Gå til innhold

Er det bare de peneste damene menn tar kontakt med på Tinder ved match?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame i 30-årene som har vært på Tinder en kort stund, men nesten ingen av matchene sender første melding. Det ender da med at jeg ikke sender melding selv heller 😅. Så jeg begynte å tenke på om det bare er de mest attraktive damene som får meldinger? 🙈 Eller hva skal til for at menn vil ta det første steget? 

Anonymkode: b3773...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sjenert og tar stort sett ikke kontakt. Ender med å prate med og møte de damene som gjør det, og da stort sett de jeg har de mest interessante samtalene med.

Anonymkode: 809c1...e10

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg blant de mest attraktive tror jeg, men min erfaring med Tinder er at så og si ingen menn skriver først. De få som har gjort det har bare vært ute etter én ting, og har vært ivrige etter å oppnå det ;).

• Liker 1
Skrevet
micromaya skrev (3 minutter siden):

Nå er ikke jeg blant de mest attraktive tror jeg, men min erfaring med Tinder er at så og si ingen menn skriver først. De få som har gjort det har bare vært ute etter én ting, og har vært ivrige etter å oppnå det ;).

OK, så det kan virke som at mange damer tar første initiativ til samtale?

Skrevet

Min lille erfaring med Tinder er at 50% skriver og resten skriver ikke. Hvordan de gjør med attraktive kvinner kan jeg ikke svare for, jeg har ikke helelr særlig mye bilder eller mye tekst i profilen. Ærlig talt er jeg sikkert litt arrogant i profilteksten.

Gjest irkan90
Skrevet

Ja, det kan hende jeg ikke synes du er den mest spennende matchen. Men du kan også være spennende til feil tid - kanskje har jeg vært på date med en annen og vil holde meg til "en av gangen". Så hender det også at jeg noen ganger er veldig interessert i deg -- kanskje blikket, øynene, smilet, *kremt* andre ting *kremt* -- men ikke har peil på hvordan jeg skal starte en samtale annet enn å si "hei". Eventuelt er jeg sliten, det går et par dager, og det begynner å bli småkleint. Da sletter jeg og går videre.

Altså, finnes et hav av grunner egentlig ;)

Skrevet

Kommer an på hva de er ute etter. 
Hvis det er et knull, så tror jeg de fleste går gjennom.

Men hvis det er noe mer seriøst, så blir man jo mer selektiv😎

Akkurat som med oss damer antar jeg🤩

Anonymkode: a02b8...51c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er vel helt midt på treet attraktiv, men opplever da at menn skriver først av og til. Nå skriver jeg alltid først selv hvis matchen kommer på mitt sveip da. men får ofte ikke svar. Erfaringen er at det er under 50% av de man får match med som faktisk er ineteressert i det heletatt. Mange menn sveiper alle damer til høyre og sorterer først når de har fått match. Tydelig at de satser på kvantitet framfor kvalitet når de sveiper.

Anonymkode: 873d8...ef5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er muligens en litt utypisk mann (og passert 50). Høyresveiper svært sjelden på damer (4-5 ganger siden jeg oppretta kontoen rundt påsketider). Har uansett ikke fått "treff" på noen av disse. Ser ikke på meg selv som veldig attraktiv, men har vel fått 20-30 likes på den tida. Av dem jeg har likt tilbake, har jeg alltid skrevet først. Det er imidlertid svært få av disse som har responderte på min melding. Jeg skriver gjerne "Hei, så trivelig. Hvordan har dagen din vært", eller noe i den dur. Altså normalt høflig, men kanskje ordinært. Det virker for meg som om damene enten ikke leser profilen før de sveiper, eller så er de også rett og slett dårlige til å svare. Noen feilsveiper naturligvis også, men vil det ikke da være normal høflighet å svare "Beklager, feilsveipa", eller "Leste ikke profilen din, det klaffer nok ikke"?

Det er vel heller ingen grunn til at kvinner ikke skal kunne skrive først? Det skal jo tross alt være likestilling. 

For min del, er lang avstand til den som liker meg, grunn til ikke å like tilbake. Utseende har mindre å si, men det bør jo være en person man trives med utseendet til. Blir det klaff, så risikerer man jo faktisk å våkne opp med vedkommende stort sett hver morgen resten av livet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er vel helt midt på treet attraktiv, men opplever da at menn skriver først av og til. Nå skriver jeg alltid først selv hvis matchen kommer på mitt sveip da. men får ofte ikke svar. Erfaringen er at det er under 50% av de man får match med som faktisk er ineteressert i det heletatt. Mange menn sveiper alle damer til høyre og sorterer først når de har fått match. Tydelig at de satser på kvantitet framfor kvalitet når de sveiper.

Anonymkode: 873d8...ef5

Jeg har samme erfaring😊

Skrevet
On 10/22/2021 at 12:00 PM, AliceNextDoor said:

Min lille erfaring med Tinder er at 50% skriver og resten skriver ikke. Hvordan de gjør med attraktive kvinner kan jeg ikke svare for, jeg har ikke helelr særlig mye bilder eller mye tekst i profilen. Ærlig talt er jeg sikkert litt arrogant i profilteksten.

Ingen menn som gidder å lese teksten uansett, så det går helt fint 😄

• Liker 1
Skrevet
Kipling skrev (6 timer siden):

Ingen menn som gidder å lese teksten uansett, så det går helt fint 😄

Snakk for deg sjøl, venstresveipar masse damer basert på det dei skriv i profilteksten. Grei måte å sile ut damer eg ser at eg ikkje vil ha noko å gjere med.

Anonymkode: b49d1...267

• Liker 3
Skrevet

Ja

Anonymkode: 59ef2...913

Gjest someone_here
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 11.47):

Jeg er en dame i 30-årene som har vært på Tinder en kort stund, men nesten ingen av matchene sender første melding. Det ender da med at jeg ikke sender melding selv heller 😅. Så jeg begynte å tenke på om det bare er de mest attraktive damene som får meldinger? 🙈 Eller hva skal til for at menn vil ta det første steget? 

Har du interessant bio? Har du engasjerende bilder, som gjør at man lett kan skrive noe gøy eller spørre om noe for å starte samtalen? Kvinner/jenter klager her på at menn ser bare på om hun er pen eller ikke, men de de færreste har noe interessant å hente fra bioen. 

Skrevet
someone_here skrev (1 time siden):

Har du interessant bio? Har du engasjerende bilder, som gjør at man lett kan skrive noe gøy eller spørre om noe for å starte samtalen? Kvinner/jenter klager her på at menn ser bare på om hun er pen eller ikke, men de de færreste har noe interessant å hente fra bioen. 

Nei, jeg hadde ikke en interessant bio 😂 Et bilde i helfigur, 3 portretter og av de 1 smilebilde. To setninger bare, om at jeg har to barn 50% og at jeg søker seriøst på sikt. Jeg er ikke interessant. Jeg har lite vennenettverk og få interesser. Jeg trener fast 4 dager i uken på treningssenter og jobber 100%, men det er det. Av og til går jeg turer i skogen, men ikke så ofte. Så ja, jeg er nok en dørgende kjedelig dame 😅 Nå har jeg slettet Tinder-kontoen min, får ingenting ut av den.  Får jeg en kjæreste senere er det en bonus, blir jeg værende alene er det også greit 🤷‍♀️

TS

• Liker 2
Skrevet

Hei! 

Jeg er midt på treet dame med bilder som viser et ærlig inntrykk av hvordan jeg faktisk der ut. Null filter, men fortsatt med bilder jeg synes er ok. Faktisk har jeg et relativt stygt bilde der også, men følte jeg måtte ha litt fler bilder, så da kom det med. 

Har hatt forskjellige bioer det siste året og noe utbytting av bilder også. Opplever at jeg fikk vanvittig mye flere likes etter at jeg skrev en litt lenger og noe kreativ tekst der for et par måneder siden. Bildene ble ikke endret på i samme overgang, slik at endringen av antall likes og de som valgte å ta kontakt må forklares av profilteksten. Jeg mistenker at noen KUN liker eller matcher for å kunne svare eller drodle videre på det jeg har skrevet 😝 Forsøk det. Menn/mennesker liker litt humor og fantasi. 

Anonymkode: c0625...33e

Skrevet

Jeg tror det der er veldig vanlig, men at det blir fremstilt som at damer alltid har mange valgmuligheter uansett hvordan de ser ut. Jeg antar at kvinner som ser bra ut oftere får melding og flere matcher enn vi som er vanlige eller kanskje ikke så attraktive.

Det varierte endel i løpet av min "fartstid" på Tinder. I perioder var det endel som skrev først, men etterhvert så var det egentlig ingen som skrev først. Jeg hadde kanskje ikke så spennende bilder, men hadde en ganske utfyllende bio. Tror allikevel ikke at jeg er særlig interessant for de fleste. Altså, jeg traff ikke særlig mange siden jeg ikke hadde en typisk generisk profil med friluftsliv, reising og vin med venninner.

Det er slike ting som det virker som de fleste ser på som en interessant person så jeg treffer naturlig nok færre menn siden de fleste av menn også er av den varianten. De fleste menn på Tinder ser egentlig etter det samme, akkurat som kvinner gjør, og hvis man da skiller seg ut så virker det som man rett og slett får færre "treff" .

Anonymkode: 357fb...8c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 11.47):

Damer er så dumme som ikke sender første melding. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det der er veldig vanlig, men at det blir fremstilt som at damer alltid har mange valgmuligheter uansett hvordan de ser ut. Jeg antar at kvinner som ser bra ut oftere får melding og flere matcher enn vi som er vanlige eller kanskje ikke så attraktive.

Det varierte endel i løpet av min "fartstid" på Tinder. I perioder var det endel som skrev først, men etterhvert så var det egentlig ingen som skrev først. Jeg hadde kanskje ikke så spennende bilder, men hadde en ganske utfyllende bio. Tror allikevel ikke at jeg er særlig interessant for de fleste. Altså, jeg traff ikke særlig mange siden jeg ikke hadde en typisk generisk profil med friluftsliv, reising og vin med venninner.

Det er slike ting som det virker som de fleste ser på som en interessant person så jeg treffer naturlig nok færre menn siden de fleste av menn også er av den varianten. De fleste menn på Tinder ser egentlig etter det samme, akkurat som kvinner gjør, og hvis man da skiller seg ut så virker det som man rett og slett får færre "treff" .

Anonymkode: 357fb...8c5

Interessant. Så de såkalte «vellykkede» med mange venner og mange interesser får flere likes virker det som. Jeg er nok en grå mus til tross for godt utseende. 

TS

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk for deg sjøl, venstresveipar masse damer basert på det dei skriv i profilteksten. Grei måte å sile ut damer eg ser at eg ikkje vil ha noko å gjere med.

Anonymkode: b49d1...267

Samme her, med håpløse profiltekster ryker de til venstre uansett hvor tiltrekkende de måtte være ellers. Kan ærlig talt være det er noe i det at det faktisk ikke lønner seg å ha en tekst. 

Anonymkode: 809c1...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...