AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Kanskje en teit bekymring å ha, men den sniker seg mer og mer frem ettersom termin sniker seg innpå. Jeg har siden uke 10 vært sykemeldt/sengeleie pga svikende livmorhals. Hvile og unngå belastninger har vært målet for å unngå fødsel. Nå nærmer termin seg, og jeg har jo vært utrolig inaktiv hele graviditeten. Med forrige barn var jeg normalt aktiv, med grei kondis og kunne stå i arbeid (ca. 10 00 skritt per arbeidsdag) frem til permisjon. Leser på nett og hører om hvor viktig det er for fødselen at kvinnen trener og holder seg aktiv, kjenner jeg blir urolig bare av tanken. Forrige fødsel var tung nok, og da var formen og styrken min langt bedre enn nå. Noen med erfaring? Anonymkode: 8f514...0a4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Var veldig lite aktiv på grunn av plager, og sykemeldt størstedelen av svangerskapet. Mye sofa og Netflix. Fødsel var ikke slitsomt annet enn av smertene. Hadde krefter i massevis. Sørget for å få i meg næring underveis. Anonymkode: 39231...ec0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Sengeliggende omtrent hele svangerskapet her også, og var bekymret for det samme. Men følte ikke på tidspunkt at jeg var i dårlig fysisk form under fødselen (selv om jeg var det, haha) Urkreftene kommer frem under en fødsel uansett vettu! Anonymkode: 5e452...100 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg var ekstremt lite aktiv i mitt andre svangerskap pga bekkensmerter, lå bare på sofaen og var definitivt i mitt livs verste form. All bevegelse var vondt i månedsvis og jeg hadde null kondis. Jeg grudde meg veldig til fødselen, da jeg var i veldig god form med fødselen. Men det gikk veldig fint og gikk mye ros for å jobbe godt og fødselen gikk raskt. Det er liksom urkrefter som kommer frem eller adrenalin som overtar. Etter å ha kommet meg etter fødselen (altså at hevelsen i underlivet hadde gått ned og etterrier dempa seg) så var jeg plutselig i helt fin form igjen, måtte bare trene opp kondisen litt Anonymkode: 00a6f...624
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #5 Skrevet 21. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg var ekstremt lite aktiv i mitt andre svangerskap pga bekkensmerter, lå bare på sofaen og var definitivt i mitt livs verste form. All bevegelse var vondt i månedsvis og jeg hadde null kondis. Jeg grudde meg veldig til fødselen, da jeg var i veldig god form med fødselen. Men det gikk veldig fint og gikk mye ros for å jobbe godt og fødselen gikk raskt. Det er liksom urkrefter som kommer frem eller adrenalin som overtar. Etter å ha kommet meg etter fødselen (altså at hevelsen i underlivet hadde gått ned og etterrier dempa seg) så var jeg plutselig i helt fin form igjen, måtte bare trene opp kondisen litt Anonymkode: 00a6f...624 *førstemann Anonymkode: 00a6f...624
S_ofie Skrevet 21. oktober 2021 #6 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje en teit bekymring å ha, men den sniker seg mer og mer frem ettersom termin sniker seg innpå. Jeg har siden uke 10 vært sykemeldt/sengeleie pga svikende livmorhals. Hvile og unngå belastninger har vært målet for å unngå fødsel. Nå nærmer termin seg, og jeg har jo vært utrolig inaktiv hele graviditeten. Med forrige barn var jeg normalt aktiv, med grei kondis og kunne stå i arbeid (ca. 10 00 skritt per arbeidsdag) frem til permisjon. Leser på nett og hører om hvor viktig det er for fødselen at kvinnen trener og holder seg aktiv, kjenner jeg blir urolig bare av tanken. Forrige fødsel var tung nok, og da var formen og styrken min langt bedre enn nå. Noen med erfaring? Anonymkode: 8f514...0a4 Dm:)
Crazydoglady Skrevet 21. oktober 2021 #7 Skrevet 21. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje en teit bekymring å ha, men den sniker seg mer og mer frem ettersom termin sniker seg innpå. Jeg har siden uke 10 vært sykemeldt/sengeleie pga svikende livmorhals. Hvile og unngå belastninger har vært målet for å unngå fødsel. Nå nærmer termin seg, og jeg har jo vært utrolig inaktiv hele graviditeten. Med forrige barn var jeg normalt aktiv, med grei kondis og kunne stå i arbeid (ca. 10 00 skritt per arbeidsdag) frem til permisjon. Leser på nett og hører om hvor viktig det er for fødselen at kvinnen trener og holder seg aktiv, kjenner jeg blir urolig bare av tanken. Forrige fødsel var tung nok, og da var formen og styrken min langt bedre enn nå. Noen med erfaring? Anonymkode: 8f514...0a4 Jeg var aktiv på tross av div plager, men sliter med utmattelse osv. Det var ikke en enkel fødsel å kroppen var kaputt etter halvannen time, noe som var ille. Nå skal det sies at det var intenst helt fra starten av og da, veldig kraftige rier som varte lenge og kom med 30 sek mellomrom så det ble jo aldri noen pause og ikke fikk jeg i meg næring pga smerter og kvalme. 🙈
Duff Skrevet 21. oktober 2021 #8 Skrevet 21. oktober 2021 Jeg tenker at bekymringer er verre enn å være i dårlig form ts. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Det spiller ingen rolle, fødselen går sin gang uansett. Brukte ikke akkurat kondis under fødselen. Anonymkode: 7c732...d45
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg fødte nummer en ekstremt prematurt og var derfor mye i ro med nummer to på grunn av truende livmorhalssvikt. Fødselen var en styrtfødsel og jeg var i toppform både under og etter. Trener vanligvis mye, men trente ikke ett minutt under hele svangerskapet. Gikk kjempe bra! Anonymkode: 99fb7...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 Man må ikke være «topptrent» for å gjennomføre en fødsel. Det er et superamerikansk syn. Man kan være i god form for å bære magen og ikke få så mye plager. Fødsel handler om å komme seg gjennom smertene på den aller mest avslappede måten som overhodet mulig. En normal fødsel skal man heller ikke PRESSE ut ungen, men musklene som blir dratt opp i åpningsfasen legger seg på livmoren som et stempel og presser ned ungen selv, man må bare puste med denne muskulaturen så den får jobbe. Slik foregår egentlig fødsel, men vi blir lagt på rygg med bekkenet i klem og bedt om å presse for harde livet fordi ungen såvidt har plass på vei ut. Anonymkode: f85d3...335 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 Jeg ville undersøkt muligheten for planlagt keisersnitt. Anonymkode: 009e8...0d8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville undersøkt muligheten for planlagt keisersnitt. Anonymkode: 009e8...0d8 Hvorfor? @ TS jeg var syk under fødsel, det gikk helt fint det og. Brukte tid på å trene meg opp etter fødsel, men selve fødselen var fin selv om jeg ble helt slått ut etterpå. Flere jordmødre har faktisk sagt til meg et det er bede med litt utrent enn for trent, mange vedlig trente får mye mer komplikasjoner under og etter fødsel i følge disse. Fikk også forklaringer på hvorfor. Anonymkode: f62ef...d4a
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville undersøkt muligheten for planlagt keisersnitt. Anonymkode: 009e8...0d8 Les innlegget over ditt, så ser du at det er HELT unødvendig å utsette kroppen og barnet for bare fordi man er i dårlig form. Anonymkode: f85d3...335 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor? @ TS jeg var syk under fødsel, det gikk helt fint det og. Brukte tid på å trene meg opp etter fødsel, men selve fødselen var fin selv om jeg ble helt slått ut etterpå. Flere jordmødre har faktisk sagt til meg et det er bede med litt utrent enn for trent, mange vedlig trente får mye mer komplikasjoner under og etter fødsel i følge disse. Fikk også forklaringer på hvorfor. Anonymkode: f62ef...d4a Oi, er det sant? Hvorfor det? Anonymkode: a62db...b83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå