Huldra:) Skrevet 4. oktober 2005 #1 Skrevet 4. oktober 2005 Hei! Driver og tenker på dette med kaker om dagen, og har i den forbindelse noen spørsmål: 1. Hva slags kaker skal dere ha i tillegg til bryllupskaka (de fleste skal jo ha den mener jeg...)? 2. Kommer dere til å be venner og familie om å lage de fleste kakene eller bestiller dere mange fra et konditori? 3. Er det noen av dere som har erfaringer med bakerier/konditorier i Telemark/Vestfold? Hva kan anbefalinges eller frarådes?
Gjest gjest1 Skrevet 4. oktober 2005 #2 Skrevet 4. oktober 2005 1/3) I tillegg til bryllupskaka, som var marsipankake, så bestile vi en sjokoladekake og 2 stk nøttebunn med gul krem fra Kirstens Kakebakeri. Hun holder til på Nøtterøy, er utdannet konditor og driver eget bakeri i kjelleren på huset sitt. Vet ikke om hun leverer kaker utenfor Nøtterøy/Tønsberg, men det var kjempegode kaker til en bra pris. 2) Svigerinna mi bakte en ostekake for meg og det var alle kakene som stod på kakebordet vårt. Det ble myyyye kaker til overs (vi var 45 personer), men vi skulle ha åpent hus for gjestene og noen andre folk hjemme hos oss dagen etter så da ble nesten alle kakene + ett par kaker til. Hvis dere ikke skal ha kaffegjester i bryllupet så er vel de fleste veldige mette etter middagen og orker ikke så mye kaker - det er ihvertfall min erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #3 Skrevet 4. oktober 2005 Hvis dere ikke skal ha kaffegjester i bryllupet så er vel de fleste veldige mette etter middagen og orker ikke så mye kaker - det er ihvertfall min erfaring. ← Knip ikke inn på kakene, det er så stusselig. I bryllup skal det være festkaker, ikke havrekjeks og kringle med makronfyll som vi fikk i et bryllup i fjor. Vi hadde stort kakebord med skikkelige kaker. Kakene ble servert 3 timer etter middagen var ferdig, så gjestene satte pris på å kunne fylle magen med gode kaker. Ikke server formkake heller. Suksessterte, kvæfjordkake, sjokoladekake, marsipankake, kransekake, kransekakestenger dyppet i sjokolade med jordbær til, after eight sjokolade. Bryllup er fest, la det bli fest.
Gjest gjest Skrevet 4. oktober 2005 #4 Skrevet 4. oktober 2005 Vi er en veldig kakeglad gjeng, så til 61 gjester hadde vi: 3etg. marsipan-bryllupskake, sjokoladekake, vannbakkels med krem(til diabetikere), mandelkake m/gul krem(vet ikke navnet), gulrotkake, fyrstekake, eplekake & colakake. Det ble ikke veldig mye kake igjen, men holdt akkurat til litt kake på hver etter frokosten søndag.. (var da ca 25 pers.) Alle trenger nok ikke 8 kaker som vi hadde, men det er uansett greit å ha noen slag å velge i! Og for oss var dette en perfekt mengde Man må se ann gjestene litt.. Vet jo litt om hvor kakeglade de fleste er..
Gjest Gjesta Skrevet 4. oktober 2005 #5 Skrevet 4. oktober 2005 Vi er en veldig kakeglad gjeng, så til 61 gjester hadde vi: 3etg. marsipan-bryllupskake, sjokoladekake, vannbakkels med krem(til diabetikere), mandelkake m/gul krem(vet ikke navnet), gulrotkake, fyrstekake, eplekake & colakake. Det ble ikke veldig mye kake igjen, men holdt akkurat til litt kake på hver etter frokosten søndag.. (var da ca 25 pers.) Alle trenger nok ikke 8 kaker som vi hadde, men det er uansett greit å ha noen slag å velge i! Og for oss var dette en perfekt mengde Man må se ann gjestene litt.. Vet jo litt om hvor kakeglade de fleste er.. ← suksessterte...?
Dewey Skrevet 4. oktober 2005 #6 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg kan bare anbefale Louises kaffe- og tesalong i Gågata, Skien, på det aller varmeste .De baker verdens beste kaker, skikkelig hjemmelagede :-) Vi bestilte vår bryllupskake der og var SKIKKELIG fornøyde!!
Søta Skrevet 5. oktober 2005 #7 Skrevet 5. oktober 2005 Vi var 45 gjester, bryllup om sommeren - VARMT! Vi hadde 3 etasjers marsipankake 2 sjokoladekaker 2 kaker som jeg ikke vet hva heter - men mandelbunn med gul gele eller noe og frukt på toppen... var MASSE igjen...
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2005 #8 Skrevet 5. oktober 2005 Åh, kaker!! Reknar med at vi kjem til å ha 10-15 kaker i tillegg til bryllupskaka. Vi bir 60 gjester i bryllupet. Eg skal bake litt sjølv, og så skal slekt og venner bake litt. Vi kjem nok ikkje til å bestille noko kaker, trur eg..
Boogie Skrevet 6. oktober 2005 #10 Skrevet 6. oktober 2005 Vi skal ha enten marsipankake, eller sjokoladekake som bryllupskake. Den skal bestilles. Ellers så skal svigermor lage kransekake, min mor skal lage sjokoladekake med geletopp, sambos søster skal lage verdens beste og nøttekake med smørkrem. Vi blir 30 stk, så jeg regner med at dette holder.
Huldra:) Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2005 Vi skal ha enten marsipankake, eller sjokoladekake som bryllupskake. Den skal bestilles. Ellers så skal svigermor lage kransekake, min mor skal lage sjokoladekake med geletopp, sambos søster skal lage verdens beste og nøttekake med smørkrem. Vi blir 30 stk, så jeg regner med at dette holder. ←
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #12 Skrevet 6. oktober 2005 Colakake er en kake med mandel bunn hvor det er en nydelig karamellkrem og vanlig krem med sjokoladestrø på toppen.. Veldig god!!
Gjest Aricept.. Skrevet 6. oktober 2005 #13 Skrevet 6. oktober 2005 Vi var 37 stk (tror jeg..) og hadde fire kaker tilsammen. En toetasjes bryllupskake (sjokolade) Marsipankake Ostekake Gulrotkake Og vi hadde maaasse kaker igjen. (angrer på at jeg kun fikk smakt på bryllupskaka selv..) Vi hadde festen på hotell, men kakene ble bestilt fra eget konditori. Kommer jo litt an på hvor i Vestfold/Telemark du tenker på, ganske store områder. Konditoren "vår" holder til lengst sør i Telemark så...
Huldra:) Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2005 Konditoren "vår" holder til lengst sør i Telemark så... ← Det er det letteste om det er noen gode konditorer i det området for vår del også. Kom gjerne med tips
Gjest Lykkelig gift! Skrevet 7. oktober 2005 #15 Skrevet 7. oktober 2005 Vi var nesten 90 gjester i vårt bryllup og vi hadde en fire-etasjers bailys-sjokolade-mousse kake med tropisk frukter som fyll fra hotellet der vi hadde festen vår (Holmen Fjordhotell i Asker). Fantastisk og litt anderledes bryllupskake som ble en kjempesuksess! I tillegg hadde vi ti kaker: marsipankake, kransekake, suksessterte, to ostekaker, gulrotkake, hjemmelaget bringebærfromasj, gelékake, sjokoladekake, firkløverkake og verdens beste. Vi hadde masse kaker til overs, men det er bedre å ha for mye enn for lite. Alle kakene utenom kransekaken hadde familie laget og tatt med. I vår familie stiller vi velvillig opp for hverandre i slike sammenhenger og bidrar med hver sine "spesialiteter", hyggelig og billigere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå