AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Har hjelp av kommunen, skal ikke gå inn på hvorfor her. Men de har fått det for seg at jeg ikke spiser, det er fordi jeg er tynn, men jeg er naturlig tynn. De vil komme innom noen dager i uken for å forsikre seg om at jeg spiser. Nytter ikke å si til dem at jeg spiser for de tror meg ikke. De har heller ikke avtalt med meg at de skal komme innom, de har bare bestemt det. Har sagt de ikke trenger å komme innom meg men de sier at de må det. Det er ikke spising jeg har problemer med, jeg har hjelp med andre ting. Jeg skjønner ikke hvor de har dette fra, bortsett fra at jeg er tynn. Flere som har opplevd lignende? Hva kan jeg gjøre når de overkjører meg sånn? Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Få de til å forklare hvorfor de må komme innom? Hvis det ikke er noen vei utenom så får de vel bare komme og se at du spiser da, så blir de vel snart ferdige med det når de ser at alt er vel. Anonymkode: 6882c...de6 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Det enkleste er å bare la dem se på at du spiser noen ganger. Synes de at du spiser nok, og balansert, gidder de nok ikke komme så ofte. Synes du det er en prima middag å spise et halvt knekkebrød uten pålegg er det fint om det blir oppdaget og du får hjelp. Anonymkode: 3c29d...0f9 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Med mindre du er umyndiggjort, kan du jo bare si nei. Anonymkode: 95d7e...236 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Med mindre du er umyndiggjort, kan du jo bare si nei. Anonymkode: 95d7e...236 Hjelper ikke tydeligvis. Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det enkleste er å bare la dem se på at du spiser noen ganger. Synes de at du spiser nok, og balansert, gidder de nok ikke komme så ofte. Synes du det er en prima middag å spise et halvt knekkebrød uten pålegg er det fint om det blir oppdaget og du får hjelp. Anonymkode: 3c29d...0f9 Spiser jo ordentlig middag og andre måltider. Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 birkebeineren5 skrev (7 minutter siden): Vise til normal BMI Hmmm. Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjelper ikke tydeligvis. Anonymkode: 59f45...527 Du har vel en saksbehandler? Familie? hvis du er umyndiggjort er det lite å gjøre. hvis ikke kan du vel bare nekte dem å komme inn? Hengelås på døren hvis de har nøkkel! Anonymkode: 1efda...69c 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #9 Skrevet 21. oktober 2021 Hva spiser du iløpet av en normal dag da? Anonymkode: 1efda...69c 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #10 Skrevet 21. oktober 2021 Det er IKKE vanlig at noen kommer inn for å observere at pasienten/brukeren får i seg næring. De gjør ikke det med mindre det ligger helsemessige vurderinger til grunn. De gjør det i alle fall ikke for å være "slem" mot deg. Anonymkode: f024e...49a 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #11 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har vel en saksbehandler? Familie? hvis du er umyndiggjort er det lite å gjøre. hvis ikke kan du vel bare nekte dem å komme inn? Hengelås på døren hvis de har nøkkel! Anonymkode: 1efda...69c Er ikke umyndiggjort. Har familie, men er nok bedre at jeg snakker med saksbehandler. Kunne gjort det, men lurer på hva slags reaksjon jeg hadde fått da... Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #12 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva spiser du iløpet av en normal dag da? Anonymkode: 1efda...69c Frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #13 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er IKKE vanlig at noen kommer inn for å observere at pasienten/brukeren får i seg næring. De gjør ikke det med mindre det ligger helsemessige vurderinger til grunn. De gjør det i alle fall ikke for å være "slem" mot deg. Anonymkode: f024e...49a Ok. Da skjønner jeg ikke hvorfor de gjør det. Skjønner det. Anonymkode: 59f45...527
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #14 Skrevet 21. oktober 2021 Hvorfor er det så krevende at noen kommer innom og ser at du spiser? Du skal være glad for at du får hjelp. Anonymkode: 95470...e4d 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #15 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor er det så krevende at noen kommer innom og ser at du spiser? Du skal være glad for at du får hjelp. Anonymkode: 95470...e4d De fleste ville da vel opplevd det som invaderende om utenforstående personer skulle komme inn i deres eget hjem for å se på at man spiser. Anonymkode: 45e50...761 9
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #16 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er det så krevende at noen kommer innom og ser at du spiser? Du skal være glad for at du får hjelp. Anonymkode: 95470...e4d Fordi jeg syns det er litt irriterende at de ikke kan tro på meg. Jeg spiser jo faktisk og syns det er tåpelig at de må se det. De bør jo heller hjelpe noen som trenger det da. At jeg er tynn er ikke det samme som at jeg ikke spiser. Anonymkode: 59f45...527 6
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #17 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg syns det er litt irriterende at de ikke kan tro på meg. Jeg spiser jo faktisk og syns det er tåpelig at de må se det. De bør jo heller hjelpe noen som trenger det da. At jeg er tynn er ikke det samme som at jeg ikke spiser. Anonymkode: 59f45...527 Hvis du synes det er vanskelig å argumentere for dette bør du skrive et brev til saksbehandler, eller kommunen. Fastlege eller fylkeslegen. Evt kopi til alle. dette er jo et gedigent overtramp hvis det du sier stemmer!! Anonymkode: 1efda...69c 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #18 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fordi jeg syns det er litt irriterende at de ikke kan tro på meg. Jeg spiser jo faktisk og syns det er tåpelig at de må se det. De bør jo heller hjelpe noen som trenger det da. At jeg er tynn er ikke det samme som at jeg ikke spiser. Anonymkode: 59f45...527 Skjønner det er irriterende, og at de skal bruke tid på de som trenger hjelp. Men er de innom noen få ganger og ser at du spiser så bestemmer de seg sikkert for å droppe det og heller bruke tid på andre. Og da får du det som du vil. Jeg hadde heller valgt det enn å irritere meg over en «drittkommune» og tenke på at de ikke tror på deg. Det er du som velger å bruke energi på dette. Jeg hadde ikke giddet det, men så har jeg ikke psykiske utfordringer. Anonymkode: 95470...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #19 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner det er irriterende, og at de skal bruke tid på de som trenger hjelp. Men er de innom noen få ganger og ser at du spiser så bestemmer de seg sikkert for å droppe det og heller bruke tid på andre. Og da får du det som du vil. Jeg hadde heller valgt det enn å irritere meg over en «drittkommune» og tenke på at de ikke tror på deg. Det er du som velger å bruke energi på dette. Jeg hadde ikke giddet det, men så har jeg ikke psykiske utfordringer. Anonymkode: 95470...e4d Når man er avhengig av hjelp fra kommunen blir ens hjem invadert x antall ganger om dagen. Det er i seg selv nedverdigende. At TS ønsker å ha kontroll og selvbestemmelse over de tingene hun kan i hverdagen er både naturlig og et sunnhetstegn. Det er åpenbart at du sitter i en svært annerledes situasjon en ts og ikke har peiling på hva det innebærer å være hjelpetrengende. Uansett årsak. Anonymkode: 1efda...69c 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så krevende at noen kommer innom og ser at du spiser? Du skal være glad for at du får hjelp. Anonymkode: 95470...e4d Altså, de fleste hadde jo ikke likt at privatlivet og hjemmet blir invadert av fremmede folk. Hadde ikke tolerert fremmede folk hjemme. Hadde stresset som en gal Anonymkode: 8124a...578 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå