AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Hva slags jobb passer en person som ikke liker å ha masse ansvar, men vil jobbe med noe spennende. Ønsker en dagjobb siden skiftarbeid gjør meg fysisk dårlig. Jeg trives veldig i å assistere og å jobbe i team, liker også å jobbe alene men blir nervøs hvis det blir for mye ansvar over viktige ting. Jeg blir for eks nervøs hvis jeg skal arrangere eventer, hvis det gir en pekepinn på hvordan keg er. Takler dårlig å snakke forran store forsamlinger, men gjør det når jeg må. Vil si jeg pleier å bli godt likt av kollegaer og er veldig pliktoppfyllende men liker ikke å ta plass, liker meg i bakgrunnen. Jeg er veldig konfliktsky og sliter med å si fra om ting. Kunne ikke tenkt meg å jobbe innen IT eller helse. vil det være helt feil å gå økonomi og admin? Eller det noe annet dere tenker passer meg? Takk for all hjelp, er helt rådvill. Anonymkode: 8491a...115
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vil det være helt feil å gå økonomi og admin? Mer ja enn nei. Det kan jo selvsagt hende at du kan finne en jobb som passer dine behov, men mye innenfor økonomi vil kreve at du er mer komfortabel med ansvar, snakke foran mennesker, jobbe foran datamaskiner med mer eller mindre tekniske ting. Problemet med øk-ad utdannelse er at det er så mange om beinet til alle jobber, så med mindre du er en "perfekt" match til den konkrete jobben, så vil du antakeligvis bli forbigått av andre som er mer uredde, utadvendte. Anonymkode: 74fbe...5f1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Hva med barnehage eller skole? Anonymkode: b5b19...532 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Hvorfor vil du ikke jobbe innen IT? Det finnes mange jobber innen IT som ikke innebærer koding, hvis det er det du er redd for. Anonymkode: f9b24...6f3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva slags jobb passer en person som ikke liker å ha masse ansvar, men vil jobbe med noe spennende. Ønsker en dagjobb siden skiftarbeid gjør meg fysisk dårlig. Jeg trives veldig i å assistere og å jobbe i team, liker også å jobbe alene men blir nervøs hvis det blir for mye ansvar over viktige ting. Jeg blir for eks nervøs hvis jeg skal arrangere eventer, hvis det gir en pekepinn på hvordan keg er. Takler dårlig å snakke forran store forsamlinger, men gjør det når jeg må. Vil si jeg pleier å bli godt likt av kollegaer og er veldig pliktoppfyllende men liker ikke å ta plass, liker meg i bakgrunnen. Jeg er veldig konfliktsky og sliter med å si fra om ting. Kunne ikke tenkt meg å jobbe innen IT eller helse. vil det være helt feil å gå økonomi og admin? Eller det noe annet dere tenker passer meg? Takk for all hjelp, er helt rådvill. Anonymkode: 8491a...115 Bilmekaniker? Var akkurat å hentet bilen min etter dekkskift, og det så ut som en så trivelig arbeidsplass. Anonymkode: 4d4d4...742
Eplekake1 Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor vil du ikke jobbe innen IT? Det finnes mange jobber innen IT som ikke innebærer koding, hvis det er det du er redd for. Anonymkode: f9b24...6f3 Ja det er sant! Jeg er bare ikke så veldig flink sånn teknisk
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Høres ut som du har beskrevet meg, minus økonomi delen! Så slenger meg på og håper på å få noen ideer 😃 Anonymkode: 98b16...c5b
Mariell1995 Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Se her! Håper denne kan være til hjelp Det er bare å trykke seg frem: https://utdanning.no/jobbkompasset/
Mariell1995 Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Høres ut som du har beskrevet meg, minus økonomi delen! Så slenger meg på og håper på å få noen ideer 😃 Anonymkode: 98b16...c5b Se her! Håper denne kan være til hjelp Det er bare å trykke seg frem: https://utdanning.no/jobbkompasset/
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #10 Skrevet 23. oktober 2021 IT ved å ta informatikk. Er ikke like vanskelig som datateknologi skal jeg tro, men kan ta feil. Anonymkode: 24b6b...84a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #11 Skrevet 23. oktober 2021 Hvorfor ikke jobbe innen helse? Jeg jobber som helsesekretær på sykehus og kunne skrevet innlegget ditt. Har prøvd mye forskjellig yrker men har måttet bytte fordi det ikke passer meg med tanke på tingene du nevner. Anonymkode: 8e5e4...f4e 1
kvinneguide Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 (endret) Er du ung? Husk at gjennom utdanningen vil du få kompetanse og dermed økt selvtillit. Du vil utvikle deg gjennom øvelser og utfordringer så ikke sett for mange begrensninger. Tenk heller på hvilken interesse du har for fagene. Beklager jeg leste litt fort på morgenen, det er kanskje ikke snakk om utdanning men å gå rett til jobb og da stiller saken seg annerledes Endret 23. oktober 2021 av kvinneguide Ufullstendig innlegg 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 kvinneguide skrev (2 timer siden): Er du ung? Husk at gjennom utdanningen vil du få kompetanse og dermed økt selvtillit. Du vil utvikle deg gjennom øvelser og utfordringer så ikke sett for mange begrensninger. Tenk heller på hvilken interesse du har for fagene. Beklager jeg leste litt fort på morgenen, det er kanskje ikke snakk om utdanning men å gå rett til jobb og da stiller saken seg annerledes Jeg er 30, har hatt en annen utdanning som var helt feil for meg og vil prøve noe annet. Er helt enig med deg.. Anonymkode: 8491a...115
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 Hvilke utdanning har du tatt fra før, er det noe som kan bygges på? Jeg tok selv samfunnsvitenskapelige fag på universitetet, men bygget på en master som gav meg jobb. Anonymkode: f0743...74d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #15 Skrevet 24. oktober 2021 Mannen min har økonomi og administrasjon-utdanning, og relevante jobber medfører ofte veldig mye ansvar. Han jobber jo med budsjetter, kontroller osv, og der er til tider nesten slik at han ligger søvnløs pga problemer som må løses. Men, da jeg jobbet i arbeids- og velferdsetaten som saksbehandler, da var det en del med øk/ad-utdanning i samme stilling som meg. I en slik jobb kan man være anonym, gjøre det samme hver dag, man trenger ikke ha noe spesielt ansvar ut over oppgavene sine. Ja det er ansvar for akkurat det du er satt til, men det er definert hva du skal gjøre. For meg ble det alt for kjedelig, så jeg tok ppu og ble lektor i stedet. Ikke for å være frekk, men du påpeker veldig mange begrensninger ved deg selv. Kanskje du skal tenke at du vil utvikle deg på noen punkter. Du må selvsagt sikte deg inn på et yrke som passer din personlighet, men noen grenser kan og bør du også pushe. Jeg for eksempel var redd for å snakke foran mennesker og likte ikke å være i fokus. Nå har jeg en jobb hvor alle disse begrensningene jeg hadde satt for meg selv er pushet, og jeg har det mye bedre med meg selv. Anbefales, men alt til sin tid. Anonymkode: b4a79...52d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2021 #16 Skrevet 24. oktober 2021 Takk for innspill! Det er akkurat det mannen din opplever jeg ikke takler, det hadde bare ødelagt meg🙈 Jeg kunne absolutt tenkt meg å jobbe som saksbehandler i en offentlig virksomhet. Hvilken utdanning hadde du får å bli det? Jeg vet jeg tenker mye negativt. Jeg vet egentlig at jeg mestrer ting etterhvert som jeg blir tryggere. Det er bare tanken på å gjøre feil jeg takler dårlig, hvertfall feil som gir store konsekvenser. Eller om jeg får kritikk, da tar jeg alt veldig personlig. Men folk opplever jo dette hele tiden! Så det det er jo ikke helt unormalt heller🙈 Anonymkode: 8491a...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå