil ha barn i fremtiden også. Det viktigste er at man har et høyt ønske om å få barn, ikke om det er på tide eller ikke. Anonymkode: 89043...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå