AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Del Skrevet 21. oktober 2021 Jeg skal kjøpe meg et par nye felleski, men jeg finner ikke ski som skal passe til både min høyde og vekt. Er ikke opptatt av bedt mulig glid, men noe må det nødvendigvis være da! Forslag? Er 1,68 høy og 100 kg. Trenger ski for mosjon og for søndagstur. Anonymkode: 128d0...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 22. oktober 2021 #2 Del Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skal kjøpe meg et par nye felleski, men jeg finner ikke ski som skal passe til både min høyde og vekt. Er ikke opptatt av bedt mulig glid, men noe må det nødvendigvis være da! Forslag? Er 1,68 høy og 100 kg. Trenger ski for mosjon og for søndagstur. Anonymkode: 128d0...cb9 Så kjøp vanlige smøreski da, ikke spesielt vanskelig å smøre til det bruket du skisserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #3 Del Skrevet 22. oktober 2021 Med høyde/vekt litt utenom det normale for en skiløper bør du ikke lete blant billig-ski i nærmeste sportsbutikk, men ta kontakt med en seriøs sportsbutikk som har tett kontakt med skiprodusentene. Om de plukker ski direkte fra Madshus el.L tror jeg de skal klare å finne ski som er passe stive til deg. Relativt til de profesjonelle skiløperne og mange på «høyt» nivå i turrenn trenger du sannsynligvis ikke så stive ski heller (for feste samtidig som man har maks glid kreves det ganske stive ski og hardt fraspark, noe som krever god teknikk, som du (og de fleste andre som ikke pleier å gå mye på ski) sannsynligvis ikke har). 100 kg er tross alt ikke så mye om man tar begge kjønn med i betraktning, selv om det ofte er ski av typen «187 cm/50-60 kg» som står igjen i tilbudshyllene. Ellers er skøyteski ikke så veldig vektavhengig, og veldig gøy å gå på! Lykke til 🙂 Anonymkode: bed1b...7d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #4 Del Skrevet 22. oktober 2021 Takk for svar! 😊 De forrige felleskiene mine gikk i det minste opp til 90kg, men det har jeg ikke funnet for denne sesongen blant ordinært utvalg ts Anonymkode: 128d0...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #5 Del Skrevet 23. oktober 2021 Prøvd her? https://www.outdoorexperten.no/p-60276-fischer-twin-skin-race-skidpaket-vallafritt.aspx Anonymkode: 58388...6bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå