AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Det ble slutt med meg og samboer for et par dager siden. Han sa jeg kunne bo hos han til jeg finner meg en ny leilighet. Det jeg syns er litt rart da, er at mens vi var sammen ville han ikke sove med meg i sengen og sov heller på sofaen, han sa det var pga krangling og negativ stemning. Nå klarer han å sove ved siden av meg igjen etter at det ble slutt, hvorfor gjør han det? Trodde han da hadde enda en "grunn" til å sove på sofaen nå, i tillegg etter at det ble slutt har det vært litt krangling og negativ stemning. Dagen det ble slutt klarer han å sove ved siden av meg igjen, før det sov han nesten bare på sofaen. Var han som gjor det slutt forresten. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 56f36...a8c
Gjest Smeltemann Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det ble slutt med meg og samboer for et par dager siden. Han sa jeg kunne bo hos han til jeg finner meg en ny leilighet. Det jeg syns er litt rart da, er at mens vi var sammen ville han ikke sove med meg i sengen og sov heller på sofaen, han sa det var pga krangling og negativ stemning. Nå klarer han å sove ved siden av meg igjen etter at det ble slutt, hvorfor gjør han det? Trodde han da hadde enda en "grunn" til å sove på sofaen nå, i tillegg etter at det ble slutt har det vært litt krangling og negativ stemning. Dagen det ble slutt klarer han å sove ved siden av meg igjen, før det sov han nesten bare på sofaen. Var han som gjor det slutt forresten. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 56f36...a8c Kanskje han synes det er din tur til og sove på sofaen?
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Han vil ha litt kos helt på tampen? Eller tenker at det er du som burde sove på sofaen men tør ikke si det? Anonymkode: d54d4...037 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Hvis det hadde vært min leilighet og jeg hadde sovet mye på sofaen pga krangling hadde jeg nok prøvd å "ta tilbake" soverommet asap etter at det ble slutt. Anonymkode: 9cad6...911 18
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det ble slutt med meg og samboer for et par dager siden. Han sa jeg kunne bo hos han til jeg finner meg en ny leilighet. Det jeg syns er litt rart da, er at mens vi var sammen ville han ikke sove med meg i sengen og sov heller på sofaen, han sa det var pga krangling og negativ stemning. Nå klarer han å sove ved siden av meg igjen etter at det ble slutt, hvorfor gjør han det? Trodde han da hadde enda en "grunn" til å sove på sofaen nå, i tillegg etter at det ble slutt har det vært litt krangling og negativ stemning. Dagen det ble slutt klarer han å sove ved siden av meg igjen, før det sov han nesten bare på sofaen. Var han som gjor det slutt forresten. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 56f36...a8c Han er letta over valget som er tatt og vet at dette er midlertidig nå, så da er livet generelt lettere. Anonymkode: 3bbc2...da4 27
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Han ville ikke sove der før fordi da ville han demonstrere at forholdet var dårlig, og han ville sikkert også lagt seg sint når den han kranglet med lå rett ved siden av. Kanskje ligget og grublet på at han måtte gjøre det slutt snart. Nå er det slutt, grublingen er over og alt er avklart. Det kan være en lettelse, han sover bedre nå. Anonymkode: 18215...132 12
Havbris Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Han slapper sikkert av etter at mye er avklart og ønsker å sove i senga si igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Lettelse over at dere har tatt det riktige valget har tatt bort den negative stemningen Anonymkode: 9d267...fd6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 + at det er vondt for ryggen å sove på sofaen. Meg og eksen sov også ved siden av hverandre i sengen etter bruddet før vi fikk flyttet ut. Sengen var virkelig god da. Ingenting seksuelt. Anonymkode: 9d267...fd6 3
~ m a u d e ~ Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det ble slutt med meg og samboer for et par dager siden. Han sa jeg kunne bo hos han til jeg finner meg en ny leilighet. Det jeg syns er litt rart da, er at mens vi var sammen ville han ikke sove med meg i sengen og sov heller på sofaen, han sa det var pga krangling og negativ stemning. Nå klarer han å sove ved siden av meg igjen etter at det ble slutt, hvorfor gjør han det? Trodde han da hadde enda en "grunn" til å sove på sofaen nå, i tillegg etter at det ble slutt har det vært litt krangling og negativ stemning. Dagen det ble slutt klarer han å sove ved siden av meg igjen, før det sov han nesten bare på sofaen. Var han som gjor det slutt forresten. Hva tenker dere om det? Anonymkode: 56f36...a8c Jeg tenker at du må være litt av en prinsesse som legger deg til å sove i sengen i hans hjem, mens han må sove på sofaen, og så - etter at han har gjort det slutt - så klarer du enda ikke tegne strek mellom prikkene. Hallo liksom. Hva med å forsøke å få øye på andre enn deg selv i hverdagen. Da vil det muligens bli mer tydelig hva som skjer når noen må bane seg vei forbi deg. Eller, enda bedre, du unngår at de føler de må det. 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #12 Skrevet 23. oktober 2021 18 hours ago, ~ m a u d e ~ said: Jeg tenker at du må være litt av en prinsesse som legger deg til å sove i sengen i hans hjem, mens han må sove på sofaen, og så - etter at han har gjort det slutt - så klarer du enda ikke tegne strek mellom prikkene. Hallo liksom. Hva med å forsøke å få øye på andre enn deg selv i hverdagen. Da vil det muligens bli mer tydelig hva som skjer når noen må bane seg vei forbi deg. Eller, enda bedre, du unngår at de føler de må det. Enig... De gangene kjæresten og jeg har hatt en heftig krangel og han går for å legge seg på sofaen, så hopper jeg jo selvfølgelig opp og sier at jeg legger meg der, fordi det er hans hjem som jeg bor i. Uansett om jeg føler at han har vært en drittsekk eller hva enn krangelen går ut på. Anonymkode: b718c...f35 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #13 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): De gangene kjæresten og jeg har hatt en heftig krangel og han går for å legge seg på sofaen, så hopper jeg jo selvfølgelig opp og sier at jeg legger meg der, fordi det er hans hjem som jeg bor i. Uansett om jeg føler at han har vært en drittsekk eller hva enn krangelen går ut på. Anonymkode: b718c...f35 Merkelig tankegang at den som formelt eier boligen skal ha privilegier i forholdet ut over å tjene penger på husleie. Det falt ihvertfall meg aldri inn i perioden før eksen kjøpte seg inn hos meg. Anonymkode: 22039...e1f 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #14 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig tankegang at den som formelt eier boligen skal ha privilegier i forholdet ut over å tjene penger på husleie. Det falt ihvertfall meg aldri inn i perioden før eksen kjøpte seg inn hos meg. Anonymkode: 22039...e1f Enig. Når en blir samboer, så er det faktisk begges hjem, selv om den ene formelt eier boligen. Når det nå er slutt, så er ikke samboeren en helgen fordi TS ikke blir satt på gata på dagen. Det er fortsatt hennes hjem en rimelig tid etter til hun har fått funnet seg noe. Hvorfor skal hun ha dårligere rettigheter enn en leietaker med oppsigelsestid? Og da synes jeg det er rettferdig at de bytter på å sove på sofaen om de bare har én seng. Anonymkode: 9d267...fd6 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #15 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig... De gangene kjæresten og jeg har hatt en heftig krangel og han går for å legge seg på sofaen, så hopper jeg jo selvfølgelig opp og sier at jeg legger meg der, fordi det er hans hjem som jeg bor i. Uansett om jeg føler at han har vært en drittsekk eller hva enn krangelen går ut på. Anonymkode: b718c...f35 Det har jo lenge vært felles hjem. Anonymkode: 3bbc2...da4
~ m a u d e ~ Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig tankegang at den som formelt eier boligen skal ha privilegier i forholdet ut over å tjene penger på husleie. Det falt ihvertfall meg aldri inn i perioden før eksen kjøpte seg inn hos meg. Anonymkode: 22039...e1f Ingen her har snakket om husleie. Nokså forunderlig at du argumenterer for at man kan kjøpe kjærlighet i en tråd hvor vi - igjen - har fått stadfestet at det ikke går. Og ikke nok med det, men du gjør det attpåtil med en historie om eksen. Altså noen du selv burde ha innsett at ting ikke fungerte med. Nei, dere som tror dere kan komme dere inn på kjærestemarkedet ved å tilby husrom, betalt eller ubetalt, kan like godt sette på klokka med nedtelling mot at det blir slutt. Det blir et skjevt forhold, og skjeve forhold fungerer ikke i lengden.
Antiviruset Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig. Når en blir samboer, så er det faktisk begges hjem, selv om den ene formelt eier boligen. Når det nå er slutt, så er ikke samboeren en helgen fordi TS ikke blir satt på gata på dagen. Det er fortsatt hennes hjem en rimelig tid etter til hun har fått funnet seg noe. Hvorfor skal hun ha dårligere rettigheter enn en leietaker med oppsigelsestid? Og da synes jeg det er rettferdig at de bytter på å sove på sofaen om de bare har én seng. Anonymkode: 9d267...fd6 Enig selv om jeg ble dumpet og hun bodde hos meg til hun fant seg noe nytt så hadde jeg aldri tilbudt hun sofaen Et menneske som man er glad i, det går an å vise litt anstendighet. Så går det an å finne en god midlertidig seng som en kvalitet luftmadrass som man kan bruke i stedet for sofaen. Høres så rart ut dette her, at fordi om kjærligheten ender hos en av partene så skal det bli "full krig". Forstår at om det har vært utroskap inne i bildet så er det mye verre, ekstreme vonde følelser som kommer da. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 23. oktober 2021 #18 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 22.10.2021 den 6.12): Hva tenker dere om det? Dere/han har fått avklaring og den negative spenningen er utløst. Du er nedgradert fra kjæreste til bekjent.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 ~ m a u d e ~ skrev (4 timer siden): Ingen her har snakket om husleie. Nokså forunderlig at du argumenterer for at man kan kjøpe kjærlighet i en tråd hvor vi - igjen - har fått stadfestet at det ikke går. Og ikke nok med det, men du gjør det attpåtil med en historie om eksen. Altså noen du selv burde ha innsett at ting ikke fungerte med. Nei, dere som tror dere kan komme dere inn på kjærestemarkedet ved å tilby husrom, betalt eller ubetalt, kan like godt sette på klokka med nedtelling mot at det blir slutt. Det blir et skjevt forhold, og skjeve forhold fungerer ikke i lengden. Man må betale for å bo, så eier man ikke boligen betaler man såklart sin del av boutgifter. Som regel da en kortere periode før man enten kjøper seg inn i boligen eller kjøper noe nytt sammen. Hva som er lurest, kommer an på situasjonen. De fleste forhold varer ikke livet ut, for livet kan få spå, det er viktig å oppføre seg decent uansett, og ikke utnytte noen. Anonymkode: 22039...e1f
~ m a u d e ~ Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Man må betale for å bo, så eier man ikke boligen betaler man såklart sin del av boutgifter. Som regel da en kortere periode før man enten kjøper seg inn i boligen eller kjøper noe nytt sammen. Hva som er lurest, kommer an på situasjonen. De fleste forhold varer ikke livet ut, for livet kan få spå, det er viktig å oppføre seg decent uansett, og ikke utnytte noen. Anonymkode: 22039...e1f Du tar for gitt at alle tenker som deg. Det er naivt. Men jeg antar det er ledd i å avlede fokus, slik at du slipper å ta stilling til de to problemstillingene du enda lar stå ubesvart; - dette med å kjøpe seg kjærlighet - dette med at du uttaler deg om en eks, altså en det IKKE fungerte med Ikke særlig anstendig, hva? Det er et fenomen jeg støtt ser her inne, at man legger ut om hva man gjorde eller ikke gjorde med eksen sin, og bruker dette som et argument for at det fungerer. Det er jo nettopp det det IKKE gjør. Det fungerte beviselig IKKE. Har ellers ingenting i mot at man veksler materielle goder inn mot et annet menneskes lojalitet eller tjenester eller hva det måtte være, men da skal det for det første være helt klinkende klart at det er dette som skjer, og for det andre skal man være klar over at dette er forretninger, ikke kjærlighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå