AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #1 Skrevet 22. oktober 2021 Synes det er vanskelig. Har tidligere forsøkt å ta opp litt diverse småting, men som jeg nå føler får utvikle seg da det ikke blir forstått. Det gjelder f.eks sexlivet, huslige ting, personlige ting osv. Jeg kan nok ikke gå rundt grøten da det ikke fungerer. Han vil nok at jeg skal være mer tydelig og klar, samtidig så oppfatter jeg at han synes det også kan bli for mye? Ting kan jo veldig lett misforstås om man bare buser ut med noe rett frem. Anonymkode: 7a596...73a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #2 Skrevet 22. oktober 2021 Når er det du tar opp disse tingene da? Hvis du tar det opp i fredstid, kanskje sett dere ned for en prat, så er det lettere å snakke saklig om ting. Hvis du tar det opp mens du eller han er opprørte så blir det fort styggere enn nødvendig. Anonymkode: 1412f...19a 1
Havbris Skrevet 22. oktober 2021 #3 Skrevet 22. oktober 2021 Sørg iallefall for at du formidler i et "jeg-perspektiv" - dvs det er dine opplevelser og dine tolkninger du snakker om, og at det er fullt mulig at det ikke samsvarer med tilsvarende hos han. Misforståelser oppstår fort på veien fra avsender til mottaker, og det han hører kan være noe helt annet enn det du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Skrevet 22. oktober 2021 Hva ønsker du å ta opp? Kan du komme med eksempler? Synes den "fredstid"-boka er ganske bra 👍 ikke kritisere og klage, men formidle dine behov F.eks hvis du trenger mer sex, så i stedet for å klage på at han tar for lite initiativ, så fortell at du elsker når han stryker på deg 😊 Eller du kan overaske han med å forføre han. Anonymkode: 7f31f...8e9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Litt spørsmål og forklaring hjelper på min mann. At jeg ikke bare buser ut med at sånn skal det være! mere typen du hva tenker du om dette? Jeg har tenkt at vi kanskje burde gjøre det annerledes fordi at sånn. Eller hva tenker du? Jeg har tenkt på at kanskje det hadde vært lurt å gjøre sånn , men så har jeg tenkt at det kanskje blir sånn og sånn for deg ? Du at når du gjorde sånn i senga så var det kjempe deilig , har du lyst til å gjøre mer sånn? Og kan vi prøve at du gjør det på denne måten? Anonymkode: cd84c...188 1
nomore82 Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Bruk «jeg»-perspektiv. «Jeg føler at», «jeg opplever», «jeg tenker». Husk at du ikke har fasiten. Du kan kun uttale deg fra hvordan du opplever noe eller hva du føler. Hans perspektiv kan være noe annet. Ikke vær bastant. Ikke bruk «alltid» og «aldri». Å få høre at man alltid eller aldri gjør noe trigger en automatisk forsvarsmekanisme.
GulSitron Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg kan bruke "når du gjør/sier … så føler jeg/tolker jeg det at/som…" eller "jeg føler at"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå