Gå til innhold

Fastlegehelvete

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg hater fastlegen min!! Ikke bare selve legen, men hele legesenteret. Det er det mest ubrukelige jeg har vært borti :tristbla: Det er klin umulig å komme igjennom på telefonen. sånn har det vært siden jeg fikk denne fastlegen for et halvt år siden. Om jeg skal bestille time, eller det er noe, så holder jeg på i ukesvis for å få tak i noen. Nå har jeg prøvd å få tak i de i en uke, enten får jeg nett opptatt, en telefonsvarer med åpningstider eller så er det bare ingen som tar telefonen. Jeg har jo fått tak i de før, og fått bekrefta at det er rett nummer... Jeg har ikke mulighet til å reise innom legesenteret, jeg jobber jo når det er åpent!! I tillegg er jeg ikke fornøyd med legen min, det er liksom bare vas :forvirret: Men det er ingen andre ledige i min kommune utenom en mann som er ledig fordi ingen vil gå til han. ååååååååååå jeg savner den tida da jeg kunne ringe det legesenteret jeg VILLE gå til og bestille time jeg. HATER dette opplegget :frustrert: Kommer meg ALDRI til legen og får ALDRI hjelp når jeg trenger det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)
Bytt.

Til han mannen som ingen andre vil gå til? :tristbla: Som forresten holder til på samme forbanna legesenteret :overrasket:

Endret av Lilleulv
Skrevet

Det er vel flere enn to leger å velge mellom?

Skrevet
Det er vel flere enn to leger å velge mellom?

Nei, hun skriver jo at ingen andre er ledige!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg gikk inn på den siden der man kunne bytte fastlege, og det var bare en annen ledig... Han vet jeg hvem er og vil ikke gå til han :forvirret: Tror jammen jeg må flytte jeg :)

Skrevet

Jeg lurer litt på hvilke krav man har i forhold til fastlege. Jeg går veldig sjeldent til legen, men når jeg trenger lege trenger jeg det med en gang: Hadde influensa og trenger sykemelding og skulle vært hos legen samme dag. Fikk da beskjed om at det ikke var ledig time før om to dager og at jeg fikk gå på legevakta hvis det hastet slik.

Trodde fastlege var et sted som skulle være tilgjengelig for meg jeg - hvis det er slik som dette kan jeg bare melde meg ut av hele ordningen for det har jeg ingen nytte av. Hva kan man forvente og forlange av fastlegen, noen som vet?

Skrevet
Nei, hun skriver jo at ingen andre er ledige!

Sorry, leste visst ikke nøye nok.

Skrevet
Jeg gikk inn på den siden der man kunne bytte fastlege, og det var bare en annen ledig...

Du får følge med utover året. :Nikke: Jeg tror de sidene blir oppdatert om det skulle bli noen ledige plasser. Jeg og resten av gjengen her hjemme var i hvert fall plutselig heldige, da drømmelegen plutselig hadde noe ledig kapasitet likevel.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Du får følge med utover året. :Nikke: Jeg tror de sidene blir oppdatert om det skulle bli noen ledige plasser. Jeg og resten av gjengen her hjemme var i hvert fall plutselig heldige, da drømmelegen plutselig hadde noe ledig kapasitet likevel.

ah, ok. jeg ser drømmelegen min i lista der. får følge med om hun kanskje blir ledig. :)

Skrevet

Har du sjekka i nabokommunene?

Det er nemlig fullt mulig å velge fastlege i andre kommuner enn der du bor sjøl.

Jeg ville også ha sjekka om det finnes leger uten fastlegeavtale som har ledig plass. Det er mulig (men ikke sikkert) at det blir dyrere, men det er jo en avveining du må ta.

Skrevet

Du bor vel i Akershus du også Lilleulv? Ikke så langt fra meg så vidt jeg har fått med meg tidligere? I så fall skjønner jeg problemet ditt, jeg sliter med akkurat det samme som deg og vil så inderlig gjerne ha en annen lege, men det er jo ingen andere ledige. Jeg følger med på Min side på fastlegeordningen på trygdeetaten.no ofte, men det ser ikke ut til å bedre seg....

Vi får håpe det ordner seg.....

Gjest Lilleulv
Skrevet
Du bor vel i Akershus du også Lilleulv? Ikke så langt fra meg så vidt jeg har fått med meg tidligere?  I så fall skjønner jeg problemet ditt, jeg sliter med akkurat det samme som deg og vil så inderlig gjerne ha en annen lege, men det er jo ingen andere ledige. Jeg følger med på Min side på fastlegeordningen på trygdeetaten.no ofte, men det ser ikke ut til å bedre seg....

Vi får håpe det ordner seg.....

:gråter i tøydukke annas armer:

hadde de enda tatt telefonen... sukk...

Skrevet
:gråter i tøydukke annas armer:

hadde de enda tatt telefonen... sukk...

Ikke sant. Min mor pleier å ha suksess med å sende de en faks for å be de om å ringe henne opp for bestilling av time. Men du har kanskje ikke så enkel tilgang til faks.......

Gjest Lilleulv
Skrevet
Ikke sant. Min mor pleier å ha suksess med å sende de en faks for å be de om å ringe henne opp for bestilling av time. Men du har kanskje ikke så enkel tilgang til faks.......

jo det kan jeg forsåvidt gjøre! :)

Skrevet
jo det kan jeg forsåvidt gjøre!  :)

Pass på å klage litt over at du har hatt store problemer med å komme frem på telefon da. De bør jo få litt pepper, men ikke så mye pepper at de ikke gidder å ringe deg opp igjen!

Skrevet

Har gitt opp fastlegen min for flere år siden :overrasket: håpløs..

Nå var jeg så heldig at jeg fikk kontakt med en lege gjennom skitrenern min,å han har jeg brukt siden, helt topp han! Han svarer uansett hvor i verden han er, selv om han ikke er på jobb en gang..!!

Så så jeg her en dag at jeg pluteslig sto på fastlegelista hans.. altså må han ha satt meg opp der selv da? Takk gud for det :)

Enig Lilleulv, den fastlegeordninga er ikke bra!!

Håper du får ordna det, å endelig treffer en som kan hjelpe deg :klem:

Skrevet

Ledelsen i helsedepartementet er opptatt av å holde antall leger nede, slik at det er vanskelig å komme til og at legene skal ha det travelt og bruke kort tid per pasient.

Hvis ikke tror de (og en del forskere) at legene vil behandle hver pasient mer og kansje unødvendig mye, og det koster penger, og er det noe ledelsen i helsedepartementet er opptatt av, så er det å holde kostnadsveksten i helsevesenet i sjakk.

Jeg mener det hele bunner ut i at det utdannes for få leger.

Skrevet
Jeg lurer litt på hvilke krav man har i forhold til fastlege. Jeg går veldig sjeldent til legen, men når jeg trenger lege trenger jeg det med en gang: Hadde influensa og trenger sykemelding og skulle vært hos legen samme dag. Fikk da beskjed om at det ikke var ledig time før om to dager og at jeg fikk gå på legevakta hvis det hastet slik.

Trodde fastlege var et sted som skulle være tilgjengelig for meg jeg - hvis det er slik som dette kan jeg bare melde meg ut av hele ordningen for det har jeg ingen nytte av. Hva kan man forvente og forlange av fastlegen, noen som vet?

Sa du hva det gjaldt da? Det skal nemlig være akuttimer ledige i løpet av en dag. Ellers så synes jeg du er heldig om du bare trenger å vente to dager på en time. Her må jeg beregne rundt tre uker for å få time hos fastlegen min og 60% av gangene ender jeg opp med å komme til en annen lege fordi fastlegen ikke er tilstede.

Skrevet

Det hender faktisk at de er ledige selv om det ikke står på den siden, så ring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...