AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #1 Skrevet 21. oktober 2021 Menn blir til stadighet bedt om å "jobbe med seg selv" her på KG. Feks hvis de er lei seg for at ingen vil ha dem. Så hva konkret gjør man når man jobber med seg selv? Helt spesifikt? Anonymkode: db078...abe
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #2 Skrevet 21. oktober 2021 Man fokuserer på det som er positivt for eksempel. Og man innser at man ikke kan forandre andre men man kan forandre måter man selv responderer og reagerer på. f.eks. Anonymkode: 3901c...6b7 5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #3 Skrevet 21. oktober 2021 Jobbe med seg selv betyr mye forskjellig ut fra når det blir brukt. men det vil feks være å ta seg i å være negativ, for så prøve å være positiv selv om det ikke faller naturlig. Så på en måte handler det om å bli bevisst på egne problemer og endre på det. generelt sett vil man kunne endre selvbildet man har om man gir seg selv komplimenter når man går forbi et speil. Sier du det nok tror også hjernen din på det. Så det er jo en måte å jobbe med seg selv på, og når du endrer på det indre vil det ytre gi et annet bilde av hvem du er. selvsagt bruker enkelte det over lav sko og bruker det som et svar når de ikke har noe bedre å komme med. For som du sier så kommer de aldri med et råd om hvordan man fysisk skal jobbe med det. Anonymkode: 038f5...e13 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2021 #4 Skrevet 21. oktober 2021 Sitter hjemme å tenker mye. Tenker på jobb, tenker på butikken, tenker og tenker. Prøver å finne ut hva en selv vil, hva er best/dårligst. Prøve nye ting. Være alene. Anonymkode: 62a47...e39
herzeleid Skrevet 22. oktober 2021 #5 Skrevet 22. oktober 2021 Forbedre seg på de områdene en kommer til kort og fokuserer på egenutvikling. Det kan være å leve sunnere, trene, ta utdannelse eller utvikle karrieren, sosialisere mer og trene på å omgås andre osv. 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #6 Skrevet 22. oktober 2021 Det grunnleggende først: spise sunt, trene, sosialisere. Utforske interesser. Stille spørsmålet "hvem er jeg? Hvem ønsker jeg å bli?" og handle deretter. Den mentale biten også: gå ut av komfortsonen. Pushe seg selv. Være sin egen beste venn. Bli glad i seg selv og akseptere det man liker, ikke liker, er flink til, og ikke flink til. Sette grenser. Osv. Anonymkode: 55ba8...8f5 7
Antiviruset Skrevet 22. oktober 2021 #7 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det grunnleggende først: spise sunt, trene, sosialisere. Utforske interesser. Stille spørsmålet "hvem er jeg? Hvem ønsker jeg å bli?" og handle deretter. Den mentale biten også: gå ut av komfortsonen. Pushe seg selv. Være sin egen beste venn. Bli glad i seg selv og akseptere det man liker, ikke liker, er flink til, og ikke flink til. Sette grenser. Osv. Anonymkode: 55ba8...8f5 Helt enig med dette. Spesielt de som over tid aldri får dater eller klarer å innlede et kjærlighetsforhold. Da er det noe man gjør galt, finne årsakene og rette på de er viktig. Går man ut av et forhold akkurat det samme, analysere hva som gikk galt, se et mønster og bryte det. I stedet for å bare ta renningsfart inn i neste forhold bare fordi man er livredd for å bli alene. Av og til trenger man faktisk ikke endre på noe. Den man var sammen med kan ha tatt valg ut i fra egne store problemer og har lite med deg å gjøre. Men å reflektere over seg selv er uansett viktig. 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #8 Skrevet 22. oktober 2021 Kalles selvvutvikling. Rart at et voksent menneske ikke vet hva det er. Sorry... Anonymkode: 8c13a...739 6
Gjest brødskalle Skrevet 22. oktober 2021 #9 Skrevet 22. oktober 2021 Kommer helt an på hva problemet er. Dersom man for eks er negativ, så må man ta seg selv på det. Du ser e person på gata, tenker den er stygg. Istedetfor å "la" deg selv tenke det, tenk heller noe ala "håper den personen har det fint", "den personen har sikkert mange mennesker som er glad i seg". Eller lignende. Et eller annet som erstatter den negative holdningen mot fremmende du går forbi på gata. Da jobber man aktivt med å ta seg selv på de negative tankene. Men inser at man gjorde det eller var i ferd me då gjøre det, og forsøker tenke eller føle på noe annet. Med tid blir det en vane. Hva som funker for den enkelte, varierer selvsagt. Dersom man ofte syntes synd på seg selv, så er det noe som kan jobbes med. Om man føler selvmedlidenhet, så kan man tenke "hva kan jeg gjøre nå for å føle meg bedre?" Eller man kan reise seg opp og hoppe 15 ganger og vifte med armene for å tvinge seg selv til å føle annerledes og fokusere på noe annet. Det finnes mange ulike teknikker. Å skrive tråd på tråd på kg om alt som er fælt og ekkelt, gjør som regel bare til at man føler enda sterkere på de følelsene. Det fører ikke til endring, tvert imot kan man bli verre og mer ekstrem i tankene. Man kan bli ganske psykisk skada av det i lengden
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #10 Skrevet 22. oktober 2021 Man utfordrer seg selv med å gå utenfor komfortsonen sin. Selvom man syns noe er skummelt eller vanskelig så velger man å gjøre det, hvis denne tingen gjør at både man selv og andre opplever deg som et bedre menneske. Man behandler både seg selv og mennesker rundt en på en fin måte. Man gjør handlinger i livet sitt som man føler seg fornøyd med når man legger seg om kvelden. Man gjør endringer i livet sitt som gjør at en kommer nærmere å nå mål og ønsker man har i livet sitt. og jobbe med seg selv innebærer og gjøre endringer og utfordre seg selv, selvom det er vanskelig. Og sitte og gruble for seg selv i all evighet forandrer ingenting. Klarer man ikke gjøre endringer/utfordre seg selv så oppsøker man hjelp til å komme vekk fra gamle spor. Anonymkode: 9bafe...261 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #11 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sitter hjemme å tenker mye. Tenker på jobb, tenker på butikken, tenker og tenker. Prøver å finne ut hva en selv vil, hva er best/dårligst. Prøve nye ting. Være alene. Anonymkode: 62a47...e39 Trekke seg tilbake noen dager kan innimellom være lurt for å samle tankene sine for å finne ut hva en selv vil. Står man på steder hvil etter noen dager, kan det være lurt og snakke med noen andre for å få andre synspunkter man kanskje ikke har kommet på selv. Grubling alene over lengre tid endrer sjeldent ting. Man må bryte gamle mønstre og gå utenfor komfortsonen. Handle på en annen måte enn man har gjort tidligere. jobbe med seg selv innebærer og ikke fortsette i samme gamle spor som tidligere har vist seg og funke dårligere. Anonymkode: 9bafe...261
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #12 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Menn blir til stadighet bedt om å "jobbe med seg selv" her på KG. Feks hvis de er lei seg for at ingen vil ha dem. Så hva konkret gjør man når man jobber med seg selv? Helt spesifikt? Anonymkode: db078...abe Introspeksjon. Man ser innover i seg selv og finner det som er bra og dårlig og prøver å endre sin adferd. Anonymkode: 64983...094 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #13 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Introspeksjon. Man ser innover i seg selv og finner det som er bra og dårlig og prøver å endre sin adferd. Anonymkode: 64983...094 Ja, men «å jobbe med seg selv» vil jo ofte bety «å endre sin atferd». Det ts spør om er hvordan man konkret gjør det. Jeg er enig med ts, det er uklart. Ja, man skal forandre seg, men hvordan? Det er jo som å slanke seg. Man kan godt analysere seg selv og se at man spiser for mye, og nå skal man spise mindre, men de fleste som sliter med vekta vet jo hvor vanskelig DET er. Er jo en grunn til at det finnes tusen kurs og metoder og bøker og artikler om emnet «Slik går du ned i vekt». Så når folk skriver frasen «du må jobbe med deg selv» her inne, er det like mye hjelp i som når de skriver «for å bli slankere må du spise mindre». No shit, Sherlock! Anonymkode: 4fdf3...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #14 Skrevet 22. oktober 2021 Lærer å drite i om folk liker deg. Anonymkode: 341fc...a19
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #15 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Menn blir til stadighet bedt om å "jobbe med seg selv" her på KG. Feks hvis de er lei seg for at ingen vil ha dem. Så hva konkret gjør man når man jobber med seg selv? Helt spesifikt? Anonymkode: db078...abe Som regel, koster det meste av det disse feministene foreslår, penger. Å høre på feminister er ikke noe poeng. Det en mann må gjøre er: 1) Prøve å få tak i penger - absolutt alt man kan gjøre i sin makt for å få til dette, men igjen, dette koster tid, energi og penger siden en må stort sett utdanne seg til noe. Det innebærer igjen at man er frisk - fysisk og psykisk - noe som selvsagt IKKE er noe selvfølge. Hvis helsa er på hell - psykisk eller fysisk eller begge deler - så er det også stor sannsynlighet for å feile økonomisk og dermed så vil ingen kvinne ha en her til lands. 2. Stemme på anti-feminist partier og begynne å få flere menn til å se at dagens situasjon ikke er til mennene sin fordel 3. Hvis man lykkes med punkt 1, så er det mye bedre å finne en dame i et annet land. Det kan være alt fra Italia, Hellas, Russland, Spania, Portugal, Polen og mange andre steder. Som vi ser, så er utgangspunktet en er født med, som bestemmer hvor store sjanser det er for å "forbedre seg selv", men man skal ikke forbedre seg selv for feministene, men for å kunne hente en langt bedre dame fra et annet land, og ikke en utpulte Tinder-gjengen her til lands som tror at de er Princesser alle som en. Skoda-er som tror at de er Ferrari og Mercedes når de er bare en vanlig Princess Skoda 🤣 Det er jo grunnen til at feministene driver med økonomisk krigføring ovenfor menn. Det er dette arenaet som bestemmer hva en blir senere i veldig stor grad, med mindre man har foreldrene som er loaded med cash. Disse folkene har det som plommen i egget og koser seg. Men de som må starte fra scratch, vet at ting er blitt mye hardere for menn de siste årene. Anonymkode: 60761...023 4
Tanuki Skrevet 23. oktober 2021 #16 Skrevet 23. oktober 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja, men «å jobbe med seg selv» vil jo ofte bety «å endre sin atferd». Det ts spør om er hvordan man konkret gjør det. Jeg er enig med ts, det er uklart. Ja, man skal forandre seg, men hvordan? Det er jo som å slanke seg. Man kan godt analysere seg selv og se at man spiser for mye, og nå skal man spise mindre, men de fleste som sliter med vekta vet jo hvor vanskelig DET er. Er jo en grunn til at det finnes tusen kurs og metoder og bøker og artikler om emnet «Slik går du ned i vekt». Så når folk skriver frasen «du må jobbe med deg selv» her inne, er det like mye hjelp i som når de skriver «for å bli slankere må du spise mindre». No shit, Sherlock! Anonymkode: 4fdf3...9ea jeg tenker at, ved å jobbe med seg selv, prøver man først og fremst å få det bedre med seg selv. Hva gir en mestringsfølelse, lykke, annerkjenelse, utenom det motsatte kjønn.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #17 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.54): Menn blir til stadighet bedt om å "jobbe med seg selv" her på KG. Feks hvis de er lei seg for at ingen vil ha dem. Så hva konkret gjør man når man jobber med seg selv? Helt spesifikt? Anonymkode: db078...abe Man prøver godta seg selv slik man er, prøver fokusere på de kvaliteter man har istedenfor bare se på alle andre og ønske man var som dem. Livet er for kort til å hate seg selv lenge. Man er slik man er, og man kan gi mye av seg, bare man slutter tenke at man må se ut som en modell. Bli noen som kan bli et bra forbilde for andre, gode verdier, sunne hobbyer... Anonymkode: 6dd42...c62
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #18 Skrevet 23. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 20.54): Menn blir til stadighet bedt om å "jobbe med seg selv" her på KG. Feks hvis de er lei seg for at ingen vil ha dem. Så hva konkret gjør man når man jobber med seg selv? Helt spesifikt? Anonymkode: db078...abe Jeg tenker. Å elske seg selv. Å føle førståelse, empti over andre. Jeg har jobbet med meg selv over mange år. Gått hos psykolog og lært meg mye om meg selv og andre. Nå gir jeg Litt mer faen i Hva andre synes om meg men jeg har ikke mistet empati og forståelse. Jeg tror att det med ”å jobbe med seg selv” er ett synonym med ”å lære å elske seg selv”. Det kan gi en extrem letthetsfølelse. Sen tror jeg også att det er viktigt å skjønne att livet ikke har en mening. Du er her før å leve, og sansynligheten er veldigt liten før att det ville skje fra starten av. Man kan finne å jakte på mening med livet. Hele tiden endre og drive seg fremover. Og ja det er vell bra till en viss grad. Men jeg synes selv att det er befriende på noe vis att livet egt ikke har så stor mening. Å føle på lettelse, og harmoni i livet er å ha jobbet med seg selv mener jeg Anonymkode: a5124...d3e
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #19 Skrevet 23. oktober 2021 Jeg har alltid tolket det som å starte opp et personlig foretak. Men hvis jeg har misforstått, forklarer jo det hvorfor jeg ennå ikke har fått pult, til tross for snart et tosifret antall personlige foretak. Anonymkode: e0a2f...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2021 #20 Skrevet 23. oktober 2021 Å jobbe med seg selv handler om å jobbe med tankene sine. Endre tankene. Komme seg ut av det som er vanskelig og aktivt gjøre noe med situasjonen en står i som en ikke er fornøyd med. tenke løsninger framfor begrensninger. Se på seg selv og bli kjent med eget tankemønster. Anonymkode: 2933a...4b6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå