Gå til innhold

Har jeg rett til å flytte ut og finne meg en annen bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal leie en møblert leilighet i to måneder og da jeg bestilte leiligheten sa husverten at de skulle installere en oppvaskmaskin til jeg flyttet inn, siden jeg ikke ønsker å vaske opp på grunn av problemer med skuldre /nakke. 

Da jeg ankom leiligheten så jeg at oppvaskmaskin ikke var installert og husverten sa at det var pga problemer med å få den til å passe inn i den gamle kjøkkeninnredningen, men at han skulle prøve og få den installert.

Har nå bodd her en uke Og har ikke hørt noe fra husverten, i tillegg så stinker det fukt og kloakk på badet, og den lukten kom når Jeg skrudde på varmekablene den dagen jeg flyttet inn. Jeg har ikke lyst å bo her nå både på grunn av lukten på badet og det at jeg har måttet vaske opp for hånd og det gir meg økte symptomer.

Da jeg var innom og så kjapt på leiligheten i sommer kommer jeg også på sengen for å sjekke om den var myk eller fast og den kjente spanske fast ut og det er bra for ryggen min. Når jeg flyttet inn så jeg at de hadde kjøpt ny seng med en veldig tykk myk overmadrass som sikkert er god å ligge på for de som liker myk madrass men for min rygg er det ikke noe god, Så det er også noe som er forandret siden jeg bestemte meg for å flytte inn.

Har ikke hørt noe mer fra husverten.

Har jeg rett til å flytte ut og finne meg noe annet ?

Har ikke fått krav om å betale husleie enda.

Anonymkode: 8bfa9...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har kjøpt ny seng til deg, vær takknemlig. Hadde du seriøst planer om å legge deg i en gammel og skitten seng? 

Anonymkode: ad7c2...445

• Liker 2
Skrevet

Det er mulig du kan ha rett på noe redusert leie frem til oppvaskmaskin er på plass. 

Når det gjelder lukten på badet, så kan du klage på den. Du kan antagelig få noen som kan det til å komme og sjekke om dette badet er brukbart som det er også, og kreve at det fikses hvis det ikke er innenfor regelverk. 
Men du må regne med å ta kostnaden for å finne ut dette selv, og det kan være du ikke finner noe, og at det er forbigående fordi dette stedet ikke har vært brukt på en stund. 

Anonymkode: 9221a...80a

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har kjøpt ny seng til deg, vær takknemlig. Hadde du seriøst planer om å legge deg i en gammel og skitten seng? 

Sengen var ikke gammel og skitten

Ts

Anonymkode: 8bfa9...ebe

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor antar du at sengen som stod der var gammel og skitten?

Anonymkode: a84de...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...