lenebu Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Hei, Lurer på om det er noen andre som har slitt mye med hodepine etter vaksinedose 2? Jeg har hatt intens migrene siden jeg fikk andre dose (aldri vært plaget i noen særlig grad med hodepine før det, en dag i ny og ne kanskje). Nå har det vært hver eneste dag fra morgen til kveld i over én måned, det startet morgenen etter at jeg fikk vaksinen. Jeg må ta paracet og ibux hver dag for å klare å fungere i jobb. Jeg har vært hos fastlegen, og hun mener også at det kommer av vaksinen, uten at hun kunne si noe om hvor lenge jeg skal regne med å ha det sånn... Er det flere som har opplevd dette, og evt. noen som har opplevd det som på et tidspunkt har blitt bedre? Jeg er bare så lei av å ha vondt nå... 5
AfterTheRain Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Ble dette meldt inn som bivirkning? Det må du absolutt gjøre. Og vær forsiktig med paracet, det er lett å få en overdose. Hvis hodepinen ikke gir seg, kunne kanskje legen gitt deg en annen type smertestillende, evt. migrenemedisin. 9
lenebu Skrevet 22. oktober 2021 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg har ikke meldt inn noe, men regner med fastlegen min kanskje gjorde det? Fastlegen ga meg en gradert sykemelding og sa egentlig bare at jeg skulle fortsette med Ibux og Paracet (jeg nevnte at jeg var litt bekymret for bruk av medisinene over lang tid, men hun mente visst det var uproblematisk).
Lovis Fenja Skrevet 24. oktober 2021 #4 Skrevet 24. oktober 2021 Det er ikke uvanlig, men i de fleste tilfeller går det over. Krysser fingrene for deg! Du må registrere det!! Spør om legen har gjort det, ellers må du gjøre det selv. Det er utrolig viktig! 4
AfterTheRain Skrevet 25. oktober 2021 #6 Skrevet 25. oktober 2021 Ja det er visst flere som opplever dette. Bra at de skal undersøke litt nærmere. https://www.dagbladet.no/nyheter/far-meldinger-om-langvarige-plager/74430465 7
Akhenaton Skrevet 25. oktober 2021 #7 Skrevet 25. oktober 2021 Har en kompis som har slitt med det han kaller for daglig "morgenhodepine" siden dose 1 (Pfizer). Våkner med hodepine hver morgen, men så forsvinner det i løpet av dagen. Jeg har foreslått at han bestiller time hos fastlegen og også at han får registrert det. Han har ikke gjort noe med det i og med at han har tenkt at det ville gi seg etter en stund, men så langt har det altså ikke gjort gitt seg, og han mener symptomene har vært stort sett de samme siden i sommer. Han klager også på lite energi og at han ikke orker å trene som før. Jeg får faktisk ikke inntrykk av at han er voldsomt plaget av dette, men litt rart er det jo at man skal ha hodepine hver morgen og være slapp i månedsvis, liksom. 5
AnonymBræker Skrevet 25. oktober 2021 #8 Skrevet 25. oktober 2021 lenebu skrev (På 22.10.2021 den 10.50): Hei, Lurer på om det er noen andre som har slitt mye med hodepine etter vaksinedose 2? Jeg har hatt intens migrene siden jeg fikk andre dose (aldri vært plaget i noen særlig grad med hodepine før det, en dag i ny og ne kanskje). Nå har det vært hver eneste dag fra morgen til kveld i over én måned, det startet morgenen etter at jeg fikk vaksinen. Jeg må ta paracet og ibux hver dag for å klare å fungere i jobb. Jeg har vært hos fastlegen, og hun mener også at det kommer av vaksinen, uten at hun kunne si noe om hvor lenge jeg skal regne med å ha det sånn... Er det flere som har opplevd dette, og evt. noen som har opplevd det som på et tidspunkt har blitt bedre? Jeg er bare så lei av å ha vondt nå... Hvor i hodet sitter hodepinen hos deg? Jeg fikk hodepine i pannen og nedover mot den ene bihulen og i tinningen på samme side 5 dager etter vaksinedose 2. Jeg vet ikke om det hos meg er en eventuell bivirkning av vaksinen eller om det er en begynnende bihulebetennelse.
MorTil2 Skrevet 26. oktober 2021 #9 Skrevet 26. oktober 2021 AfterTheRain skrev (18 timer siden): Ja det er visst flere som opplever dette. Bra at de skal undersøke litt nærmere. https://www.dagbladet.no/nyheter/far-meldinger-om-langvarige-plager/74430465 Det er bra det settes fokus på dette, også offentlig. Alle medaljer har en bakside. Vaksinemedaljen har lenge fremstått som ensidig positiv. Det er den selvsagt ikke. Ikke at det hjelper stort å fortelle om dette nå. Hva skal man egentlig gjøre om man er uheldig og rammet av de mer langvarige baksidene av medaljen? 9
Bendie Skrevet 28. oktober 2021 #10 Skrevet 28. oktober 2021 At hodepine opptrer hos enkelte etter vaksinen, synes jeg ikke er så oppsiktsvekkende. Det er relativt sjeldent viser innmeldte mistenkte tilfeller, men det er selvfølgelig plagsomt for de som rammes. Til sammenligning viser forskning at 8-15 % av de som har hatt covid- 19, sliter med hodepine 6 mnd etter smitte. Så frykter en hodepine, som bivirkning, bør en i hvert fall unngå å bli smittet. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34327787/ 5
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #11 Skrevet 28. oktober 2021 Bendie skrev (15 minutter siden): At hodepine opptrer hos enkelte etter vaksinen, synes jeg ikke er så oppsiktsvekkende. Det er relativt sjeldent viser innmeldte mistenkte tilfeller, men det er selvfølgelig plagsomt for de som rammes. Til sammenligning viser forskning at 8-15 % av de som har hatt covid- 19, sliter med hodepine 6 mnd etter smitte. Så frykter en hodepine, som bivirkning, bør en i hvert fall unngå å bli smittet. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34327787/ Men det er vel ikke meningen at vaksinen skal gi LANGVARIGE covid-symptomer? Er det ikke derfor vi tar vaksinen - for å bli mindre syk HVIS smittet, og i hvert fall ikke være syk lenge hvis vi IKKE er smittet? 8
AfterTheRain Skrevet 28. oktober 2021 #12 Skrevet 28. oktober 2021 Det mange glemmer oppi dette er at når det er snakk om en vaksine så holder det faktisk IKKE hvis den gir lignende symptomer som den originale sykdommen. Nei, hvis det er snakk om tilsiktet administrering av en vaksine, så må den faktisk virke til en så stor grad at beskyttelsen blir mye større og bivirkningene skal helst utebli. Eller så blir det etisk uforsvarlig å gi den til mennesker med vilje, uansett om sykdommen på naturlig måte gir samme bivirkningene. 4
ItchyBitchySpider Skrevet 28. oktober 2021 #13 Skrevet 28. oktober 2021 AfterTheRain skrev (5 minutter siden): Det mange glemmer oppi dette er at når det er snakk om en vaksine så holder det faktisk IKKE hvis den gir lignende symptomer som den originale sykdommen. Nei, hvis det er snakk om tilsiktet administrering av en vaksine, så må den faktisk virke til en så stor grad at beskyttelsen blir mye større og bivirkningene skal helst utebli. Eller så blir det etisk uforsvarlig å gi den til mennesker med vilje, uansett om sykdommen på naturlig måte gir samme bivirkningene. Det er jo det jeg ikke skjønner. Flere av dem jeg kjenner ble ordentlig syke etter dose to av Moderna. Da snakker vi om flere dager med feber, sterk hodepine og smerter i kroppen, hoste og masse annet rart. Mange ble syke med noe annet i ettertid på grunn av redusert immunforsvar. Vi er alle sammen under 40 år gamle, har god helse, er ikke overvektige - altså hadde vi statistisk sett (!) fått de samme symptomene eller mildere symptomer som vi fikk av vaksinen. Så hva er poenget med vaksinen for OSS hvis den gjør oss sykere enn sykdommen selv? Er det sånn at det er et offer for dem som ikke kan vaksineres? Da vil det jo bli et tankekors om man gidder å ofre seg på denne måten flere ganger. Sykdom på grunn av vaksinen genererer jo sykedager, mindre deltakelse i familien og svekket helse. 9
Bendie Skrevet 28. oktober 2021 #14 Skrevet 28. oktober 2021 ItchyBitchySpider skrev (33 minutter siden): Men det er vel ikke meningen at vaksinen skal gi LANGVARIGE covid-symptomer? Er det ikke derfor vi tar vaksinen - for å bli mindre syk HVIS smittet, og i hvert fall ikke være syk lenge hvis vi IKKE er smittet? Det å forvente en nullversjon av antall langvarige eller alvorlige bivirkninger etter vaksinasjon er jo langt i fra realistisk. Immunforsvaret kan hos noen gi kryssreaksjoner. Enhver medisin og enhver vaksine vil ha bivirkninger. Når en skal vurdere nytten av vaksinen må en kunne se sannsynligheten for alvorlige og eller langvarige symptomer opp mot følgende av sykdom og hva en har erfart her. 4
Gjest Chroma Skrevet 28. oktober 2021 #15 Skrevet 28. oktober 2021 Hadde sterk hodepine i over 2 mnd, ble sendt på MR og hele pakka. Det gikk ikke over før jeg fikk en kur med prednisolon og noe annet, vanlig migrenemedisiner og smertestillende hjalp ikke i det hele tatt. Kommer aldri til å ta flere doser av den vaksinen.
Bendie Skrevet 28. oktober 2021 #16 Skrevet 28. oktober 2021 Chroma skrev (4 minutter siden): Hadde sterk hodepine i over 2 mnd, ble sendt på MR og hele pakka. Det gikk ikke over før jeg fikk en kur med prednisolon og noe annet, vanlig migrenemedisiner og smertestillende hjalp ikke i det hele tatt. Kommer aldri til å ta flere doser av den vaksinen. Bra du nå er bedre🥰. Jeg har hatt daglig hodepine i mer eller mindre grad( ( ikke så plaget som du var, høres det ut som) , siden jeg ble smittet i Jan-21. Har forsøkt smertestillende uten effekt, skal høre med legen angående prednisolon, det er jo betennelse dempende. Takk for du delte tips. 4
Gjest Chroma Skrevet 28. oktober 2021 #17 Skrevet 28. oktober 2021 Bendie skrev (41 minutter siden): Bra du nå er bedre🥰. Jeg har hatt daglig hodepine i mer eller mindre grad( ( ikke så plaget som du var, høres det ut som) , siden jeg ble smittet i Jan-21. Har forsøkt smertestillende uten effekt, skal høre med legen angående prednisolon, det er jo betennelse dempende. Takk for du delte tips. Jeg fikk det av nevrologen og ble bedre etter noen dager på kuren. God bedring, det er tøft å ha det sånn. 😕❤️
Bendie Skrevet 28. oktober 2021 #18 Skrevet 28. oktober 2021 Chroma skrev (6 minutter siden): Jeg fikk det av nevrologen og ble bedre etter noen dager på kuren. God bedring, det er tøft å ha det sånn. 😕❤️ Takk🤗
MorTil2 Skrevet 29. oktober 2021 #19 Skrevet 29. oktober 2021 Bendie skrev (19 timer siden): Det å forvente en nullversjon av antall langvarige eller alvorlige bivirkninger etter vaksinasjon er jo langt i fra realistisk. Immunforsvaret kan hos noen gi kryssreaksjoner. Enhver medisin og enhver vaksine vil ha bivirkninger. Når en skal vurdere nytten av vaksinen må en kunne se sannsynligheten for alvorlige og eller langvarige symptomer opp mot følgende av sykdom og hva en har erfart her. Men det er jo nettopp erfaring man mangler, både ifh til sykdommen og vaksinene. Og da blir det et tankekors at friske mennesker, som med stor sannsynlighet ville takle sykdommen bra, frivillig skal påføre seg ubehaget som vaksinene gir. Det går for øvrig ikke an å sammenligne med andre sykdommer som man medisineres for, og som har vært kjent og forsket på i mange år. Ta f eks migrene. Anfallene kan være helt grusomme, men medisinene gir også ubehagelige bivirkninger. Men etter 30 års erfaring med migrene, velger jeg å ta medisinene. Vi har ikke 30 års erfaring med hverken Covid-19 eller vaksinene. Så uansett hvordan man vrir og vrenger på dette, så er det slik at å vaksinere flest mulig voksne, og etterhvert barn, er å ta valg basert på kortvarig kunnskap. Om det blir aktuelt med en 3.dose til flere enn de eldre, håper jeg at diskusjonen omkring dette, og åpenheten og aksepten for skepsis, er bedre enn det den hittil har vært. 4
TinaChristina Skrevet 29. oktober 2021 #20 Skrevet 29. oktober 2021 For Guds skyld, meld inn bivirkninger dere har av disse vaksinene selv. Ikke bare tenk at helsepersonell gjør det sikkert. For det er slett ikke tatt for gitt at de gjør. 3
Anbefalte innlegg